X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צביעת הבית מבחוץ לפני סידור הקירות הפנימיים [צילום: דוברות משרד התחבורה]
צדק תחבורתי: קודם משדרגים את המוצר, רק אח"כ מוזילים
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפריפריה הגאוגרפית, במקום להתמקד בשיפור השירות - מה שגורם לתהיות בנוגע לסדרי העדיפות של הרפורמה
למה נסיעה חינם לחיילים משוחררים לא תעודד אותם להשתמש באוטובוס
עידן יוסף
רפורמת "צדק תחבורתי" מציעה נסיעות חינם לחיילים משוחררים למשך שנה. מטרת ההטבה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אך היא אינה יעילה. ההצעה החלופית: הנחה משמעותית רק למי שנוסע באופן קבוע ומשלם באמצעות ישומון * וגם: חיילים משוחררים רבים לא ייהנו מההטבה במלואה בגלל טיולים אחרי צבא
לרשימה המלאה

עידן יוסף
רגב התקפלה: אלה ההבטחות שלא נכנסו לרפורמת צדק תחבורתי

בשושן פורים הקרוב אמור להתחיל השלב הראשון של רפורמת צדק תחבורתי, שקידמו שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הרפורמה, שמלכתחילה נועדה להרחיב את אזורי הפריפריה, אינה מבטלת את רפורמת דרך שווה שקידמו מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן בממשלה הקודמת.
רגב, שתקפה את מיכאלי איימה בביטול הרפורמה של קודמתה, אך בפועל לא נגעה בה ורק ביצעה כמה תיקונים שמרחיבים אותה לא רק לפריפריה הגאוגרפית, אלא גם לזו החברתית. אולם למרות ההוזלה לפריפריה החברתית, נוסעי האוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי שניים יותר מאשר מקביליהם בפריפריה הגאוגרפית. בפריפריה הגאוגרפית ישלמו 49.50 ₪ עבור מינוי חופשי חודשי (מחוץ למטרופולינים), לעומת 112.50 ₪ בפריפריה החברתית. לשם השוואה, בחדרה, למשל, יהיה המחיר 225 ₪. כלומר, נוסע בחדרה ישלם יותר מפי 4.5 יותר מאשר נוסע בנהריה.
אין ספק שמדובר בפער רציני במיוחד, ואולי אפילו יש לכך הצדקה לנוכח הקיפוח ארוך השנים שממנו סבלו נוסעי הפריפריה הגאוגרפית במשך עשרות שנים הן במחירים מופקעים והן בשירות מקרטע, יחסית למקביליהם במטרופולינים הגדולות. כך שבתור "פיצוי", הנחה שכזו בהחלט יכולה להיות קבילה.
גילוי נאות: הכותב הוא משתמש תחבורה ציבורית. גילוי נאות נוסף: הכותב מתגורר בפריפריה הגאוגרפית. המשמעות: אני הולך ליהנות, ובגדול, מהרפורמה והתשלום המוזל אותי אני משלם היום הולך להיחתך שוב – בחצי. אף על-פי כן, ולמרות ששכניי אולי ירגמו אותי באבנים למה אני "מקלקל" להם, סדרי העדיפות של הרפורמה נעדרי היגיון.
כשם שפטור מלא מתשלום לאזרחים ותיקים בגיל פרישה אינו דחוף, כך גם מתן הנחה של 50% לפריפריה הגאוגרפית עבור חופשי חודש אזורי הוא סעיף שנית היה לדחות לשלבים הבאים. כך גם בפטור לשנה לחיילים משוחררים, שעליו הרחבתי ברשימתי הקודמת, והנחת ה-33% לבני 26-18.
באירוע הצגת הרפורמה, שקיימה רגב בשבוע שעבר, היא הסבירה שבתקציב הבא תתמקד בשיפור השירות, התדירות, המסלולים ותשתיות התחבורה הציבורית. בחירתה לטפל קודם כל בתעריפים, הנחשבים זולים במיוחד יחסית למדינות אחרות בעולם, ולא בבעיית השירות היותר בוערת, היא היפוך היוצרות, ומעידה על סדר יום פופוליסטי של רצון לחלק מתנות.
מטרתה המוצהרת של הרפורמה היא להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית אינה מתיישבת עם מהלכיה של רגב. הסדר הנכון הוא שאתה קודם כל משפר את המוצר ורק אחר כך מוכר אותו בהנחה. הדבר דומה לצביעת בית מבחוץ מבלי שסיידת קודם את הקירות פנימה. יצירת מערכת תעריפים זולה למוצר גרוע תיצור מצב שבו הנוסעים הפוטנציאליים שאותם מעוניינת להעלות לאוטובוסים, באמצעות פיתוי של מחיר נמוך, יגלו עד מהרה שמדובר במוצר לא אפקטיבי ויעדיפו על פניו את הרכב הפרטי.

מחיר ושיעור ההנחה לפי מקום מגורים וסוג הנוסע
סוג הנוסע/מיקום
נוסע רגיל
נוסע זכאי ביטוח לאומי
נוסע צעיר
לא פריפריה
225 (0%)
112.50 (50%)
150.75 (33%)
פריפריה חברתית
112.50 (50%)
112.50 (50%)
112.50 (50%)
פריפריה גיאוגרפית
49.50 (50%)
49.50 (50%)
49.50 (50%)
רפורמת צדק תחבורתי - הבטחות מול ישום
ההתחייבות המקורית
היישום
הערות
33% הנחה בערך צבור לבני 26-18
33% הנחה במינוי חודשי לבני 26-18
ברפורמה
שנה חינם לזכאי חוק חיילים משוחררים
ברפורמה
50% הנחה על מינוי חודשי לזכאי ביטוח לאומי
ברפורמה
100% הנחה לאזרחים ותיקים מגיל פרישה
ייכנס לתוקף בשלב ב' של הרפורמה
הוזלת מינוי חודשי משולב מעל 75 ק"מ
50% הנחת ערך צבור בפריפריה גאוגרפית
50% הנחת מינוי יומי בפריפריה גאוגרפית
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה גאוגרפית
ברפורמה
50% הנחת ערך צבור בפריפריה חברתית
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה חברתית
ברפורמה
השכונות המוחלשות ביישובים מבוססים ייכנסו רק בשלב ב' של הרפורמה
תאריך:  17/03/2024   |   עודכן:  17/03/2024
+בתום עשור: רכבת ישראל שודרגה במערכת איתות אלקטרוני מתקדמת
16:44 17/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רכבת ישראל השלימה את שדרוג מערכת האיתות בכל רחבי הארץ לאיתות אלקטרוני שיהווה בסיס לקליטת המסילות החדשות הנבנות כיום, הטמעת הטכנולוגיות הרכבתיות המתקדמות ביותר כגון חשמול, תדרי סלולר רכבתיים לשליטה ובקרה, ושיפור השירות ובטיחות הנסיעה

עבודות על מערכת האיתות [צילום: רכבת ישראל]
+פורסם המכרז למשרת מנכ"ל חברת נת"ע
13:40 17/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על המועמדים שירצו להחליף את חיים גליק להיות בעלי ניסיון ניהולי משמעותי בתחומי תשתיות, תחבורה או שירות ציבורי  ▪  המנכ"ל הנבחר ינהל תקציב שנתי של מעל 10 מיליארד ש"ח וצוות של כ-700 עובדים

גליק. מי ייכנס לנעליו?

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צדק תחבורתי: קודם משדרגים את המוצר, רק אח"כ מוזילים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רכבת ישראל השלימה את שדרוג מערכת האיתות בכל רחבי הארץ לאיתות אלקטרוני שיהווה בסיס לקליטת המסילות החדשות הנבנות כיום, הטמעת הטכנולוגיות הרכבתיות המתקדמות ביותר כגון חשמול, תדרי סלולר רכבתיים לשליטה ובקרה, ושיפור השירות ובטיחות הנסיעה
עידן יוסף
על המועמדים שירצו להחליף את חיים גליק להיות בעלי ניסיון ניהולי משמעותי בתחומי תשתיות, תחבורה או שירות ציבורי    המנכ"ל הנבחר ינהל תקציב שנתי של מעל 10 מיליארד ש"ח וצוות של כ-700 עובדים
עידן יוסף
בשלב זה תופעלנה מיום שני הקרוב רכבות לכיוון דרום (נתיבות, אופקים ובאר שבע)    ברכבת פועלים אל מול משרד התחבורה וגורמי הצבא על-מנת לאפשר נסיעה ברכבת גם צפונה
עידן יוסף
מחסור בנהגים מוסלמים ברמדאן גורם לדילול משמעותי בשירותי האוטובוסים, בעיקר בימי החג    המידע לציבור על השינויים לקוי: חלק מהמפעילים לא מודיעים כלל, אחרים נותנים הודעות כלליות, ורק מקצתם מציגים דיווח מפורט כראוי    משרד התחבורה מתעלם מהבעיה ואינו מחייב לעדכן את הנוסעים
עידן יוסף
חברת אקסטרה תחבורה ציבורית בנתניה תגביר את האכיפה כנגד נוסעים שלא משלמים עבור נסיעתם    לדבריה, שכר הנהגים ויכולת החברה להרחיב את השירות נפגעים כתוצאה מכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il