X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על משרד התחבורה לאסור כניסת Gett לתחום הפעלת מוניות השירות, בוודאי בתקופה זו בה משרד התחבורה מעוניין להבריא את מוניות השירות ולהפוך אותנו לענף יעיל, אפקטיבי ומשלים לתחבורה הציבורית בזכות כניסתן העתידית של מוניות השירות הפעילות להסדר הרב קו
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

באחרונה למדנו מהתקשרות כי חברת Gett מתחילה להפעיל מודל של נסיעות שיתופיות. למעשה Gett עוטה עליה תחפושת של מונית שירות, בה בעת שמזה שנתיים משתתפות מוניות השירות הפעילות בדיוני ועדת הכלכלה בנושא רפורמה חדשה להבראת הענף. נדמה שטייקונית מוניות הספיישל סוטה מהנתיב שסלל לה משרד התחבורה, ומנסה למתוח את גדולות האפשר ביצירתיות מתחכמת שבסופו של דבר תפגע בנוסע. פעילות זו תחזק את כוחה המונופוליסטי של Gett בשוק המוניות וזאת תוך הפעלת רכבי הסעה בשכר במסווה של מונית שירות בניגוד לתקנות התעבורה, בה בעת שהיא דורסת את מוניות השירות הקיימות.
אין פלא ש-Gett נוקטת במהלך הזה, שכן נוכח השתהותם של ועדת הכלכלה ומשרדי התחבורה והאוצר להכניס את השימוש ברב קו למוניות השירות, כפי שהצהירה מנכ"לית משרד התחבורה בוועדת הכלכלה האחרונה, גרמה לכך שכמות מוניות השירות תלך ותפחת בשל חוסר כדאיות כלכלית. Gett מנסה לנצל את חלון ההזדמנויות ולענות לביקושים גם במחיר הפסד, שכן משתלם לה לטביע את חותמה על הענף ולצבור בו ניסיון ומוניטין טרם ייצאו מכרזים חדשים להפעלת מוניות שירות כפי שמתכנן משרד התחבורה.
השאלה היא האם משרד התחבורה יסכים לקבל עובדות בשטח מבלי להפעיל את מלוא כובד משקלו כנגד מי שמנסים לשנות את מפת התחבורה הציבורית, ולהפוך את נוסעי המוניות לשבויים בידי מונופול. התנהגות זו של Gett הופכת אותה, למעשה, ל'חאפרית' של הענף - תופעה אותה משרד התחבורה מיגר בעת כינון הרפורמה ב-2005.
על משרד התחבורה לאסור כניסת Gett לתחום הפעלת מוניות השירות, בוודאי בתקופה זו בה משרד התחבורה מעוניין להבריא את מוניות השירות ולהפוך אותנו לענף יעיל, אפקטיבי ומשלים לתחבורה הציבורית בזכות כניסתן העתידית של מוניות השירות הפעילות להסדר הרב קו.
בכל הנוגע להטמעת טכנולוגיות תחבורה שיתופית, אנו גורסים כי מוניות השירות הן הפתרון ולא הבעיה והן הפלטפורמה הקיימת האידיאלית והמתבקשת להטמעת הטכנולוגיה. במידה ומשרד התחבורה יהיה מעוניין לבחון כניסת אפליקציות תחבורה שיתופית לקווי השירות, הרי שיש לעשות זאת תוך קיום שיח עם תאגיד מוניות השירות הפעילות ובהתבסס על הרישיונות הקיימים, כדי שמוניות השירות תשתלבנה בטכנולוגיית התחבורה השיתופית ותהווה פתרון מיטבי ויעיל לרווחת ציבור הנוסעים.

מנכ"ל מוניות העיר אשדוד וחבר הנהלת התאגדות מוניות השרות הפעילות.
תאריך:  13/08/2017   |   עודכן:  15/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה'חאפרית' החדשה - GETT
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר אינטרסנטי בעליל.
/'ג  |  16/08/17 09:46
 
- אם היו לוקחים לך את העבודה...
אא  |  27/10/17 16:55
2
לאח של כחלון יש אינטרס בגט בשד ל"ת
תבדקו תבדקו !!!!!  |  16/08/17 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
על איחורים משלמים - לומדות על בשרן חברות נתיב אקספרס ואגד    שימוש מקורי ומקומם בטענה לאפליה    המחיר של מילוי מנוע מכונית בבנזין במקום בסולר
עידן יוסף
ההסכם כולל טבלת שכר ייחודית וראשונה מסוגה בענף התחבורה הציבורית שמביאה לשדרוג דרמטי של שכר הנהגים    מנגנון קידום שכר גם לעובדי המינהל והמשק    הצמדת שכר לכלל הסקטורים באגד להסכמי המגזר הציבורי
עידן יוסף
מעל לשלוש מאות נסיעות אינן מתבצעות כסדרן בפרוזדור ירושלים, אך אין מדובר בנתון חריג לענף    מקלב: הנתונים מדאיגים יש להגביר את הפיקוח ולהעלות את סך הקנסות
עידן יוסף
ח"כ אייכלר אומר כי שירות הקווים הפרטיים בשבת פועל שלא כחוק, וקורא להפעיל שירות דומה שיתחרה בתחבורה הציבורית בימי חול כדי לבחון את האכיפה    משרד התחבורה: לא נשנה דבר לפני הכרעת ביהמ"ש
עידן יוסף
נחנך מסוף טעינה לאוטובוסים סיניים שיסעו בשירות אגד    החשש: יתקשו לנסוע בשטחים לא מישוריים    אלקין: צמצום הזיהום מתחבורה יחסוך חיי 400 איש בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il