X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם אומנם נמנים עם הדת הנוצרית בארה"ב, אבל רואים עצמם כציונים נלהבים, התומכים בכל נפשם ומאודם במדינתנו ובעם היהודי
▪  ▪  ▪
נוצרים אוונגליסטים בירושלים [צילום: פלאש 90]

הם אומנם נמנים עם הדת הנוצרית בארה"ב, אבל 80 מיליון אוונגליסטים ברחבי היבשת האמריקנית עדיין רואים עצמם כציונים נלהבים, התומכים בכל נפשם ומאודם במדינת ישראל ובעם היהודי. בשעה שאנחנו, כאן, משוועים ממש בנרות לתומכים בנו מעבר לים, זו בהחלט קרן-אור מעודדת.
מסתבר שלהערצה האוונגליסטית את העם היהודי בכלל ואת מדינת ישראל בפרט יש ייחודיות משלה. הדברים אמורים בלובי אמריקני פרו-ישראלי מובהק של מי שאינם רק דורשים, אלא גם ממש מקיימים. הם מציפים את ישראל בהמוניהם, מעודדים את התיירות אליה ותומכים בפועל לכלכלתה.
זה בדיוק המקום להזכיר שמבחינה היסטורית ממשיכים האוונגליטים את "הציונות הנוצרית", שצצה לראשונה במאה ה-19 בארצות הברית. בלטו בה אישים דגולים כמו דייויד ליווינגסטון ולורנס אוליפנט, שהטיפו בגלוי להקמתה של מדינה יהודית בפלשתינה ואף עמדו בראש מסעות הנוצרים לארץ ישראל.
מסתבר שהאוונגליסטים אינם מהססים להכות עכשיו על מה שהם רואים כחטא הקדמון של הכנסיה הנוצרית, שגרמה, לדבריהם, סבל אדיר לעם היהודי לאורך השנים. מבחינתם, הגיעה השעה להביע בהמוניהם חרטה על כך. בחרטה שכזו של אוונגליסטים אין לראות, חלילה, דמגוגיה זולה, אלא הכרה אמיתית מצידם בהעדפת העם היהודי על פני עמים אחרים, בהיותו זה שהעניק לעולם את האמונה המונותאיסטית.
חיסול המדינה
אם לא סגי בכך, הרי שהאוונגליסטים גם רואים בארץ ישראל את זו השייכת אך ורק ליהודים, שהם, על-פי התנ"ך בניו של אברהם, יצחק ויעקב. מבחינתם זה רצונו של האל, על-פי האמונה הנוצרית עצמה. מתוקף חובת השליחות הקדושה ומשום שהארץ לא ניתנה לישמעאל, מוטל על האוונגליסטים לסייע לא רק להישרותה של מדינת ישראל, אלא גם לסייע לה להילחם בכוחות השטן, נוסח אירן ובמוסלמים עצמם, שהם, מבחינתם, "אנטי כריסטוס". בהקשר זה, אגב, מתואר הקוראן אצל האוונגליסטים כמסמך אנטי-יהודי מפורש.
האוונגליסטים רואים בהקמתה של מדינה פלשתינית את חיסולה של מדינת ישראל, וכי המוסלמים בכלל והערבים בפרט שואפים לממש את החיסול הזה בכל מחיר ובכל דרך. על-פי התפישה האוונגליסטית, השנאה המוסלמית לישראל היא המשך ישיר לנאציזם וניסיון ברור לגרום לשואה נוספת.

תאריך:  04/03/2019   |   עודכן:  04/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
מהתבוננות בהתנהלות האופוזיציה, התקשורת ומערכת המשפט בפרשת חקירות נתניהו, אין לי ספק שמדובר ברדיפה, שמטרתה לקדם חילופי שלטון באמצעות "פוטש" משפטי-תקשורתי    התנהלות הגורמים המעורבים "בציד", מחייבת בחינה מעמיקה ודחופה מצד בית המחוקקים, בטרם יאבד הציבור את אמונו בדמוקרטיה שלנו
יובל לובנשטיין
יצירת מותג גלה, מאפשרת לשופרסל יתר עצמאות בבחירת המגוון שלה לצד בקרה על המחיר אותו היא משלמת למקורות האספקה של ניופאן, מהלך שהוא נכון מבחינת הרשת ולא תמיד מבחינת הצרכן המבקש מבחר גדול יותר של מוצרים ואיכויות
איתן קלינסקי
אודה, שכל שנה, כאשר אני מגיע לפרשה זו, אני מוצא עצמי אחוז תהיות ושאלות, שאינני מוצא להן מענה משכנע
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הבית היהודי החדש    הכבוד האבוד של בוז'י הרצוג בסוכנות    ולקינוח האם אפשר לרצות את כולם? תשאלו את הזקן והחמור
עומר מואב
מדובר בכספי משלם המיסים, לא כסף פרטי של נתניהו    האם זה מה שנמצא בראש סדר העדיפות של התקציב הציבורי? סבסוד כרטיסים לאירווזיון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il