בעיתונות פורסמה בימים אלה הידיעה כאמור. מאחר שלפי אותה ידיעה מדובר בכל חברות הביטוח בישראל היה מקום להתערבות מיידית של משרד האוצר על שפע פקידיו ורשויותיו, לרבות המפקח על הביטוח והמפקח על הקרטלים לביטול רוע הגזירה, באשר על פני הדברים מדובר בקרטל האסור על-פי החוק.
כיום, כאשר בכבישים סובבות גם מכוניות שמחירן מיליון שקל ויותר הנה מְעוֹרָבוּת בתאונה יכולה להביא נהג חסר-ביטוח מקיף לפשיטת רגל. לעתים - מדובר בנהג שכיר שאינו בהכרח עתיר רכוש. מעטים הנהגים שיעמדו בתשלום פיצוי נזק לרכב יקר כזה.
יצוין שלפי הדוחות המתפרסמים הנה חברות הביטוח מרוויחות יפה מאוד מהביטוחים הנוכחיים ואין שום הצדקה לצעד כוללני כזה. ניתן להבין דרישה לתוספת סבירה לדמי הביטוח לנהג חדש או צעיר, או נהג שהיה אחראי לתאונה, אך אין להסכים לסירוב כללי ומתואם בין חברות הביטוח.
עוד יצוין כי קיים "פוּל" של חברות ביטוח המכסה נזקי-גוף בתאונה במקרים של העדר ביטוח חובה. אם סֵירוּבַי המבטחים לבטח "ביטוח מקיף" ימשכו ראוי לשקול חקיקה להקמת מין "פול" כזה גם לנזקי רכוש ולא רק לנזקי-גוף. ושוב: היכן הפיקוח למניעת קרטלים?!