מהומה על לא מאומה. מיני סערה פוליטית התחוללה היום בעקבות פרסום של כתב ynet על כך שמשרד התחבורה החליט כביכול לבטל עשרות קווים הנוסעים בשבת. אולם ככל שחלף הזמן והתבררו הנתונים עלה כי מדובר בסערה בכוס תה.
מתברר כי ברחבי המדינה פועלים לא מעט "קווי רפאים" - אוטובוסים עם 50 מקומות המסיעים מספר חד-ספרתי של נוסעים בנסיעות הגולשות לתוך השבת באופן הגורם הפסד למדינה.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה שערכה בדיקה מקצועית בנושא, בחנה 142 נסיעות ברחבי הארץ והחליטה להכניס כמה שינויים קטנים ב-16 קווים שונים נוסעים ביום שישי אחר-הצהריים.
שבע נסיעות, שמספר הנוסעים הממוצע בהן נע סביב 10-9 נוסעים בלבד, חלקן אף עם שניים שלושה-נוסעים, הוחלט לבטל ולחסוך כספי ציבור. במקביל, הוחלט בשבע קווים להקדים את הנסיעה בכמה דקות, בחלק מהקווים רק בדקות ספורות בלבד. זאת, על-מנת להגדיל את הביקוש לקווים אלה. הקדמת הקווים מאפשרת גם למי ששומר שבת לעלות על הקווים ובכך למעשה משרתים הקווים מספר גדול יותר של נוסעים.
כתוצאה מן המהלך נפגעת הנוחות של כמה עשרות נוסעים, אך באופן זה מנצל המשרד נכון את התשומות, וגורם להרבה יותר נוסעים ליהנות מן השירות.
ההתלהמות התקשורתית, כמו גם ההשתלחות האוטומטית בשר התחבורה מצד חברי כנסת מכחול לבן, העבודה מרצ ו
ישראל ביתנו, לא עשתה רושם על השר סמוטריץ', שגיבה את גורמי המקצוע במשרדו, והשיב לסחריר התורן מבית קבוצת
ידיעות אחרונות:
-
אוקיי, עכשיו אני מבין שנכנסנו למערכת הבחירות, אז לכל הספינולוגים שמחפשים על מה לעשות סיבוב, אני מציע סיבוב חינם בנתיב פלוס, רק תזכרו לקחת איתכם טרמפיסט, שלא תקבלו קנס.
חברים, הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית, פועלת במקצועיות ועם יד על הדופק למען אזרחי ישראל. יש סטטוס-קוו בנושא השבת והוא לא משתנה. הרשות לתחב"צ פועלת יום יום שעה שעה כדי למקסם את יעילות התחבורה הציבורית. לכל שונאי הדת שמחפשים לייצר ספינים וסערות, תנשמו.
יש מי שדואג לתחבורה הציבורית באמת, ויש דתופובים שעושים עליה סיבוב.
שבת שלום!