X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעידן החדש והדינאמי שבו אנו חיות, מתפתחים מדי יום אמצעי תקשורת חדשים, מהירים, ומשוכללים אשר מייעלים את רמת השירות ומובילים אותנו למקומות חדשים. עסקות נסגרות במייל ונראה שאפילו השמיים הם לא הגבול. אך צריך לזכור שהאמצעי לא משנה דבר, תקשורת היא תקשורת ויש לה חוקים משלה. כשיודעים להשתמש בה בחכמה אפשר להשיג הכול ואני מתכוונת הכול!
▪  ▪  ▪

כולנו יודעות שתקשורת היא חלק חשוב בחיים. אני יודעת שתקשורת היא החלק הכי חשוב בחיים. אדם חי במידה בה הוא מתקשר. פעמים רבות עסקות לא נסגרו, בעיות בלתי מוסברות צצו, כעסים, אי הבנות, כל זה ניתן לפתור בעזרת מחזור התקשורת.
מה זה מחזור תקשורת? ובכן פשוט מאד: תקשורת בין 2 היא תהליך שיש לו התחלה אמצע וסוף, כלומר ההתחלה יוצאת ממך למישהו אחר, הוא מקבל אותה, מאשר שהוא קיבל אותה, וכך נסגר מחזור תקשורת. תמיד צריך לסיים מחזור תקשורת, כפי שצריך לסיים כל דבר בחיים!מאחר שאישיות היא דבר המשתנה מאדם לאדם כך גם הדרך לתקשר עמו שונה. היכולת לזהות מיידית איך לתקשר בצורה מסוימת עם אדם מסוים היא תכונה נפלאה אך אפשר להסתדר גם בלעדיה ע"י שימוש בחוקים פשוטים אך הכרחיים. לתקשורת יש מספר מרכיבים:
החוק הראשון הוא הקשיבי
כן, פשוט הקשיבי אך בעצם זה לא כל כך פשוט. לא תמיד אנו מצליחות להתאפק ומתפרצות באמצע, כי נדמה שיש לנו משהו היסטרי לומר שלא יוכל לחכות והוא גם "ממש קשור לנושא". התוצאה של דבר כזה היא הסחת הדעת של האדם איתו אנחנו מתקשרות, מה שאומר שיכול מאוד להיות שבו ברגע גם הפסדת עסקה מצוינת.
למדי להקשיב באמת, לתת לאדם מולך את התחושה שאת מתעניינת באמת! בכל מה שיש לו לומר. בפגישות עסקים, כך גיליתי, ככל שאני מקשיבה יותר אני לומדת יותר אם והיכן יש בעיות, וכך הדרך לסגירת העסקה סלולה כיוון שאחרי הקשבה מלאה, יש לי את היכולת לדעת איך לנתב את השיחה למקום שהכי מתאים לי.
החוק השני הוא וידוע
להקשיב זו רק התחלת הדרך. עלייך תמיד לתת וידוע לאדם אשר מבקש לומר לך משהו. על-ידי וידוע את מבהירה, א' ששמעת את המסר וב' שהבנת וכך אפשר להמשיך לעבר סגירת מחזור התקשורת. וידוע הוא מסוג הדברים שכאשר לא נעשה בו שימוש הדבר יוצר תחושה של עלבון מכיוון שזה נראה כמו התעלמות.
יתרה מכך, כאשר את נותנת הוראה למישהו בלי לקבל וידוע, לעולם לא תוכלי לדעת אם הדבר התקבל ואכן יבוצע וכך לא ניתן להתקדם לשום מקום לא מבחינה אישית ולא מבחינה עסקית.
לפעמים אנו פוטרות עובד ב"כן" סתמי שנאמר בלי להקשיב באמת ולאחר מכן מגלות להפתעתנו שקרתה טעות נוראית ומתפלאות עוד יותר לשמוע שאנחנו אישרנו את זה.
לאחר שהקשבנו עד הסוף ונתנו וידוע, שמאשר שגם שמענו וגם הבנו, עלינו לדעת לסגור את מחזור התקשורת. והכוונה היא לתת תשובה חד-משמעית אשר לא משאירה מקום לאי ודאות או שאלות נוספות.
אתרגם זאת לפגישה עם לקוח פוטנציאלי כדי שתוכל להיות ממשות מלאה לגבי ביצוע מחזור תקשורת מלא. השלב הראשון הוא הקשבה מלאה ליעדים, שאיפות, יתרונות חסרונות ובעיות. בשלב השני אנו מאשרות שהבנו, אומרות את חוות דעתנו האישית והמקצועית בנושא, לאחר מכן סוגרות את הפגישה, אם על-ידי חתימת חוזה ואם ע"י ברכה להצלחה בעתיד. מה שחשוב הוא שמחזור התקשורת נסגר, דבר לא תלוי באוויר ואין שאלות שתופסות את תשומת הלב או גרוע מכך מחסור בנתונים.
אם נביט סביב נוכל לראות בבירור שסכסוכים, אי הבנות, אי הצלחות ומערכות רומנטיות, כולן יכולים להתחיל ולהסתיים בגלל תקשורת לא נכונה. אם נשאל משהו ולא נקבל וידוע זה יעצבן ובמקרים מסוימים אף לא נתקשר עוד עם אותו אדם. אם לא נדע להקשיב באמת יכול להיות שנפספס נתונים הכרחיים להמשך הדרך ואם נשאיר מחזורי תקשורת פתוחים לא נוכל להתקדם לעולם, מכיוון שנהיה חייבות לתת תשובות להמון אנשים בנושאים שונים דבר אשר גוזל המון זמן ואנרגיה.
נכון זה נראה פשוט, אך מתוך היכרות עם עולם התקשורת והעסקים כאחד, הדברים "הבסיסים" הללו הרבה פעמים נשמטים בדרך ונוצר מצב של כאוס.
לפעמים הדבר שנראה הכי טריוויאלי מתפספס ואנו מתפלאות ש"לא הולך לנו". פרויקטים שלמים קורסים או לחילופין מתבצעים על בסיס של תקשורת פשוטה שמתבצעת נכון.
במסגרת עבודתי אני חיה ונושמת תקשורת ומדי יום לומדת יותר על נפלאות השימוש בה ועל היכולות המדהימות אשר יוצרת תקשורת נכונה. מנהלת אמיתית חייבת להיות אמנית בתקשורת הן מול העובדים והן מול הלקוחות וכך לרוץ קדימה!

מבוסס על עבודותיו של ל.ר.הבארד.
הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  29/11/2006   |   עודכן:  29/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקשורת כבסיס להצלחה עסקית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וידוע?????
לשונאית  |  30/11/06 08:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחקי קורן, ענבל אלוני-אופיר
איש המרקום שותף לבניית האסטרטגיה התקשורתית של החברה, בניית המותג ובידול החברה בשוק. העבודה במחלקות המרקום מאד אינטנסיבית ועמוסה בדד-ליין ולוחות זמנים צפופים
אליוט לאואר, ג'ק זמלמן
ספרו של רונלד אוליב ומאמרו על פרשת פולארד, הם מקבץ המצאות דמיוניות אשר אינן עולות בקנה אחד עם החומר המנוסח היטב שהוגש מטעם ממשלת ארה"ב לבית המשפט בעניינו של פולארד
גורי גרוסמן
אהוד אולמרט, בראש ממשלתו הענקית, מוביל את כולנו בעיניים עצומות לרווחה, למלכודת פתאים אותה הטמינה לרגלינו הרשות הפלשתינית
נאוה עינבר
החשפותם של סלבריטאים שחלו בסרטן תורמת למודעות ולמאבק הציבורי במחלה
נרי אבנרי
אפרופו חיים רמון, אנחנו רוצים את מנהיגנו רציניים. במיוחד באותן דקות שהקבינט מתכנס כדי לקבל החלטות כבדות על יציאה למלחמה. ואם יש בהם שובבות נעורים, שינקזו אותה ל"רכבת" בגרב של זוגתם. היא כבר תסיע אותם ל"דיסנילנד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il