X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין מחשבות לבין התנהגות יש קשר ברור בתזונה הקשר בולט עוד יותר פסולה המחשבה, ש"אם כבר לא הצלחנו לרדת במשקל אז מה תעשה לנו פרוסת עוגה"
▪  ▪  ▪

מחשבות מביאות אותנו להתנהגות לא רצויה ולאכילה לא מתוכננת. על-מנת לחסום את אותן המחשבות המפתות אותנו לאכול, עלינו להעלות למודעות את המחשבות המסוכנות ואז לתקן אותן.
כמה דוגמאות לאותן מחשבות מסוכנות:
  • חבל: מי לא מכיר את האמירות "חבל לזרוק", "חבל לא לגמור את העוגה, הרי כבר הזמנו". האמת היא שבאמת חבל ובהחלט לא מכובד לגמור שאריות. לכן, התיקון חייב להיות חשיבתי. בהתחלה זה יראה לנו מלאכותי, אחר-כך זה יהפוך חלק מאיתנו. וכשעולה ה"חבל" הקטלני הזה, מייד לתקן. אנחנו לא פח האשפה המשפחתי, כי על קלוריות המיותרות חבל!!!
  • מחר אתחיל דיאטה: אם דיאטה מתקשרת לעונש, חסך, מסכנות וכדומה, הרי כל-כך ברור מדוע נעשה רע רק מהמחשבה ומתחילה הזלילה הגדולה. הרי צריך להיפרד מכל-כך הרבה דברים... כיצד נתקן זאת? - בהתייחסות לדיאטה כדרך חיים. אין יותר אסור, הכל מותר. זה רק עניין של כמויות. ואם הכל מותר, אז אין צורך בכל טקסי הפרידה.
  • אם כבר: המחשבה הזו היא אבי אבות הטומאה. היא כוללת בתוכה את כל המלחמות והמאבקים שנושא הדיאטה מייצג. שפיץ של עוגיה, בוטן עלוב, כל דבר הכי קטן וגם גדול עלול להעלות את ה"אם כבר" הקטלני הזה ואז באמת מתחילה הזלילה הגדולה, כביס מעוגה מביא לחיסול התבנית... כיצד נתקן זאת? - מבטלים את ה"אם כבר". לא קרה כלום, עוגיה לא הורסת. ממשיכים כרגיל, למרות החריגה. מי החליט שצריך ואפשר להיות 100% כל הזמן? הרי זה לא מציאותי.
  • לא ירדתי במשקל השבוע, אז אם כבר: זו נקודת השבירה של רבים וטובים. בוודאי שאי ירידה במשקל (במיוחד כשמגיע לרדת) מתסכלת ומאכזבת. זוהי הנקודה שבה רבים אומרים - זהו, המאמץ לא שווה. קדימה, אוכל... כיצד נתקן זאת? - זה חלק מהתהליך. בפעם הבאה, תהיה ירידה טובה יותר. די חבל שגולם כמו המאזניים קובע את מצב הרוח. ממשיכים כרגיל.
  • ירדתי השבוע, אז אפשר: הפעם מגיעים לזלילה הגדולה דווקא מקטע חיובי. ירדנו יפה ואז עולה המחשבה, "אה, אכלתי עוגיה וירדתי, אז אפשר עוד פעם" והעוגיה נגמרת בעוגיות. המחשבה הזו מביאה לשאננות, ביטחון עצמי מופרז ול"יהיה בסדר" הישראלי כל-כך... כיצד נתקן זאת? - האכילה לא צריכה להיות תלויה בשקילה. ממשיכים כרגיל.
  • עכשיו אוכל ואחר-כך אצום: מה לומר, אנחנו כל-כך יצירתיים במציאת דרכים לזלול. כמה תמים מצידנו. הרי ברור שאחר-כך לא נצום, אבל זה עוזר לעבור את האכילה הלא מתוכננת, נותן לגיטימיות לזלילה. כיצד נתקן זאת? - עכשיו אשמור ואחר-כך אוכל. יחי ההבדל הקטן.
המסקנה:
המחשבה מביאה לחיסול המוחלט של העוגה, או כל דבר אחר שהיה מונח בסביבה. והחלק המעניין והחיובי, שאם נשנה את החשיבה הזאת, נשנה את ההרגשה והחשוב ביותר נשנה את ההתנהגות.

מחברת המאמר הינה רחל גרנות, תואר שני בבריאות הציבור וחינוך לבריאות, עסקה שנים רבות בהדרכה בנושאי בריאות ורפואה במסגרת קופת חולים כללית, פיתחה ומנחה תוכנית לירידה במשקל ושמירה על הישגים במרכז הרפואי הרצליה מדיקל סנטר
תאריך:  31/07/2007   |   עודכן:  31/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חגית טולצ'ינסקי
קיימות שיטות טיפול שהכאב בהם מועט, ומאפשרות שיפור באיכות החיים, בהן: קשירת טחורים, צריבה באמצעות קרן לייזר ועוד
שמואל רוזן
שאלת השאלות שמשקיע שקול חייב לשאול עצמו בימי מסחר הפכפכים מתמקדת באיך להגן על תיק השקעותיו במניות? יש לכך מספר דרכים, ואנו נתמקד במוכרות ובפשוטות
אלעזר לוין
עסקת-הענק תניב ליזמים תשואה של 5.3% לכל היותר    כמה יעלה האשראי הבנקאי, וכמה יעלה ההון העצמי?
דני טל
חשיבות ההפרדה בין הייעוץ לשיווק בתחום הביטוח והפנסיה בעקבות ועדת בכר
עו"ד יאיר סקלסקי
בתי המשפט קבעו שלמוהל יש אחריות על ביצוע הברית ותוצאותיה, אך נראה כי אחריותו פחותה מזו של רופא ולו מן הטעם שהוא אינו יכול להיות אחראי לדברים שהוא לא קיבל הכשרה להם או לא למד אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il