X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תל אביב סתומה היום בהיבט התחבורתי ולחץ הדם של הנהגים ברוב שעות היום בתל אביב חצה מזמן את הרף האדום. על כל אלה, מבקשים עוד לסגור נתיבי תחבורה. מכאן ואילך הזחילה בנתיבי איילון ומקביליו תהפוך לעמידה. הצב על שריונו יעלה גיחוך על דל שפתיו בצפייה בתחבורה העומדת
▪  ▪  ▪
עבודות הרכבת הקלה בת"א. מורטות עצבים [צילום: פלאש 90]

אינני יודע כמה זמן מונחת במגרה של הרשויות המוסמכות תוכנית להפעלת הרכבת הקלה בתל אביב. יודעי דבר אומרים שכמה עשורים. למה השתהו עד היום, להערכתי התשובה פשוטה, בת מילה אחת, ככה!!
כשאדם נזקק למזור בשל מיחוש בריאותי, הוא פונה לרופא הרושם לו תרופה, בדוקה ופרטנית התואמת את מיחושיו. לימים המיחושים לא כל כך מעיקים והתרופה נשכחת במגרה. והנה חולף הזמן המיחוש חוזר וביתר שאת עד לכדי סכנה בריאותית של ממש. הפציינט פותח את המגרה ליטול את התרופה. ברם, פג תוקף.משפג תוקף, אסור לחולה ליטול את התרופה, היא עשויה להזיק ולהחיש את קיצו. כך עם פרויקט הרכבת הקלה. אנו במצב של פג תוקף. היום במצב התעבורתי הבלתי נסבל בתל אביב רבתי וגוש-דן, לסגור כבישים למשך שש שנים על-פי התוכנית המקורית, על כך יאמרו הגשש החיוור הצחקת אותנו, עדיף להותיר את המצב כפי שהוא.
תל אביב סתומה היום בהיבט התחבורתי ולחץ הדם של הנהגים ברוב שעות היום בתל אביב חצה מזמן את הרף האדום. על כל אלה, מבקשים עוד לסגור נתיבי תחבורה. מכאן ואילך הזחילה בנתיבי איילון ומקבילותיה תהפוך לעמידה. הצב על שריונו יעלה גיחוך על דל שפתיו בציפיה בתחבורה העומדת. הוא זוחל אבל הרכב מנגד עומד.
יש מקרים שמותר לומר פספסנו את המועד, איחרנו את הרכבת הבה נוותר. אין להעלות על הדעת שתושבי המרכז, יש אומרים מאשדוד ועד נתניה יהפכו לבני ערובה של פרויקט הרכבת הקלה למשך כעשור שנים, ראה ערך פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, ללא מנהרות שנמשך 12 שנים. עשור זה נצח במושגים של סגירת כבישים ונגישות של תושבים העובדים לפרנסתם ונזקקים להתנייד בכבישים מדי יום ביומו. הפרויקט יהפוך את חיי כולנו לבלתי נסבלים למשך שנים.
קראתי באחד מהעיתונים בעלי התפוצה שכולנו חייבים לגלות הרבה סבלנות וסובלנות כלפי הנוהגים האחרים בזמן הקמת הפרויקט. מנין בדיוק ניתן לשאוב את הסבלנות. במצב דהיום הסבלנות בכבישים שואפת לאפס. במטרופולין תל אביב די להשתהות בהתחלף הרמזור בחלקיק השנייה ולקבל מבול של צפצופים עצבניים.
חלופה ואלטרנטיבה תחבורתית יש ובנמצא. שר התחבורה הנוכחי כץ הוכיח עצמו כביצועיסט. עליו לשקוד על הגבלה של כניסת כלי רכב פרטיים לתל אביב בשעות מסוימות והרחבה מסיבית של חניונים להסעת התושבים. הזלה משמעותית של התחבורה הציבורית אף היא תהווה זרז להפחתת השימוש ברכב הפרטי.
כיום כפסע בטרם הקומפרסורים והבולדוזרים ישמיעו את קולם ברמה. מותר וצריך שקברניטי הפרויקט יאמרו, הרף, טעינו בזמן. די לנו בתעלת בלאומילך אחת. וטובה שעה אחת קודם!!.

הכותב הוא עו"ד, בעל משרד עו"ד העוסק בדיני משפחה.
תאריך:  30/07/2015   |   עודכן:  02/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת קלה - כבדה מאוד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רים אתם זוכרים קרחנה
זאב12345  |  30/07/15 23:36
2
עדיין לא קיבלתי תשובה
אהרון שחר  |  31/07/15 16:19
3
איזו כתבה אנוכית
יאיר ק  |  2/08/15 03:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עמי דור-און
העיר הגדולה, תל אביב, הופכת בימים אלו לבירת העכברושים. כל מי שעיניו בראשו חייב לנוס ממנה
עידן יוסף
חברת אפיקים תיכנס בשבוע הבא להפעלת קווי השירות הבין-עירוניים מאשדוד ואליה    23 קווים חדשים לערים שונות    השלמת 10% הנותרים באשכול - עד אחרי החגים
עידן יוסף
שר התחבורה סירב לכך שסכומי הקנסות על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית יועברו לקרן לקידום תחבורה ציבורית, אך התרצה להצעת הפשרה של ח"כ פריג'    הצעת הפשרה: הכסף יגיע לרשויות, אך יוקצה לקידום תחבורה ציבורית
איתמר לוין
ביהמ"ש: בעלי העסקים שייפגעו מהעבודות יוכלו לקבל פיצוי; האינטרס הציבורי של סלילת הרכבת גובר על החשש מפני פגיעה בעסקים לאורך התוואי שלה
עידן יוסף
האוצר אינו שש להוזיל את תעריפי התחבורה הציבורית והרפורמה בקווים הבינעירוניים עדיין מעוכבת ולא תחל בפברואר 2016    תכלול ארבעה מטרופולינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il