X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד נימוק שלא ניתן לזלזל בו: אני יכול להתערב שבשעתיים שאזרח מבלה בהצגה או בהופעה, בפגישה עם סופר וצייר, יושב באולם ונהנה מהאירוע - הוא לא עסוק בהפרת חוק, בריב עם השכנים, בקטטות או בהשתכרות
▪  ▪  ▪
תרבות לעם [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

או-טו-טו יתחילו בכנסת הדיונים על תקציב המדינה לשנה הבאה. בראשי כבר עוברת מחשבה אולי טיפה משוגעת: להוסיף סעיף צנוע נוסף לתקציב של חצי מיליארד שקל.
לו אני שר תרבות, הייתי יוזם חלוקת תלושי (או תווי) תרבות לישראלים - בדומה לתלושי מזון שמקובל לחלק לאוכלוסיית מסוימות במדינות אחרות.
לו אני שר האוצר לא הייתי מתנגד נמרצות להוצאה כזאת מהרבה סיבות. שרי האוצר מטבעם אמורים לקבל כל הצעה בקיטונים: 'אין לי כסף'. אבל הפעם כדאי לו אחרי התלבטות מסוימת להסכים עם הצעתי. כי בצעד זה אנחנו כחברה נרוויח במכה אחת שתי ציפורים. או אפילו יותר.
אבל קודם אסביר במה מדובר. הכוונה שהמדינה תחלק לתושבים כל שנה 12 תלושים (תלוש אחד בחודש שחייבים לממש אותו בחודש שמצוין עליו; 24 תלושים - אם שר האוצר יגלה לארג'יות); התלוש מקנה זכות לבקר בהצגה, בהופעה, בערבי פגישה עם אמנים - סופרים, מוזיקאים, ציירים, וכדומה. אם זאת הייתי מחריג מהרשימה את התיאטראות הממוסדים כגון הבימה, הקאמרי וכדומה': יש להם כבר תשומת לב מצידה של המדינה. אני מסכים שאפשר לעזור עוד - אבל זו אופרה אחרת. גם את הופעותיו של אייל גולן המהולל וזמרים נוספים הדומים לו הייתי מוציא מהרשימה - הם ממילא נהנים מאהדה רבה. קונצרטים קלאסיים דווקא כן היו מקבלים אצלי עדיפות.
הייתי מתחיל בחלוקת התלושים לאוכלוסייה מבוגרת - ממחזיקי תעודת ותיק. הייתי מוסר אותם גם למשפחות מסוימות שלא מצטיינות בינתיים בביקורים תכופים באירועים תרבותיים, וגם למשפחות עולים; בקריטריונים אפשר לדון בוועדה מיוחדת, זה יהיה כייף.
כמובן, תלוש כזה לא יהוה תחליף להנחות שיש לוותיקים בקנית כרטיסים לתיאטראות. זה משהו שונה לגמרי.
הרווח יעלה על ההפסד
איפה ניתן יהיה לממש את התלושים האלה? יש בארץ לא מעט קבוצות אמנים ותיאטראות קטנים די אלמוניים אשר מעלים הצגות אך מתקשים להפגיש צופים עם יצירתם. סופרים לא מוצאים דרך לקוראים. קיימים מוזיקאים וזמרים רבים שלא הצליחו למצוא להם אמרגנים מנוסים - וגם מבלים את חייהם בבידוד ותסכול.
יש לעודד הופעתם של הקבוצות במתנ"סים, ובמועדוני שכונות - בתמורת לתלושים האלה. אותו הסידור - לגבי סופרים, מוזיקאים, פסלים ואמנים אחרים.
לאחר מכן קבוצות ואמנים יחידים מחזירים את התלושים למדינה כאות הוכחה שיצירתם הגיעה לעם, ומקבלים תמורתם כסף למחייתם. אני הייתי מעריך כל תלוש כזה ב-30 (40, 50) שקלים. על מחירם של התלושים אפשר להתמקח ולהביא נימוקים לכאן ולכאן.
מחד-גיסא השיטה הייתה תומכת ביוצרים ומאידך-גיסא - מביאה לאירועי תרבות אנשים שכיום ממעטים להגיע אליהם.
עוד נימוק שלא ניתן לזלזל בו: אני יכול להתערב שבשעתיים שאזרח מבלה בהצגה או בהופעה, בפגישה עם סופר וצייר, יושב באולם ונהנה מהאירוע - הוא לא עסוק בהפרת חוק, בריב עם השכנים, בקטטות או בהשתכרות. אתם יכולים להעריך לבד כמה כסף תחסוך המדינה כאשר יצטמצמו הוצאתיה לטיפול בפשעים קטנים כאלה. לא מן הנמנע שהרווח יעלה על ההפסד, אם מישהו בכל זאת רואה בזה הפסד. ובכלל - החברה תמיד יוצאת נשכרת כאשר עולה רמת התרבות של כל חלקיה.
אין ספק שיהיו כאלה שינסו לעשות קומבינות עם התלושים אבל זה לא צריך לרפות את ידינו. כמו שתופעת זיוף שטרות הכסף לא הביאה לביטול בשימוש בהם. אפשר לקלקל כל דבר חיובי. יש לי מכר שמקבל במדינתו תלושי מזון ולפעמים קונה בהם לא לחם, גבינה ונקניקיות אלא בקבוקי וודקה תוך דיל עם בעל החנות. התועלת מהפרויקט עולה במונים על הסטיות ושימוש לרעה אפשריים פה ושם.

תאריך:  16/01/2018   |   עודכן:  16/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלושי תרבות לתלושים מהתרבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכון מאד!!  ל"ת
Daniel Freidenber  |  16/01/18 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
הראיס טרח להסביר כי "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים". כי "היהודים הובאו לכאן בסיוע הולנדי, שהיה לה הצי הגדול בעולם. כדי להקים כאן מאחז אירופי". וכי "אדון טראמפ החליט לקצץ או להפסיק את המענק לרשות, משום שסירבנו לבוא למשא-ומתן. מתי סרבנו למשא-ומתן? "יח'רב ביתכ" (יחרב ביתך). אמר לנשיא
נתנאל אלישיב
לא די במאבק בזנות עצמה, יש להיאבק גם בשורשיה. החפצת נשים בפרסומות, החדרת תכנים מיניים בוטים בגיל שהולך ויורד כל הזמן ופורנוגרפיה זמינה כברירת מחדל ברשת האינטרנט - כל אלו הם חלק מן הביצה שתעשיית הזנות צומחת בה
רחלי בן-צור
נחשף סרטון של הנשיא מקרון בגיל 15 מנשק את מורתו - בימי הרומן האסור    סרטון של עמנואל מקרון, נשיא צרפת, מתנשק בגיל 15 עם מורתו ולימים אשתו בריז'יט טרונייה (וואלה/יום שני, 8 במאי 2017, 12:03)
ראובן לייב
יו"ר הרשות הפלשתינית, שהתכחש בעבר לקיום השואה, מתכחש עכשיו לזכותה של ישראל להיות מדינה עצמאית, והכל בעטייה של הצהרת בלפור, בה הוא רואה את המכשול לשלום
עידן יוסף
כדי לאכוף את חוק המרכולים לא צריך אף פקח משום שהחוק חל על אדם אחד. למה להצהרות הרשויות המקומיות כאילו לא יאכפו את חוק המרכולים אין אחיזה במציאות, ולצורך מה נדרשים פקחים בכל זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il