X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשעה טובה הודיעו שחפירות הרכבת הקלה בתל אביב יחלו בקרוב ובעוד כשש שנים, בעזרת השם, הן צפויות להסתיים ותהיה בתל אביב רכבת קלה-תחתית כמו כל מטרופולין אחר זהו, שלא בדיוק...
▪  ▪  ▪
כרמלית - השיא שלנו [צילום: איתמר לוין]

בואן נתחיל במסלול הקו האדום, הקו הראשון, מפתח תקוה לבת ים. יש לי קרובים בבת ים ומעולם לא שמעתי על רצונם העז להגיע לפתח תקוה, כמו-כן מי שיעמוד ברחובות הראשיים של פתח תקוה ובת ים יראה שאין שם מחסור בקווי אוטובוס העוברים דרכן לתל אביב, לכן הבחירה בקו זה כקו הראשון להיבנות נראית לי תמוהה. ישנן ערים עם פחות נגישות לתל אביב מפתח תקוה, בני ברק, רמת גן ובת ים.
רק בשל התעקשות של עיריית תל אביב חלק מהקו יהיה תחתי אבל רובו עילי. שתי סיבות מחייבות להעדיף את הקו התחתי - רחובות תל אביב והערים השכנות לה מעולם לא נבנו לתנועה מעין זו והפקעה של שני נתיבים לקו רכבת תצמצם במידה ניכרת את הנתיבים לתחבורה. יש לציין שבעוד שתל אביב נבנתה כעיר, החזון שעמד בבסיס בנייתן של הערים השכנות לה הוא של שכונות מגורים שקטות או יישובים כפריים ורחובותיהן נבנו בהתאם לייעודן.
יש לציין שגם מטרופולין כמו לונדון שלה רשת ענפה של רכבת תחתית סובלת מעומסי תנועה, על-אף שרבים מתושביה אינם מחזיקים ברכב. התשתית התל אביבית ירודה בהרבה מזו של מטרופולינים אחרים. תושבי תל אביב כנראה לא יוותרו על רכב (אם בכלל) רק בעוד שנים רבות כאשר תהיה רשת תחבורתית יעילה, ולכן הורדת שני נתיבים לרכבת הקלה תגרום לסיוט תחבורתי.
שיא בתחום הרכבות התחתיות
הסיבה השנייה היא היתרון הביטחוני של רכבת תחתית, במלחמת העולם השנייה חסו תושבי לונדון בתחנות הרכבת התחתית, עם התקרבות החזית למוסקבה גם תושביה ומפקדות צבא ירדו אל תחנות רכבת התחתית שלה. הרכבת התחתית תוכל לשמש כמקלט כמענה לטילים של חמאס מדרום וחיזבאללה מצפון ואיומים נוספים.
יודעים באיזה שיא אנו מחזיקים בתחום הרכבות התחתיות. הרכבת התחתית הקצרה ביותר בעולם – הכרמלית. נראה שאנחנו נשבור גם את השיא של האירניי שבנו את הרכבת התחתית בטהרן במשך 16 שנה, אבל להם הייתה סיבה כלכלית: נפילת השאה ופרוץ מלחמת עירק –אירן גרמו למחסור במשאבים.
בניגוד לאירנים אז, רזרבות מטבע החוץ של מדינת ישראל הן מצוינות ועולות אלפי מונים על אלו שהיו למדינת ישראל בעת שפתחה בפרויקט המוביל הארצי. לכן את בניית הרכבת התחתית יש להפקיע מידי חברת נת"ע שמשתרכת כבר שנים בבנייה ולהפקיד אותה באופן בלעדי בידי חברה בעלת ניסיון מחו"ל, שתוכל להקים אותה תוך בפרק זמן קצר בהרבה (בקהיר הקו הראשון הוקם תוך שנתיים).
בניית קווים בתל אביב ובמפרץ חיפה שיספקו גם תחבורה וגם ביטחון לתושבים ויקטינו את הסיוט התחבורתי במהלך הבנייה, יביאו אותנו לא לרמה האירופית שאליה אנו שואפים, אלא באופן פרדוקסלי לרמה המזרח תיכונית שאפילו אחריה אנו מפגרים (ראו באתר זה את הרכבות התחתיות הקיימות באזורנו).

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת תקלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צריך להפריט את ניהול
אהרון שחר  |  28/06/15 13:24
2
הכרמלית היא לא רכבת
ניצן ש  |  28/06/15 23:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יתוספו בחודשים הקרובים במסגרת עבודות הרכבת הקלה ותשומת האוטובוסים תגדל ב-15%    המסגר, החשמונאים ובגין יוקצו לתחבורה ציבורית    נהגי מוניות ספיישל מציעים לשנע חצי מיליון איש במחיר מוסכם
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית אמורה לצאת לדרך עד ספטמבר    יש הסכמה בעניין תחנות הרכבת בפריפריה אך לא בעניין צירוף רמלה ולוד לרפורמה    באוצר סקפטיים באשר ליישום מהיר
עידן יוסף
שמואל רפאלי מונה ליו"ר דן, עופר זילבגר מונה למנכ"ל
עידן יוסף
חברי הכנסת תבעו הסברים מהממשלה על נזקי עבודות הרכבת הקלה לתנועה, לנגישות ולעסקים    אף שר לא היה במליאה להשיב    סגן שר האוצר מעריך שהעסקים הקטנים דווקא ירוויחו
עידן יוסף
הזוכה במכרז ינהל את פרסום החוצות בכל תחנות הרכבת וידרש לשדרג את מתקני הפרסום למסכי מדיה דיגיטליים מתקדמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il