כתבי התחבורה התבשרו השבוע (10.11.20) כאילו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, החליטה על הקמת תחנת רכבת חדשה מירון-מרום הגליל, שתשרת את תושבי הגליל ומיליוני המבקרים הפוקדים את קבר הרשב"י במירון מדי שנה. זאת, במסגרת חזונה של השרה רגב להקמת המסילה המזרחית שתחבר בין אילת בדרום לקריית שמונה בצפון.
עוד נכתב, בהודעה שהוציא דובר משרדה כי היא "הודיעה על החלטתה להקים תחנת רכבת מירון-מרום הגליל, בפגישה שהתקיימה עם ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר. זאת, במסגרת הארכת קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה, המקודם בימים אלה על-ידי
משרד התחבורה".
שפשפתי את עיני לראות שאיני הוזה. חזונה של
מירי רגב? הרי קידום הרכבת לקריית שמונה הוא פרי חזונו של קודמה ישראל כ"ץ. כבר לפני ארבע שנים שלח דובר המשרד הודעה כמעט זהה, שבה אמר כ"ץ כי תוואי הרכבת המתוכנן יעבור בין כרמיאל לקריית שמונה, וכן תוקם תחנה מול צומת מחניים, שתיקרא "צח"ר - רמת הגולן" (צח"ר - צפת, חצור הגלילית וראש פינה). "תחנה זו תשרת ותחבר את יישובי אצבע הגליל והגולן למרכז המדינה ותסייע רבות בהתפתחות רמת הגולן הישראלית, ברוח חזונו של
מנחם בגין".
במחי-יד, מחקה רגב את שמו, וניכסה את הקרדיט לעצמה במעשה גניבה לאור היום, או ליתר דיוק - שוד. כ"ץ לא רק הגה את התוכנית, הוא גם אישר ותקצב את התכנון הסטטוטורי (שנמצא בעיצומו בימים אלה - ולא חל כל שינוי שמצריך הודעה לתקשורת), הטיל על חברת נתיבי ישראל לקדם זאת ואולי אפילו ישלים את הביצוע כשר אוצר לאחר גמר התכנון.
בצלאל סמוטריץ', שנכנס לנעליו הגדולות של ישראל כ"ץ, היה ביצועיסט ברמות שהפתיעו את אנשי משרד התחבורה. כוחו היה מוגבל לנוכח העובדה שהיה מדובר בממשלת מעבר. על-אף הישגיו, הוא לא שכח להחמיא שוב ושוב לקודמו בתפקיד על עשור של מהפכה תחבורתית. מאז נכנסה מירי רגב נכנסה לתפקיד, היא מתנהלת כפיל בחנות חרסינה ובכל מיזם עליו חקוקים שמותיהם של קודמיה היא מוחקת את שמות קודמיה, מציבה שלט עם שמה וגוזרת (שוב) את הסרט.
רגב, ננסית על גבי ענקים, מנסה להציג את עצמה כמי שפועלת למען הפריפריה. אך פעולותיה, לרבות המאמצים מצידה לסיכול מיזם-העל של המטרו בגוש-דן, פוגעות בפועל בפריפריה [ראו משמאל]. לא לחינם "התפוצץ" עליה ח"כ סמוטריץ' לאחר שחצי שנה התאפק מלמתוח עליה ביקורת. תשובותיה אליו, מעבר להתלהמות ולגסות שבה הוטחו, היו רדודות ולא החזיקו מים מבחינה מקצועית תחבורתית.