X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עובד שטוב לו בעסק הוא השגריר שלך! בכל רגע נתון הוא אחראי לתדמית העסק וכשטוב לו הוא יאמר רק דברים טובים ויסנן כל מאמץ של מישהו להכפיש את שם העסק שלך. כאשר אנו רואים אדם שמקטרג על המקום בו הוא נמצא, מיד נדלקים האורות האדומים ועולה השאלה למה
▪  ▪  ▪

יותר ויותר ארגונים מבינים היום את הערך המוסף של רווחת העובד ומשתדלים להיות קשובים יותר לצרכיו ולהרגשתו בקשר למקום העבודה.
במקרים רבים נמצאים בעסק עובד/ת לא מסופקים, שלא נהנים ממקום עבודתם והם מאלה שהולכים לעבודה רק כדי "לגמור את החודש". עובדים כאלו יכולים לגרום צרות רבות לעסק ובמקרים מסוימים אף להרוס אותו כליל.
בתור מנהלת עלייך להיות תמיד קשובה לטענותיו של עובד ותמיד להיות שם כשהוא זקוק לך. אחרת נוצר מצב שבו הבעיה הקטנה ביותר הולכת וגדלה כמו כדור שלג ופתאום העובד עוזב ואין לאף אחד מושג למה. תתפלאי אולי לשמוע אבל עזיבה של עובד במקרים כאלה היא הפחות בעייתית.
במקרה הגרוע יש לך בעסק עובד ממורמר שמרגיש מרומה או לא מוערך מספיק וממקום כזה קשה מאוד להביא פרודקט חיובי לעסק. עובד שלא מרגיש שייך לקבוצה איתה הוא נמצא מרבית שעות היום, לעולם לא יוכל לקחת אחריות מלאה על מה שקורה בה כי לא אכפת לו, הוא גם ככה מרגיש ש"לא שווה לטרוח" ואין מי שיעריך אותו.
בתשעים וחמישה אחוז מהמקרים רוב הבעיות נגרמות ממחסור בנתונים אמיתיים. ממצב שבו העובד לא הבין משהו כמו שבאמת היה אמור ולא מצא לנכון לפנות אלייך לעזרה בסיטואציות כאלה, העניין השולי ביותר הופך לבעיה גדולה.
עובד שטוב לו בעסק הוא השגריר שלך! בכל רגע נתון הוא אחראי לתדמית העסק וכשטוב לו הוא יאמר רק דברים טובים ויסנן כל מאמץ של מישהו להכפיש את שם העסק שלך. כאשר אנו רואים אדם שמקטרג על המקום בו הוא נמצא, מיד נדלקים האורות האדומים ועולה השאלה למה??? ואם אדם שעובד שם מדבר בצורה כזו "כנראה שבאמת יש שם משהו לא בסדר" זו בדרך כלל החשיבה הרווחת ולכן יש לדאוג תמיד שעובד יהיה מרוצה.
לא, לא מדובר בהתחנפות לעובד תוך שהייה בפחד תמידי פן הוא יאמר משהו לא טוב חלילה, הכוונה היא לתת לו את כל מה שניתן כדי שיהיה לו כיף ורצון להיות שייך לקבוצה שלך. גם לא מדובר במשכורת עתק, תתפלאי, אומנם כסף מעניק מוטיבציה, אך אם הוא לא מגיע מהמקום הנכון אז הערך אליו יהיה גם כן בהתאם והכוונה היא שלא יהיה ערך.
עובד שיקבל משכורת ללא עשייה יחשוב שכדי לקבל כסף צריך לא לעשות. תני לו שכר לפי פרודקשן ואז תראי איך הוא מייצר יותר ואת מרוויחה יותר וזו המטרה ולא להיפך.
הדרך הנכונה באמת היא לגרום לעובד להרגיש כחלק פעיל ותורם לקבוצה, לתת לו תמיד את העידוד לגבי פועלו ולגרום לו להכיר בחשיבות העשייה שלו. שיטת הבונוסים היא שיטה מצוינת להראות הערכה לעובד ומכיוון שלא ניתן לחלק בונוסים על בסיס יומיומי, המילה הטובה יכולה להתאים בכל רגע בו העובד שלך מבצע משימה בצורה טובה.
התחשבות בדעותיו והתייחסות להצעות ייעול שהוא מעלה גם תורמות הרבה להרגשתו הכללית וגורמות לו לרצות לשפר יותר ולהיות אכפתי כלפי המתרחש בעסק. עלייך, בתור מנהלת, מוטלת האחריות העיקרית לכך שהדינמיקה במשרד תהיה חיובית וכל עובד יקבל את היחס הטוב שיגרום לו לרצות להישאר ולתרום. עובד מרוצה ייתן יחס טוב ללקוח ולא ירפה עד אשר יינתן השירות הטוב ביותר שיעלה את רמת החברה.
עובדים כאלה הם לא סוג של חלום הם תוצאה של מספר צעדים פשוטים שעלייך לנקוט והם:
הקפידי בבחירת העובדים שיהיו אלה בעלי החיוך ויכולת הנתינה. אישיותו של אדם משפיעה המון על צורת עבודתו ומידת האחריות בה הוא ניחן.
הקפידי להיות קשובה לכל הצעה או בעיה - שוב כמו שאמרתי התייחסות תביא לרצון להשפיע ולשפר.
דעי לתת את המילה הטובה - מי מאיתנו לא אוהבת לשמוע מילה טובה ולקבל טפיחה על השכם. זו בעצם ההכרה העיקרית בכך שמישהו מעריך אותך ואת פועלך בשטח.
דעי לתת את הבונוס הכספי - הוא שיגרום לעובד לרצות להתאמץ יותר. אני לא מכירה אף עובד שיתנגד לבונוס כספי או שלא ישאף לאחד כזה, מה שיביא אותו להתאמץ ולהשקיע.
גיבוש הצוות - מילת המפתח של קבוצה היא יחד. גבשי את הצוות והתחילי להריח את ההצלחה...

הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  14/11/2006   |   עודכן:  15/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העובד - שגריר בכל מחיר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
המדריך האלטרנטיבי
קפיטליסט חזירי  |  14/11/06 14:46
2
דברים לכאורה טריביאליים...
מיכאל ב  |  15/11/06 09:41
3
מאמר פשטני. הנה שאלה
דר' גרינשפן  |  18/11/06 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
עלילות דם שימשו, מאז ימי קדם, להצתת גלי רציחות ופרעות ביהודים. רק מי שלא למד היסטוריה לא מבין את סכנתן גם בימים אלה
דניאל (דני) כהן
דני כהן מתקומם בעקבות החלטת שופטי בג"צ בעתירתו של פולארד וסירובו של ראש הממשלה להעלות לדיון את נושא שחרורו של פולארד במסגרת ביקורו בארה"ב
מנחם ברוד
האם הקשר שלנו לארץ-ישראל הוא אקראי, כי במקרה נולדנו כאן? מדוע ערכים של אהבה לארץ-ישראל, שהיו נטועים בנשמת כל יהודי, כמעט נעלמו מהשיח הציבורי?
נרי אבנרי
מנקודת מבטם של חברי הקהילה ההומו-לסבית, העימות עם החרדים מכיל בתוכו אמירה: אתם לא נחשבים! הכאב שלכם לא מעניין אותנו, ומול רצוננו, אמונתכם מבוטלת!! זוהי ליבראליות סלקטיבית ואגרסיבית
איתן גנור
תנ"צ גולן העידה כי הפעילה מאמצי שכנוע על הבחורה על-מנת שתגיש תלונה, מתוך תחושות אישיות. האם לתפקיד ראש יאח"ה מונתה תנ"צ גולן או גברת מירי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il