X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש עיר אשר רוצה להמשיך בכהונתו גם בקדנציה הבאה חייב להשכיל להבין את חשיבותם של יחסי ציבור הן עבורו והן עבור התושבים. רוב ראשי הערים עושים פרויקטים גדולים וחשובים אבל לא כולם טורחים להוציא החוצה, ולכן לא זוכים להכרה המתבקשת עבור פועלם
▪  ▪  ▪

עיר היא גוף לכל דבר אשר חייב אסטרטגיה כדי להמשיך לשרוד, הן בקרב הציבור הישיר שלו והן בקרב מובילי הדעה אשר משפיעים לעיתים על עתידה.
כמו כן, עיר היא מוצר לכל דבר, יש לה קהלי מטרה שונים החל ממקבלי החלטות בממשל, דרך תושבי העיר, מדיה, גופים עסקיים בהתאם למטרות של העיר.
כאשר הולכים לבנות אסטרטגיה לעיר יש להתמקד בכל אחד מקהלי המטרה ולבנות לו תוכנית ספציפית המותאמת לו. מטרת האסטרטגיה התדמיתית היא לחבר בין מספר גורמים (קהלי מטרה) ולגרום להם להכיר בערכם של הדברים החיוביים אשר נעשים בעיר. בכל עיר ישנם פרויקטים מסוגים שונים ובתחומים שונים אשר חשוב להבליט ולהביא לידיעת הציבור.
אז איך עושים זאת בערים?
חשיפת הפרויקטים החיוביים אשר יוזמת העיר - ידוע שבערים גדולות ישנם מיזמים מיוחדים וחשובים אשר נוצרים במסגרות שונות כמו חינוך, תרבות, אחריות חברתית ועוד. הכרחי ביותר להביא פרויקטים אלו הן לידיעת תושבי העיר והן לידיעת הציבור, הרחב על-מנת לגרום לאלו אשר שוקלים מעבר או השקעה בעיר מסוימת לדעת על העשייה החיובית המתבצעת בה.
מיצוב עיר כמובילת דעה בנושא מסוים - אימוץ תחום מסוים והתמקדות בו כפרויקט דגל לעיר יכול לשמש המון חומר תדמיתי אשר ימצב את העיר ברמה טובה ואיכותית. חיבור לנושא ספציפי והתמקדות בפרויקטים הנוגעים לנושא מבדלים עיר אחת מהשנייה וכאן בא לידי ביטוי הבידול המתבקש כדי לבלוט באופן חיובי ( לדוגמא: אקולוגיה ואיכות סביבה).
הדגשת הפיתוח הסביבתי אשר מתבצע בעיר - חשוב ביותר לראש עיר להבליט פרויקטים אשר מתבצעים בזמן כהונתו, זאת על-מנת לקשר את שמו לקידום ולהתפתחות החיובית בעיר, דבר אשר יועיל מאוד בזמן הבחירות כאשר יגיעו.
יצירת תחושת גאווה ופיתוח זהות עירונית לאומית - כולנו אוהבים להיות מחוברים וקשורים לעשייה חיובית, לקידום ולהתפתחות. ידוע שכיום לגור בעיר מסוימת מהווה סימן כלשהו. לדוגמא: תל אביב מסמלת דינאמיות ורוח צעירה, הרצלייה איכות חיים ועוד.
שינוי סטיגמה - בדיוק כמו לעסק או לאדם לפעמים נוצרת סטיגמה גם לעיר ולפעמים מדובר בסטיגמה שלילית. ע"י בנייה מחדש של מסרים והוצאת נתונים אשר יפריכו את הסטיגמה וידיעות חיוביות באופן שוטף לציבור ניתן לאט ובטוח לשקם את שם העיר וליצור לה מוניטין חיובי.
בניית תדמית יציבה וחיובית בקרב קהלי המטרה - לכל מוצר קהלי מטרה משלו וגם לעיר. החשיבות בפילוח קהלי המטרה, נועדה כדי להעביר לכל קהל ספציפי את המסרים הנכונים עבורו, וכך להשיג את המטרה, העברת מסר מסוים לציבור מסוים לדוגמא: לציבור אנשי עסקים אשר רוצים לעודד אותם לבוא ולהשקיע בעיר להוציא מסרים אשר יספרו על אופציות אטרקטיביות עבורם.
הבלטת יתרונם וחשיבותם של האגפים השונים - מערכת החינוך, התרבות, הספורט, איכות הסביבה, הרווחה וכו' כולן פועלות באופן מיוחד לקידום התחום אליו הן שייכות. חשוב מאוד להבליט עשייה זו על-מנת לשדר תמיד צמיחה ושגשוג בכל אגף.
בניית מערך שיווקי לאירוע מסוים - המטרה בהתייחסות לאירוע אחד בתקופה כייחודי היא ברמת בניית הצפייה עבורו. הכנות ויצירת הרבה "רעש" סביב אירוע מסוים יוצרים את הציפייה הן מצד הציבור והן מצד המדיה אשר הכרחי ליידע אותה ולהזמין על-מנת להשיג חשיפה מקסימאלית. לדוגמא: פסטיבל אישה בחולון, פסטיבל תיאטרוני רחוב בבת ים ועוד. האירועים הללו הם כלי למיצוב תדמיתי של העיר.
ראש עיר אשר רוצה להמשיך בכהונתו גם בקדנציה הבאה חייב להשכיל להבין את חשיבותם של יחסי ציבור הן עבורו והן עבור התושבים. רוב ראשי הערים עושים פרויקטים גדולים וחשובים אבל לא כולם טורחים להוציא החוצה, ולכן לא זוכים להכרה המתבקשת עבור פועלם.
הנוסחא היא להתייחס למוניטין של עיר כמו שמתייחסים לתוכנית עסקית, ולבנות את המוניטין מתוך חשיבה אסטרטגית אשר מובילה להשגת יעדים אשר הוגדרו מראש.
העסקת דובר פנימי היא הכרחית אך חשוב ביותר להפקיד את האסטרטגיה התדמיתית בידי חברת יחסי ציבור מקצועית אשר תביא נקודת מבט חדשה, רעננה וקריאייטיבית.

הכותבת היא מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  11/03/2007   |   עודכן:  11/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תדמיות לעיריות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה מקצועית ומעניינת שמתאימה לעיריית לוזאן.
ק. סטאנדפאסט .  |  11/03/07 13:21
 
- מילים כדורבנות, כל מילה - בסלע. ל"ת
יאוב  |  11/03/07 17:38
2
הלו- איפה את חיה? ? ?
הרצל ישראל.  |  11/03/07 17:33
3
ראה תוכן הכתבה ומשמעותה!
חזי רפאל  |  12/03/07 18:34
4
איפה אתה חי?
דוברת עירייה  |  20/04/07 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
יותר מכל חושש המלך עבדאללה מן הדעה ההולכת ומתגבשת בישראל כי הערבים אינם עם שאפשר לחיות לצדו בשלום, כי אם עם שיש להרחיקו עד כמה שאפשר, וכי הגבול הטבעי והדמוגרפי של ארץ ישראל הוא הירדן
אריק פורסטר
קולטר, כמו רבים במפלגתה, מתנגדת למתן זכויות סוציאליות להומוסקסואלים וביחוד לנישואים חד-מיניים, נושא שקיבל את אישורו של בית המשפט העליון במסצ'וסטס. הסיבה לסנטימנט האנטי-הומוסקסואלי של חוגי הימין הדתי - גם הנוצרי וגם היהודי - היא האיסור בתנ"ך
ליאת טמנג
למרות שישנה זכות הצבעה לנשים וחוקים נגד אפליה והטרדה מינית, עדיין יש אי-שיוויון עצום. רק בארץ שלנו, 65% מהנשים עובדות בחברות כ"א לעומת 30% מהגברים. וכמו כן שכר הנשים נמוך בכ-50% משכרם של הגברים!
עידן יוסף
מלחשוש ועד להיתפס לפאניקה מפני תחזיות ארוכה הדרך    הכל צריך להיבחן בפרופורציה המתאימה תוך מתן אמון במומחים    הקשר בין התחזיות למציאות מקרי בהחלט    תורנות שבת
יואב יצחק
נחום ברנע, אמנון אברמוביץ', בן כספית ואודי סגל, הם רק חלק מהעיתונאים שבוגדים בימים אלה בציבור    הם גויסו לטשטש את השחיתות והרשלנות המיוחסות לראש הממשלה, אהוד אולמרט    להשגת המטרה הם מנסים לפגוע במבקר המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il