X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאחר ומסעדות נפתחות ונסגרות במהירות מסחררת, זה סימן שמשהו לא עובד נכון כדי לשווק מסעדה בצורה הטובה ביותר צריך להתמקד במספר פרמטרים חשובים אשר בלעדיהם הכל יכול לרדת לטמיון
▪  ▪  ▪

מה גורם לאדם ללכת למסעדה ספציפית? האוכל? השירות? העיצוב? היום כבר לא כל-כך בטוח. הרבה לפני שנחשפים ליכולות הקולינאריות של השף נחשף קהל המטרה של מסעדות לתופעת ה"שמעתי על". כן אנו חיים ונושמים את עידן ההמלצה. מרגיש לנו יותר נוח ללכת למקום שמישהו כבר היה בו (ולא קרה לו כלום....)מאשר "לקחת את הסיכון" וללכת למקום חדש.
בתחום המסעדות גם נורא קל לקבל ביקורת שלילית מכיוון שאוכל הוא עניין של טעם וריח ומספיק שמישהו לא יאהב את המאכל למרות שהוא ממש מצוין בעיני אחרים וכבר הוא מספר לכל מי שמכיר אותו שהוא לא נהנה במקום. לכאורה נראה כאילו תחום האוכל הוא פשוט למדיי אך האמת רחוקה מכך.
מאחר ומסעדות נפתחות ונסגרות במהירות מסחררת, זה סימן שמשהו לא עובד נכון. כדי לשווק מסעדה בצורה הטובה ביותר צריך להתמקד במספר פרמטרים חשובים אשר בלעדיהם הכל יכול לרדת לטמיון.
  • ארכיטקטורה ועיצוב - לאחרונה אנו עדים יותר ויותר לפתיחת מסעדת קונספטואליות ומכאן אין מנוס מעיצוב ייחודי המאפיין את רוח המקום. לעיצוב צריכה להיות אמירה שתשאיר חותם חוויתי אשר יגרום להתפעלות ממנו לעבור הלאה מפה לאוזן וליצור סקרנות אצל אלו שעדיין לא היו.
  • אוכלוסיה - דיוק קהלי המטרה - מהאוכלוסיה העממית ומעלה או להיפך לכל אחד יש את השפה שלו באוכל. בזמן שהעממי יחפש את ה"חומוס, צ'יפס, סלט", יחפש הבורגני את האוכל גורמה המיוחד קהל המטרה של תחום האוכל מגוון והדבר הראשון שעל בעל המסעדה לדעת זה לזהות מי בדיוק קהל המטרה ולהתאים את סגנון המאכלים עבורו. יהיה זה מצחיק לבשל מנות גורמה בשוק מחנה יהודה...
  • השף - לב ליבה של מסעדה הוא כמובן השף. בעולם הקולינריה שמם של השפים הטובים הולך לפניהם וזיהוי של שף מצליח עם מסעדה מסוימת גורם לשגשוגה ולשמה הטוב.
  • תפריט - עיצובו של התפריט צריך להילקח ברצינות ולהיות מותאם למיתוג של המקום כולו מבחינה ויזואלית. מעבר לכך, חשוב מאוד שהתפריט יהיה ברור ומובן כדי לא ליצור אי נוחות אצל הלקוח שמרגיש שהוא "מטריד" את המלצרית כל רגע עם שאלה אחרת. תפריט מסובך גם גורם לפעמים ללקוח לחשוב שאין שום דבר שימצא חן בעיניו במקום.
  • מנת דגל - מנת דגל הכרחית כדי ליצור את הבידול ממסעדות אחרות. בגלל השוק המוצף באין ספור מסעדות מסוגים שונים מנת דגל ספציפית למקום תגרום לכך שאנשים יבואו במיוחד עבורה ויזהו את המקום בזכותה. מערך שלם של יחסי ציבור נבנה סביב מנת הדגל בעבודה עם מסעדות.
  • טעימות - כן. תוציאו מהראש את הדיילת בקניון שמבקשת שתטעמו גבינה. מסעדה שמכבדת את עצמה תוציא טעימות על-מנת לצ'פר את הלקוח ולגרום לו להיחשף לטעמים חדשים שהוא פוחד להזמין מכיוון שאינו מכיר אנשים נורא זהירים כשמדובר באוכל.
  • שיתופי פעולה לאירועים - ייזום אירועים של חברות ובעלי עניין יוצר את הסיבה לסיקור התקשורתי ולהבלטת המקום מול קהל המטרה. יום הולדת של ידוען במסעדה מסוימת כמו נותן הוכחה לרמת המקום.
  • טורים בעיתון ותוכניות טלוויזיה - בימינו תוכניות האוכל והטורים בעיתון הפכו לחלק שבשגרה. ייזום של טור שבועי או תוכנית אירוח בה ישתתף בעל המסעדה או השף יביאו לחשיפה טובה ומתבקשת עבור המקום זה מצריך.
  • מיוחד ושונה - הקריאייטיב בתחום יחסי ציבור הוא אשר עליו מתבסס כל המערך של הוצאת הבדול של המסעדה. הקריאייטיב חייב להיות כזה שיבדל באופן יצירתי ושוטף את המקום בהשוואה למקומות אחרים בשוק.
  • אחריות חברתית - כמו בכל תחום בחיים, גם בתחום הקולינריה ניתן לשלב פעילות של קשרי קהילה קיימות הרבה דרכים ליצור מעורבות חברתית של מקום וזה תורם גם לקהילה וגם לתדמית של המקום.

הכותבת היא מנכ"ל לוטן תעשיות בע"מ
תאריך:  20/11/2006   |   עודכן:  20/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך לשווק מסעדה ב-10 צעדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמת לאמיתה-קצר וקולע בול
ארנון ד  |  21/11/06 10:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
אתם נבחרי העם, שבמחדלכם הנורא הפחתם רוח גבית במטחי הקאסמים המתפוצצים בחוצות שדרות ובנותיה. אתם, ללא בושה, מעזים לפתוח פה על המיליונר ארקדי גאידמק שמאפשר לאותן פעוטות ולהוריהם דלוקי העיניים מנדודי השינה, פסק זמן מפיצוצי הקסאמים, בכמה ימים של נופש בבתי המלון של אילת?
נרי אבנרי
אם ליברמן הוא "יצור פוליטי מוזר", א.ב. יהושע הוא "מוטציה יהודית מוזרה". ובתרגום חופשי: מדובר ביהודי שרגשי אשמה מדריכים אותו להפיץ מסרים שנוגדים את האינסטינקט של כל אדם חפץ חיים
עו"ד עפר לרינמן
מבצע ההנחות בחובות הארנונה עוגן אומנם בחוק ובתקנות, אולם ספק של ממש אם הוא חוקתי. ההסדר עומד בסתירה חזיתית לעיקרון השוויון. אילו היתה ההנחה ניתנת לכולם, ניחא; אבל ההנחה ניתנת רק לסרבני התשלום, בעוד המשלמים כחוק ובמועד אינם זכאים לה
אסתר שניאורסון גרי
שיתוק מחשבתי ומבצעי אוחז בממשלה ובצה"ל. בצבא מדיחים ומודחים, במשרד המשפטים העובדים המצטיינים של שנת 2006 הם 'חברי צוות ההינתקות והחורבן', ורק האויב רעול הפנים, מאיים כל הדרך אל הפיגוע הבא
רו"ח נדב הכהן
האיסורים הפליליים על הימנעות מהעברת מסים שנגבו משתרעים גם על מצבים שבהם לפרט עומדת אך ברירה בין עיכוב כספי המסים בידיו לבין התמוטטותו הכלכלית. שכן, לפרט אין זכות לבסס את המשך פעילותו העסקית על כספים שאינם שייכים לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il