X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם בביתם-מבצרם הם חשופים לרוע האנושי, לנקמה שלא קדם לא כל מעשה המצדיק אותה ואף לא מעשה שעשוי להסביר את הגורם הוא המניע לה אכן, הבנאליות של הרוע בגילויה המכוער והמסוכן ביותר
▪  ▪  ▪
סביבה לא בטוחה [צילום: AP]

לאחר שהזדהמנו והתבהמנו והפכנו לחברה ג'ונגלית, פרועה ואלימה, מתגברת בתוכנו תופעה,
אשר בבת אחת ושתיים הופכת משולית למרכזית - הצקה. הצקה מתבררת כמצוקה חריפה ביותר המפילה מספר הולך ורב, גדל בקצב מבהיל, של קורבנות. צעירים רבים מוצקים חדשים לבקרים, ברשתות החברתיות (איזה שם מאקברי בהקשר זה), בתוך מתחם בית הספר, בשכונה- בחצר או בסמטה, בחדר המדרגות, במבואות השונים- רועדים בכל רגע נתון ללא אות וסימן חיצוני לרעידתם, מספר לא ייאמן של צעירים. להוציא, אולי את הבעת הבעתה שניבטת מעיניהם, שאמורה להיראות לנו כמקבילתו של צלצול רם וממושך בפעמון אזעקה, חשים המאוימים בכלל והמוצקים בפרט כמי שעדת זאבים פעורת לועות אורבת להם ברשות הרבים, מלתעותיהם המשוננות מאיימות להינעץ בבשר נפשם, וגם במרחב האישי לכאורה, שאף הוא פרוץ, בעמוד הפייסבוק הפרטי שלהם.
גם בביתם-מבצרם הם חשופים לרוע האנושי, לנקמה שלא קדם לא כל מעשה המצדיק אותה ואף לא מעשה שעשוי להסביר את הגורם הוא המניע לה. אכן, הבנאליות של הרוע בגילויה המכוער והמסוכן ביותר.
חייהם של ילדים ונערים רבים, בנו ת ובנים, קרבנות וקורבנות- בכוח קלועים בתוך תהום עמוקה. אשר לא אעלה כאן את התוצאה האיומה והנוראה העלולה להיגרם בעטיה של ההצקה.
האם המציקים מציקים בגלל שהם חשים מצוקה? האם המצוקה היא האופן שבו הם פורקים תסכול, כעס, תחושת ייאוש וחוסר אונים? האם בהצקה הם חשים כבעלי כוח ומעמד, כמי שהצקה לזולת מאפשרת להם לחוות עליונות, אדנות, עונג שמסבה העלבת הזולת, השפלתו והטלת פחד ואימה עליו?
מספרם של מי שהוקצו והוצקו הם קרבנות ודאיים של הצקה. מי יידע ומי יספור את מספרם של הילדות והילדים והנערות והנערים שעוד טרם חשים ו"חווים" הצקה הם כבר מאוימים על ידה מעצם הסבירות הגבוהה של היתכנותה?
שכתב מגן
לפנים, בילדותי ובנעוריי, בעידן שטרם היכחדותם של הדינוזאורים, שאל אותי, לפעמים, אבא, עליו השלום והמנוחה, האם משהו מציק לי. משהו, לא מישהו. למזלי אף לא ילד או נער אחד הציקו לי, לא בילדותי ולא בנעוריי. סוגיית ההצקה של איש את זולתו הייתה זניחה, שולית, לא-כלומית. היא לא הוכרה ולא זוהתה כבעיתה. היא הייתה כאינה.
מומחים לשימוש ברשת האינטרנט בכלל וברשת החברתית האלימה והפוגענית פייסבוק יכולים, כצפוי, למצוא קשר בין הקלות העצומה של הנגישות לרשת ארסית זו וזמינותה - 24/7 - לבין התגברותן של גילויים "אנושיים"(במירכאות ובלעדיהן) אשר ההצקה לזולת היא אחת הבולטות שבהן. הכפר הגלובאלי, כפי שהוא בא לידי ביטוי המרחב הווירטואלי, סביבת המחיה הטבעית והמועדפת על רבים, במיוחד על הצעירים, הוא מקום איום, מקום נורא.
קל ומתבקש לקבוע כי הכול מתחיל בחינוך. בבית ההורים. בסביבה הקרובה, המיידית, הטבעית, במקום שבו יונקים וסופגים, או לא, דעות, גישות, ערכים. במקום שבו מתעצב האופי ומתגבשות תפיסת העולם והגישה כלפיו. לא בטוח. אבל גם אם ספגו והטמיעו בבית את הנעלים והנאצלים שבערכים האנושיים האם בכך לא קולפה והושלה שכבת המגן שאמור היה החינוך לעטות להגן עליהם בצאתם מביתם אל החיים שחוץ לו? האם הנחלת כישורי חיים מחייבת כיום, כהכרח, רכישת כלים להתמודדות ולהתגוננות נגד ההצקות? האם קיימים בכלל כלים כאלה?
מעניין - עניין עצוב מאוד - מי מהצעירים המאבדים עצמם לדעת בדמי ימיהם עושים זאת בגלל הצקה ברשת החברתית, שהופכת לטבעת חנק, שהופכת למלכודת מוות.

תאריך:  05/10/2016   |   עודכן:  05/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
יוצא שכמחצית מאוכלוסית ארה״ב, מסך בעלי זכות ההצבעה, יצביעו עבור קלינטון. הם ומיקי מאוז וגם הרבה אנשים מתים, כדרך המפלגה הדמוקרטית מימים ימימה
עמוס גלבוע
בו בזמן הוא נתן כבוד למדינת ישראל של העם היהודי, כי תולדות חייו של פרס הם תולדות תקומת העם היהודי ובנין בית לאומי יהודי חזק וריבוני. בדיוק מה שהעולם הערבי עדיין ממאן להכיר בכך
אליזבט רימיני
דרישת המשפחה לקריאת נתיבי איילון על שם שמעון פרס פותחת צוהר להבנת מניעיו של שמעון פרס בחייו    תולדות התופעה ששמה "שמעון פרס" בקליפת אגוז
מתי דוד
לעתים דברים הנאמרים בהספד על-רקע של אבל לאומי, עשויים להוביל להתפייסות היסטורית ופוליטית
פסח רויטמן
פרס הקים את "מכון פרס לשלום"    אין במוסד הזה כלום עם "שלום"    אלא אם אתם מאמינים שאימון משותף בכדורגל של ילדים ישראלים ופלשתינים יפתור את חילוקי הדעות בין העמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il