X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסק דין שניתן לאחרונה מלמד, כי בעלי מוניות המשכירים אותן לנהגים, לא יוכלו להמשיך ולהתחמק מתשלום מס בטענה שהנהגים הם שכירים שלהם
▪  ▪  ▪
להתארגן לדיווחי אמת [צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90]

מס הכנסה אינו מתכוון להמשיך ולוותר לבעלי המוניות, הנוהגים להשכיר את המונית לנהגי משנה בשיטות דיווח שונות ומוזרות שאינן מקובלות על-פי החוק.
ברוב המקרים, הנהג השוכר את המונית פועל כעצמאי לכל דבר, כשהוא נושא על עצמו את הוצאות המונית בעת ההשכרה ואף מעביר סכום שבועי קבוע לבעל המונית. אולם לצורך הדיווח לרשויות המס הוא נרשם כעובד שכיר לכאורה של בעל המונית. במקרים אחרים מסוכם עם הנהגים, כי התמורה בגין הנסיעות שהם מבצעים תתחלק 50-50 אחרי ניכוי הוצאות דלק, בלי שהחלוקה הזו תקבל ביטוי בדיווחים למס הכנסה. זאת, למרות שלפי הדין, הדרך הנכונה היחידה לדיווח על ההתקשרות בין בעל המונית לנהג השוכר, היא שבעל המונית ידווח על הכנסה מההשכרה, ואילו הנהג ידווח על הכנסות שהפיק מהסעת הנוסעים כעצמאי.
בפסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע (4.6.17), נדון עניינו של יצחק שפר, שהעסיק מספר נהגים אשר רובם דווחו כעובדים שכירים שלו. פקיד השומה קבע, כי ההכנסות עליהן דיווח שפר לא היו סבירות ביחס להיקפי הנסיעות שביצעו המוניות, וכי מחזורי ההכנסות שדווחו היו נמוכים משמעותית מהמקובל בענף. פקיד השומה טען, כי משכורות הנהגים עליהן דיווח שפר היו נמוכות ביחס לענף, ובחלקן אף נמוכות משכר המינימום ועל פניו נראות כלא נכונות. במקביל, שפר החסיר הוצאות כדי להתאים את ההוצאות להכנסות הנמוכות שדווחו.
שפר הודה שהנהגים שעבדו אצלו, לא הדפיסו את מלוא התקבולים בגין הנסיעות, וכי הוא עצמו דיווח ביודעין על שכר עבודה חודשי נמוך לנהגים "לפי ההסכם איתם". עוד מסתבר, כי השכרת חלק מהמוניות לנהגים כלל לא קיבלה ביטוי בספרי החשבונות של שפר.
שפר טען, כי נהגי מוניות, אף אם הם מדווחים כשכירים פורמלית, נחשבים כעצמאים. לפיכך נהג מונית, כאשר הוא עובד על מונית של מישהו אחר, משמש כקבלן משנה והמונית ורישומי ההכנסות הם באחריותו.
השופט גד גדעון דחה את הערעור שהגיש שפר על השומות שהוצאו לו וקבע, כי שפר הודה בכך שהוא והנהגים שעבדו במסגרת עסקו, לא פעלו כדין. הדיווח על הנהגים לא נעשה בהתאם לפעילות בפועל. שפר לא דיווח באופן מלא על כל הנהגים. תלושי המשכורת הוצאו רק בחלקם ובסכומים לא נכונים, והם לא שיקפו את השכר ששולם להם בפועל. לחלק מהנהגים לא הוצאו תלושי שכר בכלל, ולחלק אחר הושכרו המוניות בלי כל רישום ודיווח.
מנקודת ראותו של שפר, סיפקו לו הנהגים שירות כקבלנים עצמאיים, אף שהודה, כי בפועל לא שילם להם כספים אלא קיבל מהם כספים, שהיוו חלק מהתקבולים שלהם מהשימוש במוניות שלו. שפר נמנע מבדיקה האם הנהגים היו עוסקים מורשים, הוא לא הוציא להם ולא קיבל מהם חשבוניות או קבלות.
נראה, כי ענף המוניות צריך להתארגן מחדש למסירת דיווחים הנכונים למס הכנסה ומע"מ בהקשר להשכרת מוניות לנהגי משנה. יפה שעה אחת קודם, לפני שפקיד השומה יחייב בשומות מס גבוהות רטרואקטיביות.

תאריך:  21/06/2017   |   עודכן:  21/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
מחקר שביצע הטכניון, בהזמנת המשרד להגנת הסביבה, מדד ריכוז גבוה של ננו-חלקיקים בקרון הנוסעים ברכבת הממוקם מאחורי הקטר, וכן בתחנת רכבת השלום בתל אביב    הננו-חלקיקים הם חלקיקים זעירים שלא נמדדים באופן שוטף בישראל ואף אין להם תקן סביבה מחייב בארץ או בעולם
עידן יוסף
ממתינים להגעת האוטובוס או הרכבת מעל 20 דקות    משך הנסיעה היומי בתחבורה הציבורית - 70 דקות    וכדי לעלות על אמצעי תחבורה תיאלצו לחכות כ-16 דקות
עידן יוסף
מחקר של הכנסת: הצעת תחבורה ציבורית בחינם גורמת לעלייה במספר המשתמשים, אך לא בהכרח מורידה כלי רכב מהכביש אלא את מספר הולכי הרגל ורוכבי האופניים וגורמת לעליית נוסעים לא רצויים שמבריחים את הקיימים
עידן יוסף
הרכבת הקטר הסתיימה זה מכבר בחברת בומברדיה והחלו נסיעות המבחן בפסי הבדיקות בגרמניה, שבסיומן צפוי להגיע ארצה
עידן יוסף
העבודות עשויות להימשך גם בשבת    בש"ס תובעים הסברים ממשרדי העבודה והתחבורה ויקיימו מרתון פגישות ביום ראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il