X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד התחבורה לא סופר באופן שיטתי את נוסעי מוניות השרות, אף שסקרים מקצועיים מטעמו מראים את אהדת הציבור לענף
▪  ▪  ▪
ענף בהקפאה [צילום: פלאש 90]

משרד התחבורה דיווח השבוע כי בשמונת החודשים הראשונים של 2016 חלה עלייה של 7% במספר משתמשי התחבורה הציבורית כתוצאה מרפורמת המחירים - רפורמת "הרב קו" - המאפשרת מעבר חופשי במשך 90 דקות בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים (אוטובוסים, רכבת, מטרונית). אף שמדובר בבשורה משמחת לכל הדעות, עדיין מדובר בנתון צנוע למדי לעומת המספרים האמיתיים שמשרד התחבורה באופן עקבי מסרב למדוד בשנים האחרונות.
בתוכניתו האסטרטגית לשנת 2012 מציין משרד התחבורה כי מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית לשנת 2010 הסתכם ב-750 מיליון נסיעות. 10% מתוכן היו נסיעות במוניות שירות, ובסה"כ 75 מיליון נסיעות ברחבי הארץ באמצעותן.
על אף היקף הנסועה הגבוה, שדומה למספר המשתמשים ברכבת ישראל, במשרד התחבורה בחרו שלא לכלול את מוניות השרות ברפורמת המחירים. בכך, למעשה, ניסה לדחוק את משתמשי התחבורה הציבורית ממוניות השירות שכן השימוש בהן נעשה לא נוח ולא פרקטי: הנוסעים נאלצים לשלם בהן במזומן במקום בכרטיס הרב-קו החכם, ואף לשלם יותר לעומת המחירים המסובסדים להם זכאים אוכלוסיות מגוונות.
אף על-פי כן, השימוש במוניות השירות עדיין מהווה עבור אוכלוסיות רבות פתרון תחבורתי מושלם ומועדף: אלה המעדיפים לנסוע בתחבורה ציבורית בשעות ובימים בהן התחבורה הציבורית המסורתית אינה פעילה; או כאלה המעדיפים כי העצירה תיעשה לאו-דווקא בתחנה - זכות המוקנית על-פי חוק למוניות השרות. מנתוני התאגדות מוניות השרות עולה כי גם כך מסתכמת הנסועה בעשרות מיליוני נסיעות בשנה.
מכאן, שאם משרד התחבורה רוצה לבצע סקר איכותי ומחמיא עוד יותר לחינוך התחבורתי והמעבר לתחבורה ציבורית, עליו למדוד גם את הנסועה במוניות השרות, לאחר שיסדיר את שילובה ברפורמת המחירים. מדובר במהלך הגיוני, שלא רק יחמיא לסטטיסטיקה - אלא גם ייתן מענה רחב יותר הן לציבור הנוסעים, הן לאיתנותם הפיננסית של מפעילי מוניות השרות, והן לקופת המדינה (שתוכל להרוויח יותר הכנסות כתוצאה מהמהלך).
בימים אלה נאבקת התאגדות מוניות השרות הפעילות על זכויותיה במסגרת רפורמה שמוביל משרד התחבורה בענף. ההתאגדות דורשת את הכללתה ברפורמת הרב-קו למען ציבור נוסעיה, שכיום יוצא מופלה ונפגע מהיעדר היכולת להשתמש ברב קו וליהנות מהזכויות המגיעות לו. בהתאגדות מוניות השרות מדגישים כי הענף מפוקח על-ידי הרגולטור, על-פי צו הפיקוח על המחירים, באופן זהה לענף האוטובוסים הציבוריים, אך בשונה ממנו אינו נהנה מהשתלבות ברפורמת המחירים. בהתאגדות מוניות השרות סבורים כי יהיה זה מהלך נכון וצודק חברתית, שכן מרבית משתמשי מוניות השירות הם אוכלוסיות מוחלשות בחברה הישראלית - החל מתושבי שכונות, דרך סטודנטים ועד קשישים.

הכותב הוא חבר הנהלת התאגדות מוניות השרות הפעילות
תאריך:  06/10/2016   |   עודכן:  06/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלמו 75 מיליון נסיעות בשנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה הזויה. ולא נכונה. 95 אחוז ל"ת
כד  |  7/10/16 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בארגון 'תחבורה בדרך שלנו' מאשימים: "התנהלותו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, היא שערורייתית ופופוליסטית ומביאה לכך שפקידי המדינה יהיו אחראים להתנהלות הפיננסית הכושלת של אגד"
עידן יוסף
בשלב הבא תיתכן הרחבה ליתר הישובים בארץ    ח"כ חנין: "צעד חשוב לעבר מרחב שוויוני יותר, שמכבד את כל מי שחי כאן"
מירב ארד
ברקע לסכסוך: חשש ממשי לפגיעה באיתנותה הפיננסית של אגד לנוכח הודעתה על סירוב המדינה להגדיל את הסובסידיה לאגד    אגד: אין ביכולתנו לחתום על הסכם קיבוצי חדש
עידן יוסף
ברכבת ישראל חל גידול של 15.2%    הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית חוסך למשק מאות מיליוני שקלים מדי שנה
עידן יוסף
אומדן המכרז לאספקת 60 רכבות חשמליות לרכבת ישראל - יותר מ-3 מיליארד שקלים    במסגרתו תרכוש רכבת ישראל כ-330 קרונועים חשמליים, אשר יפעילו רכבות ובהן עד כ-1,700 מקומות ישיבה, כמעט כפליים ממספר המושבים ברכבות הדיזל הקיימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il