X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
זה מתחיל בדיאטה תמימה ומתפתח לאובססיית רזון ולהפרעת אכילה מי מועדת לפתח הפרעת אכילה ואיך מטפלים בזה? הצצה לאחד הסודות הלא מוכרים של בנות ה-40 פלוס לכל אחת מאיתנו יש חברות שאוכלות מעט, נראות רזות וחטובות, ממש מיליון דולר, אתם מכירים אותן
▪  ▪  ▪
צילום: פלאש 90

הן מנקרות כמה עלי חסה מצלחתן ומסיימות באנחה שהן מתפוצצות, צריכות לפתוח כפתור במכנסיים או אותה בחורה שצועדת כל בוקר מולי, רצה או בדרך למכון כושר.
המכנה המשותף לכל הנשים הוא גילן ומראן. הן בשנות ה-40 לחייהן, והדבר האחרון שנראה שהן זקוקות לו הוא דיאטה. בשנים האחרונות הולכת ומתבהרת תופעה חדשה: נשים באמצע חייהן שסובלות מאנורקסיה. שלא כשותפותיהן לצרה, האנורקטיות בנות העשרה, הן נראות רזות אך לא שלדי עצמות, רק פניהן המתבגרות מסגירות את גילן.
מי הן הנשים האלה?
יכול להיות שזו אישה שחלתה באנורקסיה בנערותה, היא טופלה ומחלתה נפסקה. לימים התחתנה וילדה ילדים, אבל בעקבות איזשהו משבר התפרצה אצלה המחלה שוב. או אולי זו אותה אישה שלא אובחנה כאנורקטית בעברה אבל לאורך חייה התעסקה במשקלה ובמראה החיצוני באופן מוגזם. ואולי זו אותה אישה שעוברת כעת את משבר גיל המעבר. ידוע שאצל אישה יש שלושה שלבים במעגל החיים שבהם יש שינויים פיזיים המתבטאים במאגרי השומן בגוף: התבגרות, הריון וגיל המעבר.
בגיל המעבר קיימים גם שינויים הורמונליים שהשפעתם פיזית ונפשית בו זמנית, ועל האישה ללמוד בכל אחד מהשלבים לקבל את עצמה מחדש. בתקופת גיל המעבר הדימוי העצמי שלה יורד: מופיעים קמטים, והשיער והעור כבר לא נראים כתמול שלשום. פעמים רבות יכולים להתווסף לאלה שינויים במבנה המשפחה או בקריירה כמו: גירושים, הפיכה לסבתא, יציאה לפנסיה ובחורות צעירות שמתחילות לתפוס את מקומך.
במידה רבה האנורקסיה מתחילה מדיאטה תמימה, שכמו במקרים אחרים בחיים נהפכת מאמצעי למטרה. למעשה המונח 'אנורקסיה' שמציין ביוונית 'איבוד תיאבון' מטעה ולא משקף את חומרת הבעיה.
אנורקטיות לא מתחילות את מחלתן מאיבוד תיאבון. הן מגיעות לזה בשלב הרבה יותר מתקדם. אנורקטיות הן נשים שהחלו דיאטה לא מבוקרת ואיבדו שליטה על הדיאטה שלהן. אישה החלה דיאטה, הצליחה לרדת, מפחדת להפסיק את הצלחתה וחושבת שאם תתחיל לאכול תאבד כל מה שהרוויחה. גיל המעבר בדומה לגיל ההתבגרות מאופיין בשינוי הורמונלי קיצוני ודרישות מוגברות של הגוף לסידן.
זהו חלון ההזדמנויות האחרון לא לתת לגוף להידרדר מבחינת מסת העצם, אך דווקא עכשיו הנשים האלה נמנעות מאכילת מאכלים שונים, ביניהם בשר, מה שגורם להפחתה ניכרת של כמות הוויטמינים והמינרלים כמו סידן וברזל ועוד... בגופן. בעקבות זאת הן חשות תשישות, וחלקן אף לא שותות מספיק וסובלות מהתייבשות, מעייפות ומקשיים בריכוז.
בדרך-כלל נשים אלה פונות לטיפול כשמצבן הגופני מתחיל להפריע לתפקודן. הן פונות לרופא המשפחה והוא מחליט מה תהיה הכתובת הראשונית לטיפול: הפניה למרפאות להפרעות אכילה או הפניה לדיאטנית. יש גם נשים שפונות למרפאות להפרעות אכילה באופן ישיר.
האם הטיפול משתנה כשמדובר בנשים בוגרות?
בגיל הבוגר יותר מתמקד הטיפול רק באישה עצמה, בעוד בגיל הצעיר הטיפול כולל גם טיפול משפחתי.

לדיאטה און ליין
תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  28/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הפצת הערצה למנהיג מושחת "מפריעה" להטמיע בתודעת האזרחים סלידה כלפי שחיתות. הסיטואציה שבה מצד אחד אזרחים נדרשים לסכן את חייהם כדי להגן על המדינה, כשמנגד, מובילים אותה פוליטיקאים מושחתים, היא בלתי נסבלת מבחינה מוסרית
עו"ד יוסי דר
חנינה היא השפלת הרוח, ועמרי שרון לא יתן שהמילה הבכיינית הזו תידבק בו. זה לא מתאים לו. זה לא מתאים לחינוך שלו. זה לא נמצא במילון שלו
עו" אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
כיום לא קיימת אמנה למניעת כפל מס בין ישראל למלטה ולכן תושב ישראל, בעל תושבות קבע במלטה, ימוסה בישראל בגין כל הכנסה ללא קשר למקום היווצרותה
עו"ד משה גולדבלט
שלי יחימוביץ' אינה רלוונטית יותר לא מפני שהנושאים למענם היא נלחמת אינם רלוונטיים, אלא משום שלא ניתן לצפות כי תנועה המתבססת על היישוב הוותיק השבע והמבוסס תנהיג בשורה חברתית
הרצל חקק
תערוכה בולאית מיוחדת במוזיאון אלכסנדר לתולדות הדואר והבולאות: סוף עידן השלטון העותומני בארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il