X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה הם חושבים להשיג בזה? הסעת המונים מפ"ת לת"א ועד בת-ים? זהו? על זה הורסים מדינה ומשתיקים את מרכז העצבים של ישראל ל-20 שנה?! האם באמת אינם מבינים שמאות אלפי הרכבים הנכנסים בכל בוקר לגוש-דן ויוצאים בשעות הערב ימשיכו לעשות זאת בהמוניהם
▪  ▪  ▪
עבודות הרכבת הקלה. תוקעים מדינה שלמה [צילום: פלאש 90]

יש פתגם עתיק ומוכר כמעט לכל אחד ע"פ כדור הארץ: אבן שיזרוק טיפש לבאר, אלף חכמים לא יוציאוה. מסתבר שבישראל לא חסרים טיפשים (אלה בד"כ הם מקבלי ההחלטות על כולנו), ומה יעזרו החכמים אם בסופו של דבר הם נותרים מחד חסרי ישע ומאידך סובלים את התוצאות יחד עם היתר?
אם משתמע מפתיח זה כאילו וכותב שורות אלה רואה עצמו נימנה עם החכמים, אז מוטב לרדת מהר מהעץ הלא רלוונטי הזה – בין אם זה נכון ובין אם לא.
הפעם נדבר על הנושא הכי חם בישראל, והוא כמובן הרכבת הקלה שהחלו בבניית התשתית להקמתה. שום נושא אחר לא מחזיק מים וכותרות כמו עניין הקטסטרופה התחבורתית העומדת להתרחש עלינו בעשר/עשרים השנים הבאות במרכז העצבים של המדינה – וכמובן שמדובר בתרתי משמע.
רווחה תחבורתית בגוש-דן?
אתחיל מהסוף, וכך ייקל על כולנו להמשיך ולהבין כמה כבדה תהיה עלינו הרכבת הקלה הזו. שורה תחתונה: חבל על הכסף. חבל על הזמן. חבל על הנזקים הסביבתיים. חבל על הבריאות. חבל על העסקים שייפגעו. וחבל... שהטיפשים הצליחו בסופו של דבר לזרוק את האבן לבאר, ולך חפש עכשיו את החברים שלך...
את ה"חבל" הכי גדול השארתי לסוף: חבל שהתוצאה לא תהיה רווחה תחבורתית בגוש-דן.
הנה לכם רשימת העובדות שחלקם כבר מאירות או נכון יותר מחשיכות עינינו, ועל היתר נדבר או נחווה בהמשך השנים:
כביש החוף חיפה/ת"א כדוגמה לאינספור השקעות עתק בכבישי/מחלפי ישראל. זוכרים שכביש זה היה פעם דו סטרי? זוכרים שאח"כ הפך לשני כבישים בינעירוניים חד סיטריים (עם גדר הפרדה)? זוכרים שעם השנים נוצרו בכביש זה פקקי ענק? זוכרים את השקעות העתק שנשפכו כדי לבנות על כביש החוף מחלפים ומנהרות? מה קיבלנו? פקקי ענק... רק ענקיים יותר.
מתברר שאף אחד מהבזבזנים הממונים על רווחת הציבור לא היה מחד מספיק חכם להבין את הדבר הזה טרם הרים את הפרויקט הבזבזני לביצוע, ומאידך לא רק שלא שילם על טימטומו במישרתו – אלא שמאז קודם כמו כל יתר המעורבים, ואף אחד מסביב לא צייץ.
מה היה צריך להיות הפתרון עוד לפני 30 שנה? תראו כמה פשוט: רכבות. לא "הרכבות" שעד היום משגעות אותנו בכל הווריאנטים האפשריים, אלא כאלו שתצאנה מכל מרכזי הערים, ותעבורנה בהתאם מהצפון ועד הדרום. לא קרה? נכון. לא קרה.
כעת, אחרי עשרות שנים של כאוס מתמשך, הצליחו שרלטני הממשלה להעביר את ההחלטה הנוראה לבנות רכבת קלה בגוש-דן.
מה הם חושבים להשיג בזה? הסעת המונים מפ"ת לת"א ועד בת-ים? זהו? על זה הורסים מדינה ומשתיקים את מרכז העצבים של ישראל ל-20 שנה?! האם באמת אינם מבינים שמאות אלפי הרכבים הנכנסים בכל בוקר לגוש-דן ויוצאים בשעות הערב... ימשיכו לעשות זאת בהמוניהם... אבל בכמויות אסטרונומיות גדולות יותר?! לא מבינים?! האם לדעתם הבעיה נעוצה רק בנתיב/ים המוצעים כעת בתוכנית, ובא לציון, מלכה, ישראל, יפה, יהודה, ומיכל הגואל?! יואווווו איזה פסיכים...
לא יודע אם שמתם לב, אבל אפילו עמך (כאלה שלא טוחנים מפות הנדסיות ו/או הבנה תחבורתית) החלו מעלים רעיונות – הכל בעקבות ההחלטה על הרס מרכז הארץ לטובת האסון הנבנה הזה: למה לא לנצל את האנדרלמוסייה הזו לצורך חיזוק ועיבוי התחבורה הציבורית בת"א?
הבנתם את העניין? למה למשל לא לאפשר אינסוף קווי אוטובוסים ומוניות שרות מכל פינה לכל פינה בת"א – ופשוט למנוע מרכבים פרטיים להכנס לעיר? הרי בלאו הכי ב-20 השנה הבאות לא יצליחו בעלי רכבים פרטיים "להסתדר" בת"א, אז למה לא לאסור עליהם באופן מוחלט לצורך מיפוי העיר רק לתחבורה ציבורית – מהירה וזמינה?
רגע... אז למה להמשיך עם פרויקט הענק הזה של הרכבת הקלה, אם זה ניתן לביצוע טוב יותר...? אוה... נגענו רק בנקודה כואבת אחת, ולך תוציא עכשיו את האבן שזרק טיפש אחד...
אי-אפשר בלי נ.ב: חוזר ומזכיר. התנועה בכל הכבישים ברחבי המדינה הפכה לפקק אחד גדול (למרות השקעות המיליארדים של התאוותן השר כץ) וזו הולכת להיות קטסטרופה גדולה יותר ומצטברת לאסון לאומי גדול יותר – עם השנים. מה שהיה צריך לעשות לפני 30 שנה, טוב אם יתחילו לבצע אפילו כעת (כי לעולם לא מאוחר) – והכוונה כמובן לרשת רכבות בינעירונית/ארצית שתכנס לכל מרכזי הערים, וכך לכל רחבי הארץ.
מי בכלל יבדוק ויכתוב מאמר תוקפני כזה בעוד 20 שנה כשיתברר שכל האסון הזה של השקעות ברכבת קלה בגוש-דן היה סיפור קפקאי מארץ חלם אם לא חמור מכך?! עבדכם הנאמן כנראה שכבר לא יהיה כאן... ואת הלפיד ייצטרך להמשיך ולהריץ (לשום מקום) מישהו שכנראה בוכה ברגע זה את הבכי הראשון שלו עת יצא מרחם אימו.

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבת הקלה בת"א - בכייה לדורות
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין למה הכותב נגטיבי תמיד
קרני  |  3/08/15 11:23
 
- אני בהחלט מסכים איתך
נסים גבאי  |  3/08/15 12:53
 
- לא נגטיבי-רואה שחורות ביום חמס ל"ת
אורי ציון   |  4/08/15 08:10
2
הגיון מבריק
יאיר ק  |  3/08/15 13:18
 
- אעזור לך לנסות להתחיל להבין
נסים גבאי  |  3/08/15 14:27
 
- הבעיה שהצעותיך מפריעים פי 10
יאיר ק  |  3/08/15 19:21
 
- ואגב, היו בזמנו בחירות בת"א
יאיר ק  |  3/08/15 19:52
3
לא משכנע למרות המתקפה
דניאלי  |  3/08/15 17:54
 
- זה בסדר, ככה זה בישראל
נסים גבאי  |  4/08/15 16:46
4
אתה טועה ומטעה
מוישה זוכמיר  |  4/08/15 18:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איציק וולף, עידן יוסף
הבוקר החלו הכלים ההנדסיים בעבודות להקמת הרכבת הקלה    העבודות צפויות להימשך כשש שנים ויגרמו לפקקי תנועה שיורגשו עד נתניה
עידן יוסף
החלה חסימת הצירים בתל אביב לקראת החפירות
עידן יוסף
השופטת שדיאור: השביתה אינה מידתית ואינה מוצדקת    "הציבור נפגע מהשבתה פתאומית זו, בעיצומו של שרב, ובלא התראה"
עידן יוסף
תחזית פסימית על הקשיים בעת עבודות הרכבת הקלה מפי מנכ"ל משרד התחבורה, לצד התחייבות לתת מענה בזמן אמת לבעיות    מנכ"ל הרשות לתח"ץ: הזדמנות להעביר חלק לא-קטן מהנוסעים לשימוש בתחבורה ציבורית    האם יקומו חניוני חנה וסע גם באזור ובנתניה?
עידן יוסף
הגדלת קיבולת ברכבת ישראל - מערכת איתות חדשה ותכנון שתיים-שלוש מסילות לפי שנת 2030    "ההשקעה הרכבתית בפריפריה - כדאית למשק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il