X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו וכ"ץ בחנוכת הקו המהיר [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 0-]
מלחכי הפינכה
במקום לשמוח על הבשורה הגדולה של תחילת הפעלת הרכבת ההיסטורית לירושלים, עושים דיוני חרום פוליטיים מזויפים ומחפשים כותרות. אני לא עוסק במכרזים, אלא במדיניות
ישראל כ"ץ שר התחבורה והבטיחות בדרכים

"מלחכי פינכה" - מהגדרתם, יושבים וממתינים לתקלות ולפירורים שיפלו. במקום לשמוח על הבשורה הגדולה של תחילת הפעלת הרכבת ההיסטורית לירושלים, עושים דיוני חרום פוליטיים מזויפים ומחפשים כותרות.
כן, זה כואב - ברור, למי שהבטיח עשרות שנים ולא עשה כלום, למי שאמר שהמנהרות יתמוטטו ובדה חזיונות שווא, ולמי שראייתו אופוזיציונית - פוליטית צרה, במקום להסתכל על טובת המדינה.
יש כאלה שעיקר דאגתם היא לא להיות מובטלים אחרי הבחירות הבאות, ויש כאלה שפועלים לקדם את טובת המדינה, תוך עמידה מול אתגרים וקשיים, שמקבלים החלטות קשות ועושים ומשנים את פני מדינת ישראל-במהפכת התחבורה ובשמיים הפתוחים.
החלטנו על שלושה חודשי הרצה עם נסיעות חינם מירושלים לכל רחבי הארץ הלוך-חזור, תוך כדי החלפת הרכבת בנתב"ג, ומשם נסיעות לכל רחבי הארץ, זה נקבע מלכתחילה כדבר מקובל וסביר לחלוטין, עד להשלמת החישמול לתחנות ת"א. זו הדרך להניע פרויקט ענק, מורכב, וחדשני מהסוג הזה. 7,000 נוסעים ביום, והכל כפוף לכללי בטיחות מחמירים ולמגבלות כמות הנוסעים בתקופת ההרצה.
הרכבת נערכת לתפעל בהתאם ומבצעת התאמות, כדי לאפשר את הפעלת הקו, בדיוק כמו שהיה גם במקומות אחרים, כאשר צומצמו רכבות לתחנות בת ים - חולון, כדי לאפשר קוים מהירים יותר לתושבי הנגב וגם בצמצום בתחנת ראשונים ובמודיעין, כדי לאפשר את הפעלת הקו לירושלים. הוריתי לא לגעת ברכבת מכרמיאל, אותה הקמתי לחיבור תושבי הגליל.
הכל מטופל בקור רוח ומתוך אחריות. מנהיגות מקבלת החלטות ומשנה את המציאות. כעת: קווי נהריה חיפה שצומצמו, מתוגברים, בוחנים ומבצעים התאמות, עד להגעה לנקודת האיזון.
הביקוש לרכבת גבוה מאוד והולך ועולה, ככל שסוללים עוד מסילות ופותחים עוד תחנות, תמיד יהיה בעודף ביקוש על ההיצע - בדיוק ההפך ממה שניבאו לי כל המומחים.
בתקופתי הוכפל מספר הנוסעים. הושלמו ונפתחו 20 תחנות חדשות: יבנה מערב, ראשל"צ - משה דיין, בת ים, חולון, אופקים, נתיבות, שדרות (גם שם הקו החל לפעול בהדרגה), בית שאן, עפולה, מגדל העמק כפר ברוך, יקנעם - בית יהושע, מרכזית המפרץ בחיפה, אחיהוד, כרמיאל, קריית מלאכי - יואב, רעננה מערב, רעננה צפון, נתניה - ספיר, ירושלים - נבון, בקרוב - מזכרת בתיה.
כעת בביצוע: המסילה המזרחית לוד - ראש העין - חדרה, שתימשך במסילת מנשה ותחבר ישירות את העמק למרכז, מסילה רביעית לאיילון. רק"ל נצרת - חיפה.
מקודמים תכנונית לקראת ביצוע בהמשך: קו כרמיאל-קרית שמונה, טבריה-עפולה, הרכבת ב"ש-אילת, ערד-ב"ש. בקרוב נקדם את רכבת שוקת צומת הנגב, עיר הבה"דים-ירוחם, עבור בסיסי צה"ל וישובי הנגב.
בתקופתי: בוצע רכש ענק של קרונות וקטרים, בניגוד למה שהיה בעבר, ומוקמת תשתית לכל הציוד החשמלי ב-30% מיקור חוץ, עם מתחמים מרכזיים משוכללים באשקלון, במסגרת תחילת ביצוע פרויקט החישמול.
רכבת ישראל, היא שאחראית על ביצוע המשימות, ואותה אני מנחה בקידום המדיניות.
ככל שתלוי בי אני מביא אליה את מיטב האנשים - כמו דן הראל, שביקשתי ממנו כעת להתגייס לטובת תפקיד יו"ר הרכבת.
אני לא עוסק במכרזים, אלא במדיניות: העברתי את מרבית ביצוע עבודות התשתית החדשות לחברת "נתיבי ישראל", והיא מוסרת אותם אחרי השלמתם להפעלת הרכבת, וכך יהיה גם בעתיד.
הרכבת צריכה לעסוק בעיקר בתפעול ותחזוקה ושיפור השירות לאזרח - והאתגרים גדולים מאוד. הפעילות הולכת וגוברת ומתרחבת.
צוואר הבקבוק של מסילות האיילון, מטופל לראשונה מאז הסיפור המפורסם על הצינור שתכנן שמעון פרס כשר תחבורה שיזרים לים את עודף מימי האיילון.
כל רשת הרכבות הקלות שיתחברו, שנעה קדימה בכל העוצמה.
הנתצי"ם בערים הגדולות ובין הערים, שבילי האופניים, הרפורמה במוניות השירות, וכמובן השמיים הפתוחים והטיסות המוזלות לחו"ל, מערכת תחבורתית אחת גדולה ומשולבת, שמבטלת פיגור של 100 שנה ומשנה את פני המדינה.
יש כאלה שמדברים ויש כאלה שמחליטים ועושים, כפי שאני עושה ואמשיך לעשות.

פורסם במקור בעמוד הפייסבוק של השר ישראל כ"ץ. הביא לפרסום: עידן יוסף
תאריך:  16/10/2018   |   עודכן:  17/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחכי הפינכה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ובקיצור - אתה וביבי חנכתם קו
הירונימוס  |  16/10/18 19:03
2
דרישתו של ישראל כ״ץ
באום  |  16/10/18 20:49
3
סיכנת נוסעים במודע ואין מחילה!
אישששש  |  17/10/18 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שתי רכבות יתוספו בשעות הבוקר לכיוון דרום ושתיים נוספות אחר-הצהריים בחזור לכיוון נהריה    קו העמק יקוצר בארבע נסיעות עד תחנת חיפה מרכז ולא ימשיך לעתלית
איתמר לוין
חברת האוטובוסים חויבה לפצות נוסע ב-22,000 שקל בשל 36 מקרים של איחורים ואי הגעת אוטובוסים    בית המשפט: עליה להבטיח שירות סדיר גם במחיר שכר גבוה יותר לעובדיה
מנחם שטאובר
ביהמ"ש השלום הורה על שחרורו למעצר בית של בכיר משרד התחבורה החשוד בקבלת שוחד    שחרורו של גנון עוכב ביום על-מנת שיתאפשר למשטרה להגיש ערר על ההחלטה לשחררו    בין התנאים המגבילים שהוטלו על גנון, הרחקה מכל סניפי משרד התחבורה בארץ וממשרדי חברת הייעוץ "עדליא"
עידן יוסף
הנחיה של משרד התחבורה מפלה נוסעים העושים שימוש ברב-קו אישי לעומת הרב-קו האנונימי    קנס יוטל רק על נוסעים שישתמשו בכרטיס אישי של מישהו אחר
עידן יוסף
בשנתיים האחרונות עברו בתחנות רכבת ישראל מעל 13 מיליון סטודנטים (13,182,740) אשר ביצעו מעל 6.5 מיליון נסיעות    בשנה"ל האקדמית האחרונה (תשע"ח) עלה מספר נסיעות הסטודנטים הנוסעים ברכבת ב-4.3 אחוזים ביחס לשנה שלפניה (תשע"ז)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il