X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מערכות יחסים בין אמהות ובנות הן לעיתים טעונות וסבוכות ומה קורה כאשר עודף משקל נכנס לתמונה? זה לא הופך את זה לקל יותר
▪  ▪  ▪

לאילנה שתי בנות. הבת הצעירה רזה וחתיכה ואילו הבת המבוגרת עם עודף משקל. מגיל 0 ממש הילדה נלקחה לכל מיני תוכניות דיאטה, והתוצאה? עודף המשקל רק התגבר ואיתו משקעים של כעס ותסכול. "אני פוחדת לאכול", אמרה לי הבת, "אמא שלי רואה הכל, גם כשהיא לא לידי..." כשביררתי עם האם הסתבר שבילדותה היא היתה ילדה שמנמונת. "בסך-הכל רציתי לחסוך לה את כל שברון הלב שחוויתי כילדה".
אילנה, אגב, האשימה את אמה שלא השקיעה מחשבה בתזונה. "באותה תקופה לא היתה מודעות לנושא", סיפרה, "אני נשבעתי שלי לא יהיו ילדים שמנים". אפשר להבין את התסכול והכאב שחוותה כל פעם שראתה את בתה. הבת, אגב, ציינה שנמאס לה לשמוע איך גם האם היתה שמנה ואיך הצליחה לרזות. המסקנה שלה היתה, "לה יש כוח רצון ולי אין. אני פשוט לא מספיק חזקה כמוה". היא עוד הרחיקה לכת והסיקה שאמא פשוט יותר מוכשרת.
דפנה תפסה את עצמה יום אחד כשהציגה את בתה לפני חברה שלא ראתה הרבה שנים כשהוסיפה את המשפט "היא עכשיו בדיאטה". "מדוע הוספתי את המשפט הזה" שאלה את עצמה אינספור פעמים. מדוע הרגישה צורך למסור אינפורמציה אישית לאדם שלא ראתה שנים וסביר להניח שגם לא תראה שנים. "האם יתכן שאני מתביישת בבתי?" תהתה. ומה עשה משפט כזה לבת, קל לתאר.
מצד שני, נעמי שסובלת מעודף משקל לגמרי לא מעירה לבתה. "איזו זכות יש לי להעיר ולנסות להדריך כאשר אני עצמי עם עודף משקל? מה עם הדוגמא האישית?" לרות זה לא הפריע. המסר שהיא מנסה להעביר הוא שלמרות שהיא עם עודף משקל, זה לא חייב להיות כך גם בדור הצעיר.
ומה קורה לבנות עם אמהות עם עודף משקל? כמה דוגמאות: את רותם זה ייאש, "כנראה שזאת הגנטיקה", החליטה. היא ראתה בעודף המשקל סוף פסוק ומכיוון שכנראה זה משמיים, הפסיקה כל מאמץ למרות כל הלחצים המשפחתיים והחברתיים.
כשקארין נכנסה לחדרי לא הבנתי בדיוק מה היא מחפשת אצלי. "עליתי שני ק"ג ואני לא מצליחה להוריד אותם", הודיעה לי. אחרי כמה שיחות התברר לי מדוע נלחצה כל-כך מהעלייה הזאת. אמה היתה עם עודף משקל. כל חייה קארין הקפידה על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית, "הכל רק לא להיות כמו אמא שלי". ואיפה האבא? אילנה סיפרה שבכל פעם שניסתה לפתוח איתו את השיחה, התגובה שלו היתה "זה ביניכן, זה ענייני נשים".

תאריך:  28/01/2008   |   עודכן:  28/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' נטע זיו
פעילות משפטית-חברתית מאורגנת, כבר איננה תופעה חדשה: מבט לעתיד לאחר שני עשורי פעילות בהם מיצבו עצמם עורכי הדין הציבוריים ככוח העתיד לשמור על זכויות הפרט מדיכוי כוחני
עו"ד משה מכנס
הסיפורים וה"ספינים" על אודות שיקומו של צה"ל ועל יישום כל הלקחים הדרושים, מסתירים את העובדה שהצבא אינו מאמן את חייליו במציאות המדמה קרוב ככל האפשר את המציאות במלחמה ובקרב
עו"ד רונן סטי
האם לא הגיעה העת להתאים את אופיו של הליך הבוררות בישראל וכלליו לצרכי קהילת העסקים ועורכי-הדין בישראל?
יוסי דגן
היעלבות אינה תכונה משפטית ותפקיד מערכת משפטית הוא לא "לחנך מחדש" יחידים וציבור, בוודאי אין תפקידה להתעלל בעצורות קטינות בין כותלי בית המעצר על-מנת "לשבור אותן".
אליקים העצני
עד כדי כך עמוקה הפגיעה האמריקנית בריבונותנו, ששגריר ארה"ב הירשה לעצמו ללכת אצל נשיאת ביה"מ העליון לדון עמה על התיקים התלויים ועומדים בנושאי התנחלויות וגדר ההפרדה, והיא נענתה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il