X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד חוק התקשורת החדש משנה את תחום קידום המכירות? החוק החדש, הקיצוני ביותר בעולם, ייכנס לתוקף בתחילת דצמבר 2008 והוא מגביל את קהילת העסקים בצורה משמעותית
▪  ▪  ▪

ראשית, כמה מילים על הרלוונטיות של החוק החדש - רק למקרה שישנם אנשים שחושבים שהחוק לא נוגע אליהם: החוק חל על כל אזרח במדינה השולח מסרים בערוצים המדוברים בחוק. החוק מאוד קיצוני ומאפשר לכל אדם "שמחפש אתכם" להתקיף אתכם בלי שתוכלו להתגונן. אם עדיין לא קראתם את החוק, או אם אתם מחפשים גישה מהירה לפרשנויות, אני ממליץ לכם לבדוק עם היועץ המשפטי שלכם את כל המסרים השיווקיים שאתם מוציאים, לפחות בהתחלה, כדי להיות על הצד הבטוח ולהוכיח שעשיתם את כל מה שנדרש כדי לעמוד בדרישות החוק.
הנקודה העיקרית ביותר - מכיוון שהחוק עדיין לא עמד במבחן המציאות בבתי המשפט, לא ניתן לחזות בוודאות מה יקרה בכל מצב. תמונת המצב תהיה תלויה בהחלטת השופטים ורק לאחר מספר משפטים כאלה ומספר תקדימים, יהיה קצת יותר ברור לגבי מה מותר ומה אסור ואיך. זוהי נקודה חשובה, יש להיזהר עם כל פתרון אותו מיישמים, כולל הפתרונות המוצעים בכתבה זאת.
אחרי פתיחה מאיימת, בואו נדבר על פתרונות, כי בשורה התחתונה - אתם חייבים להמשיך להתפרנס. אין שום סיבה שתפסיקו להשתמש במיילים, בפקסים ובהודעות sms כאמצעי הפצה. אלו אמצעים טובים וישנם אנשים שישמחו להמשיך לקבל מכם מסרים. הדבר הלא נכון לעשות הוא להפסיק עם הקידום באמצעים אלה. הדבר הנכון הוא לפעול במסגרת החוק.
מה החוק אומר?
בגדול, אסור לכם להפיץ בערוצים האלה מסר פרסומי, אלא אם מקבל המסר נתן לכך את הסכמתו מראש ובכתב. פטורים מכך לקוחות שכבר רכשו מכם, ואנשים שהיו איתכם במשא-ומתן לרכישת שירותים. על-פי החוק החדש, במקרים אלה, כל שעליכם לעשות הוא ליידע אותם שאתם מתכוונים להמשיך ולשלוח להם מסרים פרסומיים ולאפשר להם להסיר את עצמם בכל שלב שהוא. מערכת ההסרה חייבת להיות מקצועית, אם אדם ביקש הסרה ולא כיבדתם את זה - זאת הפרה של החוק (לקריאת הנוסח המלא של החוק [קישור]).
לכן, קהל היעד המיידי שלכם להמשך קידום יהיה לקוחות ואנשים, שגילו עניין בשירותים שלכם עד לרמה ששלחתם אליהם הצעת מחיר. בעסקים של היום, מניסיון ישיר שלי, ישנן הצעות מחיר זנוחות היכולות למלא קלסרים שלמים, בעוד ישנו סוכן מכירות שמסתובב בפקקים ברחבי הארץ ומדי פעם סוגר עיסקה. בעסק שייעצתי לו, לקחתי את הסוכן המטייל, הושבתי אותו ליד הטלפון, שיתחיל להתקשר לכל אותן הצעות מחיר, חלקן לא היו רלוונטיות אבל הן נתנו לבעל העסק מאגר לקוחות שכעת הוא יכול לקדם אליו. בנוסף, המכירות שלהם זינקו מאותה נקודה.
אם נסתכל על סעיף ג' בחוק: "הנמען מסר את פרטיו למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות, או במהלך משא-ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן (ב);" (בסעיף ב' מוגדר כי מדובר באימייל, פקס, SMS לסוגיו או הודעה קולית אוטומטית).
לכן, ניתן לטעון שכל מי שביקש הצעות מחיר נתן לכם מרצונו את פרטיו, על-פי החוק החדש. זהו פלח שוק שגילה עניין בכם ובמוצר שלכם בשלב כלשהו. זה מאגר קידום המכירות החשוב ביותר שיכול וצריך להיות לכם כאן ועכשיו.
אולם שימו לב, עדיין צריך להוכיח שהודעתם ללקוח הפוטנציאלי שהפרטים ישמשו על-מנת לשלוח לו מסרים פרסומיים. זאת אומרת שאם לא עשיתם זאת במשלוח הצעת המחיר, עליכם להודיע ללקוח על כך בצורה ברורה (כאן צריך לקבל חוות דעת משפטית - כל עסק בנפרד).
לכן, אם אין לכם מאגר דיוור מורשה, צרו אותו עכשיו, דחוף. בצעו את הצעדים הנדרשים על-מנת להודיע לכל מי שצריך ואז החלו לשלוח להם מסרים במייל (שזה האמצעי הזול ביותר) או בפקס - ואל תשכחו לאפשר להם אמצעי להסרה במידה והם מעוניינים בכך.
אני קורא לקהילת אנשי העסקים לדעת הכל אודות החוק החדש - ולחתום על העצומה נגדו [קישור].

המחבר הינו הבעלים של קבוצת קומליין, המכילה קבוצה של חברות, ויועץ עסקי משנת 1989.
תאריך:  17/11/2008   |   עודכן:  17/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות: קידום מכירות לפניך!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החוק חלש ביותר
אנטי ספאם  |  20/11/08 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
שם המפלגה החדשה אשר עתידה לקום על-מנת להחזיר את מר דרעי לחיים הפוליטיים, מגוחך, ונקווה כי בעיקר לא יהיה מעשי   
קלון אינו יכול להימחק או להיעלם
עו"ד אברהם פכטר
המנטרות: "החזון מדיני והביטחוני של הליכוד" ו"יוזמה מדינית" - חוזרות בגדול. ככל שהבחירות יתחממו, כך נשמע יותר ויותר את הקלישאות השחוקות הפוליטיות האלו. החזון המדיני והפוליטי של הליכוד - גבולות בטוחים בני הגנה, מדינה יהודית ציונית דמוקרטית משגשגת. קיימת עדיין גם האופציה של "תוכנית אלון". תתפלאו, כן! הליכוד יכול
אסף כהן
אחרי תקדים שרון, הבנתי שהפרסונה לא קובעת כלום. מי שקובע הוא האח הגדול
עו"ד יוסי דר
נשיאת ביה"מ העליון מעליבה את האינטלגנציה בכך שהיא מציעה לבחון את מספר הפניות לבית המשפט כמדד לאמון הציבור
טל רבינוביץ'
סחר האישה בחלקים האינטימיים של גופה הנעשה למטרת סיפוק היצר המיני של "המזמין" הקונה לו "זכות" להשתמש בגופה של הזונה תמורת אתנן כלשהו – מגעיל ומלכלך את נפשה של הזונה באופן שלא יורד במים ובסבון במקלחת – לעולם    ומה כותב הרמב"ם על "מיסוד הזנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il