X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מנכ"לית משרד התחבורה הודתה באומץ לב שרק בעוד 10 שנים תהיה כאן תחבורה ציבורית נורמלית. אז למה פקידיה מובילים רפורמה שלא כוללת עתיד למוניות השירות - ענף התחבורה הציבורית האהוב, המהיר והנגיש ביותר?
▪  ▪  ▪
מוניות השירות הן הפתרון לכאוס התחבורתי [צילום: פלאש 90]

10 שנים - לא פחות -ייקח למדינה להוביל מצב תחבורתי אופטימלי לציבור הנוסעים. את הדברים האלה אמרה השבוע בכנס כלכלי לא פחות מאשר מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר. באומץ לב היא הודתה כי עד אז אין למשרד התחבורה אלטרנטיבה לגידול המואץ במספר משתמשי הדרך אלא להפנות אותם אל התחבורה הציבורית.
אבל בעוד המנכ"לית מצהירה על תפיסת עולמה, פקידי המשרד מנסים להוביל בחטף כריתה של אחד מענפי התחבורה הציבורית האהובים ביותר על הציבור - מוניות השרות. במסגרת חוק ההסדרים מנסה המדינה לחולל מהפך קיצוני שתכליתו שינוי המצב הקיים, והכנסת שחקנים חדשים למארג התחבורה הציבורית דווקא בזמן שהמנכ"לית מתארת תמונת מצב לפיה יש לחזק את מערך התחבורה הציבורית ולא לגרוע ממנו.
צריך לזכור כי הרפורמה המוצעת נולדה 11 שנה לאחר שהמדינה החליטה לחולל שינוי במערך התחבורה הציבורית, אך גררה רגליים והמשיכה בהוראת שעה את המצב הקיים מאז שנת 2005. לפתע, רגע לפני שהחוק לא יאפשר לה יותר להאריך שוב את תמונת המצב בהוראת שעה נוספת, מנסה הרגולטור לחולל מהפך משמעותי בדלת האחורית של תקציב המדינה ובניגוד לכל הגיון כלכלי. הרי הוספת שחקנים חדשים אינה עולה ולו שקל אחד למדינה. אז מדוע לא לחולל את המהפכה בהליך חקיקה רגיל? ומדוע לא ישותפו השחקנים הקיימים בענף בהליך כינון הרפורמה? למשרד התחבורה פתרונים.
צריך להבין שמוניות השירות הן הפתרון לכאוס התחבורתי, ויש לחזקן ככלי תחבורתי משלים למערך התחבורה הציבורית. הן זמינות יותר מאוטובוסים, מהירות יותר, נגישות יותר ואהובות יותר. הן פתרון עבור אוכלוסיות מוחלשות כמו קשישים בכך שהן עוצרות קרוב יותר אליהן, ומאפשרות להם נסיעה נוחה מבלי לריב עם נוסע שתופס את מקום הישיבה שלהם. הן נוסעות בשעות, ימים ומועדים בהם התחבורה הציבורית לא קיימת, ובכך נותנות פתרון ממשי לציבור גדול של נוסעים המסתכם במיליוני נסיעות בשנה.
אבל משום מה משרד התחבורה התייחס למוניות השירות עד כה כבן חורג. בעוד האוטובוסים, הרכבת והמטרונית נכללו ברפורמת הרב קו, מוניות השירות לא צורפו וגם אין תוכנית לצרפן. הטענה היא שכביכול אין יכולות טכנולוגיות לעשות זאת. זו הרי איוולת: איך יכול להיות שהמדינה קידמה הצעת חוק שעברה כבר בקריאה ראשונה לשילוב כרטיס חכם במוניות, אבל מצד שני אין לה את היכולת הטכנולוגית לשלבן ברב קו המבוסס על אותה טכנולוגיה?!
ברור שאם מוניות השירות ישולבו ברב קו, יהיה למשרד התחבורה ולמנכ"לית טרנר כלי נוסף לרווחת ציבור הנוסעים שכולם ירוויחו ממנו: המדינה תרוויח יותר הכנסות, הציבור ירוויח יותר נוחות ומחירים מסובסדים, כולנו נרוויח פחות מכוניות על הכביש ואויר יותר נקי.
רק השבוע היינו עדים לרעש הגדול שנוצר כתוצאה מעבודות התשתית ברכבת, וכבר שנה שאנחנו נמצאים בתוך עבודות התשתית של הרכבת הקלה. על כוד לא הושלמו - וככל הידוע אנחנו צריכים לחכות עוד כמה שנים עד לסיום העבודות - מוניות השירות הן כלי תחבורתי משמעותי שיש לחזקו קודם כל לטובת ציבור הנוסעים. קרן טרנר מבינה שתחבורה ציבורית חזק היא הפתרון בעשור הקרוב. מוניות השירות הן עוגן משמעותי במערך הזה.

הכותב הוא חבר הנהלת מוניות השירות הפעילות
תאריך:  15/09/2016   |   עודכן:  15/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה שקרן טרנר יודעת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תחבורה
אילן זיקרי  |  15/09/16 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברת הכנסת מהליכוד מצטרפת לקריאת עיריית ת"א לקדם את הארגון-מחדש במוניות השירות בחוק נפרד    החשש: הדבר יגרום לעיכוב הרפורמה    להבי: הנהגת רב-קו בשבת עלולה לפגוע בסטטוס-קוו
עידן יוסף
לראשונה - צ'יינה מוטורס זכתה במכרז לאספקת אוטובוסים לאגד בהיקף של כ-120 מיליון ש"ח    האוטובוס הבין-עירוני של יוטונג מדגם טייגר נבחר לאחר בחינה מקיפה
עידן יוסף
קואליציית שבת שוויון קיימה שולחן עגול שעסק במסחר ותחבורה ציבורית בשבת    ח"כ עזריה: חייבים לשמור על הסטטוס-קוו כל עוד אין הסכמה    כן למוניות שירות - לא לאוטובוסים
איתמר לוין
חויבה בתשלום במסגרת תביעה ייצוגית לאחר שנקבע, שלא עשתה כמעט דבר לאכיפת החוק האוסר עישון בתחנותיה    1.2 מיליון שקל לתובעים ולעורכי דינם
עידן יוסף
בית הדין הארצי לעבודה קבע כי אין להוציא צו מניעה כנגד שביתת העובדים    הוועד: ההנהלה מאשימה את העובדים במחדליה    הכשרות והדרכות הנהגים בקו מעוכבות על-רקע מחלוקת בין הוועד להנהלה    בלילה הודיעה ההנהלה על הסכמה לדרישות הוועד
רשימות נוספות
השבתה בהפתעה: רכבות לילה - עד הרצליה  /  עידן יוסף
הרכבת: למנוע שיבושים בקו העמק   /  יצחק דנון
בוטלה השעיית חבר מועצת עובדי אגד  /  איתמר לוין
פצע ותחבורה   /  איתמר לוין
פתרון צודק למשבר הרכבת  /  עידן יוסף
רכבת הצביעות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il