X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מינץ. היכן העקביות? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מינץ שכח את החוליה החסרה
מדוע שופט ביהמ"ש העליון שתהה ב-2017 על זכות העמידה של עותרים בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת איפשר היום לתנועה לאיכות השלטון זכות עמידה למרות שלא עומד לרשותה צי אוטובוסים ורכבות אותו היא מבקשת להפעיל
המספרים נחשפים: המדינה מימנה קווי שבת בעלות של מוניות ספיישל
עידן יוסף
בשבועות הראשונים למלחמה הורתה שרת התחבורה מירי רגב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת והסעות מיוחדות. תשובת המדינה לבג"ץ חושפת כי ההפעלה עלתה למדינה מיליוני שקלים, אך שיעור השימוש היה זעום באופן שבו המדינה סבסדה כל נוסע במאות שקלים. משרד האוצר התנגד להפעלה, בטענה שהיא יקרה, ומשרד הביטחון וצה"ל הבהירו שהיא כלל לא נחוצה. רק כאשר התברר שהיוזמה נכשלה הפסיקה רגב את השירות המיותר בעל-כורחה
לרשימה המלאה

איתמר לוין
בג"ץ: התחבורה הציבורית בשבת בשל המלחמה לא תופעל מחדש

"בהינתן שיקול הדעת הרחב המסור למשרד התחבורה בהפעלת סמכויותיו, לא מצאנו כי העתירה שלפנינו מגלה טעם מבורר המצדיק את התערבותנו" - כך כתב שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף בפסק הדין שדחה (כצפוי, יש לומר) את עתירת התנועה לאיכות השלטון, שביקשה להמשיך להפעיל תחבורה ציבורית בשבת במתכונת של שבתות המלחמה הראשונות.
השופטים דוד מינץ ויחיאל כשר הסכימו עם גרוסקופף. באופן תמוה, איש מהם לא העלה משום מה בפסק הדין את סוגיית זכות העמידה של העותרת. וכי לעו"ד אליעד שרגא ולחבריו באיכות השלטון יש צי של אוטובוסים ורכבות שאותו הם מעוניינים להפעיל בשבתות, שמשרד התחבורה מונע מהם?
את טיעון הזה לא אני המצאתי. העלו אותו כבר בשנת 2017 שופטי בית המשפט העליון בעתירה אחרת שדרשה משר התחבורה להתיר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
בית המשפט הבהיר כבר אז לעותרים כי למעשה אין להם זכות עמידה בבג"ץ, מאחר שמסגרת התקנות בגינה הם עותרים נמצאת במתחם מתן רישיון, וככל שאין הם מייצגים מפעיל תחבורה ציבורית שמבקש להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, מה להם להלין.
השופט חנן מלצר הוסיף כי אילו היו העותרים מקימים חברת הסעות ומגישים בקשה קונקרטית, ניתן היה לדון בה. נציגת העותרים אמרה כי היו פניות מפורשות של רשויות מקומיות, ומלצר השיב: "אז שהן תעתורנה. קראתי בעיתון שיש גוף שמנסה לעשות משהו כזה, שהוא יפנה". הוא ציין את העתירה הנוכחית כדוגמה לזכות עמידה מורחבת יתר על המידה.
השופט דוד מינץ, שכאמור גם חתם על פסק הדין בעניינה של איכות השלטון, העיר כי התקנות מדברות על מתן רישיון למי שמבקש, ומתקין התקנות אומר כי לא יינתן רישיון אלא בתנאים א', ב', ג'. לדבריו, יסוד העניין הוא לגבי מי שמבקש רישיון, כיוון שהתקנה חיה בחסות פקודת התעבורה.
השופט מלצר הבהיר לנציגות העותרים כי המפעיל הוא החוליה החסרה בעתירה, והוסיף: "גבירתי מבינה מה צריכים לעשות, ואז אולי יהיה לכם 'קייס'. אי-אפשר לחייב את שר התחבורה לחייב מפעיל להפעיל בהפסד".
מילא השופטים האחרים, שאולי נעלם הדבר מעיניהם. אבל מי יגל את עיניו של השופט דוד מינץ, שאמר את שאמר. האם שכח מינץ מודל 2023 את מה שאמר מינץ מודל 2017?

תאריך:  27/11/2023   |   עודכן:  27/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מינץ שכח את החוליה החסרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוא לא שכח
שאול א.  |  28/11/23 09:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
תושבי בני ברק מחו נגד חברת דן עקב נסיעות מנהלתיות בשבת בתחומי העיר    הנסיעות שגלשו לשבת נגרמו משינויים בלוחות הזמנים שקבע משרד התחבורה    החברה לא קיבלה היתר להעסקת הנהגים בשבת
רבנים פנו להפסיק את הנסיעות כדי למנוע חילול שבת.
עידן יוסף
רכבת ישראל ממשיכה במגמת עיבוי והחזרת השירות ברחבי הארץ ומודיעה על חזרתו לפעילות של הקו הישיר שאינו מצריך החלפה    זאת לצד פתיחתן של תחנות אחיהוד, כפר חב"ד והוד השרון סוקולוב    תדירות רכבות גבוהה יותר בתחנות הביניים    החברה מתמודדת עם מחסור בצוותים כתוצאה מגיוס למילואים
עידן יוסף
בחיבורים הרכבתיים שמקימה החברה ניתן למנות את מיזם מסילת נמל הדרום, שיאפשר שינוע סחורות מנמל הדרום באמצעות רכבות משא היישר מהנמל (צפי לסיום: 2024); מיזם מסילת נמל המפרץ, שיאפשר שינוע רכבתי ישירות מנמל המפרץ (צפי לסיום: תחילת 2025); הכפלת מסילת רחובות-פלשת, שתגדיל את תדירות הרכבות החשמליות המופעלות מאזור הדרום והשפלה (צפי לסיום: תחילת 2025)
עידן יוסף
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה הקמת מתחמים ברעננה, בראש העין, ברמת גן, בקריית עקרון וביבנה    חלק מהמתחמים ישמשו כמרכזי תחבורה משולבים (מתח"מ), המאפשרים קישוריות בין כל אמצעי התחבורה הציבורית    המתח"מים כוללים חניות תפעוליות לאוטובוסים, תשתית לטעינת אוטובוסים חשמליים וחדרי מנוחה לנהגים
איתמר לוין, יצחק דנון
קבוצת מטרו דן מבקשת לפסול את שלוש ההצעות שזכו במכרז של נת"ע, בטענה שמי שהוצגו בהן כמנהלים המיועדים של הבנייה - אינם עומדים בתנאי הסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il