X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כלום הארגון לא ידע בעת גיוסו של מר פרי אם האיש שירת או לא שירת בצה"ל? כלום אין זה אחד הדברים הראשונים שעל המוסד לבדוק?
▪  ▪  ▪
פרי. תרם את חלקו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

התפטרותו מהכנסת של ח"כ יעקב פרי, לשעבר שר וראש שב"כ, עברה בינתיים כמעט בשקט. היא נמוגה בין מלחמת העולמות בין ביבי נתניהו, ראש ממשלתנו, לבין אלשיך מפכ"ל משטרתנו, והדיה לא נשמעו כלל על-רקע רעמי הירי וההתפצצויות בגבולנו עם סוריה.
קטונתי מללמד קטגוריה או סניגוריה על יעקב פרי. איני יודע אם שירת בצה"ל או לא שירת. רבים וטובים לא שירתו בצה"ל מסיבות שונות, וביניהם כאלו שתרמו רבות לביטחון ישראל, כמו שמעון פרס ז"ל, שיריביו הטיחו זאת בו אף ששימש מנכ"ל משרד הביטחון ותרם את חלקו בהקמת הכור בדימונה. הכרתי אחרים שלא גויסו מטעמי בריאות והסוו זאת בסיפורי פציעה בשירות, כמו עו"ד ידוע מסוים. למיטב ידיעתי אפילו פרקליט מדינה ולימים שופט מכובד ביותר של בית המשפט העליון למד באנגליה בעת שפה התחוללה מלחמת השחרור והוא לא חזר ליטול נשק. אם יעקב פרי לא שירת בצה"ל מסיבה ראויה ואכן הסתיר זאת בסיפורי בדים - אפשר להבינו. הרי הבד נועד להסתיר את הגוף העוטה אותו. ומי אינו משתמש ב"שקרים לבנים" כדי להסתיר עובדות שאינן נוחות לו? טעות זו, אם אומנם טעה בה, אין בה למחוק את כל מפעלו הרב שפעל בשירותו בשב"כ, פועל שהעלהו עד לפיקוד על ארגון זה שכה רבים מאתנו חבים לו וללוחמיו העלומים את חייהם ובhטחונם.
גם אינני בא חשבון עם מר פרי בשאלת יחסיו עם אריה דרעי. דרעי השחית את כל סביבותיו. גם עצים אדירים נופלים כשהרקב פושה בהם, כמו עצי התמר כיום הנופלים בפני חיפושית החידקונית שידי משרד החקלאות וידי השר שבראשו קצרו מללחום בה.
עובדה נכונה
אלא שעלינו להיות אולי מודאגים מארגון השב"כ עצמו. זהו ארגון מפואר ומכובד שהביא ביטחון רב למדינת ישראל ואזרחיה, סיכל ומסכל זממם של אויבינו. רבו מעלותיו ופעולותיו העלומות, אך מידת האמת לא זכתה בו לעתים למקומה הראוי. כבר מתחילתו שימש גם למטרות פוליטיות בידי הממשלה דאז, ולמטרות יוקרה עת רתמוהו, למשל, לגילוי הילד החטוף יוסלה שוחמכר, נושא חשוב אך מתמיה כתפקיד למוסד ביטחוני כשב"כ או כמוסד. בהריגות המחבלים בפרשת האוטובוס בקו 300 נגלתה ערוות הארגון, שהעליל על האלוף יצחק מרדכי את ההריגה, פרשה שעוד החמירה והזיקה גם בהתנהלות הארגון ומפקדיו בוועדת-החקירה שהוקמה.
אשר עלינו לתמוה הוא: כלום הארגון לא ידע בעת גיוסו של מר פרי אם האיש שירת או לא שירת בצה"ל? כלום אין זה אחד הדברים הראשונים שעל המוסד לבדוק? בל אובן לא נכון: לפי ששמעתי שירותו של מר פרי בשב"כ היה מעולה ויבורכו על כך הן האיש והן השב"כ. שוב - התמיהה היא רק לגבי אופן הבדיקה ו/או אי-הידיעה לפני הגיוס לארגון.
אנו מדינה קטנה וחזקה, המוקפת אויבים וידידים למחצה, התאבים לכל פיסת מידע עליה.
בישראל התגלו כבר מרגלים רבים מאד, מהם כאלו שעלו ממש לראש הפירמידה, כמו פרופ' סיטה וישראל בר, מרגליה של ברית-המועצות. סא"ל (דרגה מאוד בכירה בזמנו, עת לא היו בצה"ל דרגות אל"ם ותא"ל) ישראל בר היה יועצו הביטחוני של בן-גוריון וממקורביו הקרובים ביותר. גם ארה"ב מרגלת אצלנו (נזכור את הספינה "ליברטי" שצה"ל תקף בזמנו), שלא להזכיר את מרגלי מדינות ערב ואירן. על-רקע זה מחדלו האמור של השב"כ מוזר ובלתי קביל לחלוטין.
או אפשר והשב"כ ידע ויודע את העובדה הנכונה בעניין אותו שירות צבאי ובוחר שלא לשתף בה את הציבור מטעמים כלשהם? אולי בכדי שלא לסבך עוד יותר את מפקדו לשעבר, שסיבך עצמו די והותר ובחר להתפטר? לדעתי ראוי שהציבור לפחות ידע אם השב"כ ידע ויודע, גם מבלי שהידיעה עצמה בהכרח תגולה לציבור.

תאריך:  12/02/2018   |   עודכן:  12/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השב"כ ויעקב פרי מפקדו בעבר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ברוך שפטרנו מעוד שמאלני.
7_7_7.  |  12/02/18 18:37
2
בשביל להלחם ביהודים אין שום
33  |  13/02/18 05:06
3
יעקב פרי השתתף בסרט השנוי
הסרט האנטי ישראלי  |  13/02/18 05:38
4
אין ספק שבשב"כ ידעו גם ידעו אך
קורןנאוה טבריה  |  13/02/18 06:22
5
מני נפתלי כמשל
ודש  |  13/02/18 08:58
6
פרי לא מעניין...מי שדאג מעניין
אחד מודאג  |  13/02/18 10:35
7
ראוי שוועדת חוץ ובטחון תדע
קלאוזביץ  |  14/02/18 03:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אמיר ויתקון
חוסר היכרות מספקת עם המורכבות של הליכי בוררות עלול להוביל לתוצאות לא רצויות, ובמיוחד בעסקות בינלאומיות. הנה המכשולים האפשריים והדרכים להתגבר עליהם
אליהו קאופמן
החיבור בין הערבים לשמאל - בעניין ההתאזרחות במדינה, איננו זהה אך בגלל השתלטות השמאל על ענייני מדיניות החוץ של הערבים הרי שאינטרסי הערבים מקופחים על-ידי השמאל
איתן קלינסקי
פרשת "תרומה" דנה במשכן פיזי ומשכן רוחני-ערכי. היא חייבת לאתגר אותנו כיום כחברה הבונה מערכת מיסוי. עלינו להיות קשובים לאלו שעול המס מכביד עליהם, לאלו שאינם יכולים לקיים את משפחותיהם, גם כשהם יוצאים לעבודה. פרשת "תרומה" חייבת להנחות אותנו כיום לשקול פעם נוספת את גובה המיסוי על שלל מצרכי יסוד חיוניים קיומיים
יוני בן-מנחם
בכיר אירני מאשר כי אירן מקימה חזית מאוחדת נגד ישראל שתפעל מסוריה, לבנון ורצועת עזה. אירן מהדקת את שיתוף הפעולה הצבאי עם ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי וקבלן הביצוע של תוכניתה הינו הגנרל קאסם סולימאני
ראובן לייב
ושלא תהיה אף לרגע טעות: צפויה מלחמת "גוג ומגוג" בצפון, ומה שאירע בשבת האחרונה היה, בסופו של דבר, רק קדימון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il