X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני ראיון הכרחי לעשות סימולציה מול הלקוח ולשאול את כל השאלות שהוא רוצה ושהוא לא רוצה לשמוע וללמד אותו להתכונן אליהן כדי שהכתבה הגדולה תצא הכי חיובית שאפשר
▪  ▪  ▪

כותרת המאמר הזה נראית כל כך טריוויאלית ואין לכם מושג עד כמה היא לא. מרגע שנחשף הלקוח לשירותי יחסי הציבור ועד השלב בו מתפרסמת כתבת פרופיל מרשימה (כי קטנות ובינוניות זה לא כל כך קשה) באחד מהעיתונים המרכזיים ישנה דרך, הרבה דרך. קשה? אולי, מעניינת? בטוח ואתם יודעים מה? בכל שלב בדרך גם בסופי ביותר יש סיכוי שהכתבה תיפול בעריכה...
אז איך ולמה צריך להתייחס בדרך לכתבה גדולה על הלקוח שלך?
השלב הראשון של כל עבודת איש יחסי ציבור הוא המחקר. כמה שיותר מעמיק ככה יותר אפקטיבי. כי אם לא תכיר את הלקוח ותאמין בו בכל לבך לעולם לא תצליח לשכנע מישהו אחר שהוא שווה משהו. אם ערכת מחקר מקיף ויש בידך את כל הנתונים לגבי מי, מה , כמה ואת מי זה יעניין, אפשר לצאת לדרך.
הבמה המתאימה
אין ספק שאיש יחסי ציבור טוב הוא מי שמכיר את התנהלות התקשורת ושוחה בה. להכיר זה אומר לדעת בדיוק היכן יהיה המיקום האפקטיבי ביותר עבור הלקוח ולהכיר זה גם אומר לדעת איזה עיתונאי ספציפי יאהב ממש ויוכל להתחבר ללקוח שלך בקלות. לא כל עיתונאי שכותב בשבע ימים מתאים לכתבת פרופיל על מנכ"ל מוזיאון ישראל, בדיוק כמו שלא כל עיתונאית מתאימה לכתוב על מיכל רובנר כתבת רוחב של יותר משני עמודים. וכאן באה לידי ביטוי המומחיות לדעת לא לקפוץ על כל עגלה נוסעת ולהיות מתוכננים היטב משלב בניית הקונספט ועד שהכתבה יוצאת לדפוס וזו הרבה עבודה אך שכרה בצידה.
החלטנו שהמקום האידיאלי למנכ"ל מוזיאון ישראל הוא מגזין G של גלובס מה עכשיו? גם כשכבר "מכרת" את הלקוח והעיתונאי כבר מוכן ורוצה (ולפעמים מתחנן) לכתוב עדיין זהו פרויקט שצריך מחשבה עמוקה ותכנון אסטרטגי.
תחילה על איש יחסי הציבור לעבוד מול הכתב, לבנות איתו במדויק את הקונספט של הכתבה כי ידוע שהקריאייטיב הוא הצד של יחסי הציבור, הם אלה שבאים בדרך כלל עם הרעיון ואז העיתונאי מפתח אותו, מבצע תחקיר וכו'.
לאורך כל הדרך יחסי הציבור לא יוצאים מהתמונה הם תמיד נוכחים. בזמן הריאיון עצמו, בצילומים, בשלב בחירת התמונה שתהיה (שיש לה ערך וחשיבות גדולה), בשלב הכנת החומרים ובדרך כלל כשמדובר בעיתונאי מקצועי עם כוונות טובות הכתבה עוברת דרך יחסי הציבור לאישור אחרון לפני דפוס לא חלילה כדי לומר לעיתונאי מה לכתוב אלא על-מנת לאשר נתונים כלומר שהכתבה מדויקת ואמינה וזה מגיע מהמקום של האחריות הן כלפי הלקוח והן כלפי הקורא הנאמן.
אנחנו בעולם של יח"צ אשר בו חוץ מתאריך כל העיתונים מלאים בעבודת יחסי ציבור קשה ומפרכת ולכן האחריות היא גם של יחסי הציבור כלפי הקורא ולא רק של העיתונאי כי ב"שרשרת המזון "של התקשורת הדברים עובדים כך: יחסי ציבור, עיתונאי, עורך, הקוראים אך החוליה הראשית היא בדרך כלל יחסי הציבור ואם הם לא יקפידו להעביר בשרשרת מידע נקי ואמין לא תהיה לנו תקשורת אלא תשקורת.
גם הלקוח צריך לקבל הכנה מדויקת לפני המפגש עם הכתב. אין זה סוד שעיתונאים יחפשו את ה"סיפור" שלהם ויהי מה ולכן לשלוח לקוח לראיון לבדו זה כמו לשלוח אותו לאיבוד... כשמדובר בכתבת פרופיל מדובר בשאלות חיוביות אך גם בשאלות שלא תמיד נוח עמן. אפשר לענות על כל שאלה השאלה הגדולה היא איך. איך לזהות את השאלה הכואבת מראש ולעקוף אותה בזהירות מבלי שאחד משני הצדדים ייפגע.
לפני ראיון הכרחי לעשות סימולציה מול הלקוח ולשאול את כל השאלות שהוא רוצה ושהוא לא רוצה לשמוע וללמד אותו להתכונן אליהן כדי שהכתבה הגדולה תצא הכי חיובית שאפשר.
ציבור הקוראים ולצערי גם ציבור העיתונאים והעורכים בטוחים ש"רק צהוב מוכר". הקורא פותח את העיתון ומחפש פרובוקציות כי הוא לא מכיר משהו אחר והעיתונאי והעורך כל כך בטוחים שרק זה מה שמוכר ופועלים עם קו המחשבה הזה כעיוורים.
אפשר לעשות כתבות גדולות ומשפיעות במדיות וגם שיהיו נקיות מכל תוכן צהוב. ולראיה שני כתבות פרופיל גדולות, האחת על מנהל מוזיאון ישראל מר ג'יימס שניידר במגזין G של גלובס והשנייה במעריב סוף שבוע על האמנית מיכל רובנר אלו הם חלק מהקבלות של משרד יחסי ציבור שעובד נכון.
PuReComm - הנחישות, ההתמדה והמקצוענות
לפני שנה כשהכרזתי על PuReComm הרבה הרימו גבה וחשבו שאני קצת הוזה.. היום אני גאה לומר שהמותג הזה שערכיו הם אמת, הסכמה וטוהר מידות נושא פירות וקוצר הצלחות ובכלל שצריך לתת יותר קרדיט גם ללקוחות וגם לעיתונאים אשר מוכנים כן לחשוב קצת אחרת ולהגיש לקורא כתבות חיוביות ונקיות ובסוף לגלות שגם זה מוכר.

הכותבת היא מנכ"לית ומייסדת לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  22/08/2007   |   עודכן:  22/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחסי ציבור, אחריות ועיתונות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אל תהיי נאיבית-רק צהוב מוכר
גיל הוד  |  22/08/07 09:30
2
מאמר מענין-הוא לא ריאלי
דן רומן  |  22/08/07 10:03
3
את בחורה מקצועית-היום חובבים
משה קלאוזנר  |  22/08/07 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
להקדים רפואה למכה ולתפור כיס פנימי במכנסים; לא לבלוט יותר מדי, לא לשאת דרכון ברחוב ולהמעיט בנשיאת כסף, והעיקר: כשזה כבר קורה - לא להתנגד. זה, פשוט, עלול לעלות ביוקר
פיצ'י דובינר
על הקשר בין היחס המחפיר לניצולי השואה ובין ההשתמטות מצה"ל
יהונתן דחוח-הלוי
גורם הזמן עשוי להשפיע על יכולת ההתערבות הצבאית הישראלית ברצועת עזה    קפיצת המדרגה בתהליך ההתחמשות של הצבא הסורי, איומי המלחמה החוזרים ונשמעים מדמשק, שיקום יכולות חיזבאללה והשגת יכולת גרעינית ע"י אירן, הינם גורמים, אשר ישראל תהיה חייבת לקחת בחשבון בהחלטה על פעולה צבאית שמטרתה לעקור את שלטון החמאס ברצועת עזה
אפרי הלפרין
אך אזני בית המשפט קשובות. אנא תפתח השרה את דלתה, ותכרה את אזניה לזעקתם של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, פן תקבל בדלת האחורית, ובצדק רב, את חוק נהרי ב'
בועז מושקוביץ
מה הם התסריטים האפשריים של עתיד ישראל ללא רמת הגולן? אם לשפוט לפי גיבור כתבתו של אורי גולדשטיין ביומן ערוץ-1 ביום השישי האחרון (17.08.07), יש רק שלושה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il