X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות חיוניות הסידן לגופנו, עודף ממנו בגוף, מזיק ועלול לגרום לבחילות, הקאות והיווצרות שכבת סידן בלב ובכליות תמיד נאמר - החשוב ביותר זה לא להגזים לאף כיוון
▪  ▪  ▪
תרומתו של הסידן על גופנו [צילום: AP]

מחקרים מצביעים על-כך שסידן חשוב לא רק לבניית עצם. צריכה נאותה של סידן חיונית למניעת יתר לחץ דם, ויש הטוענים גם כי הינו בעל תפקיד במניעת סרטן המעי הגס.
כמו-כן, מחקרים חדשים קושרים גם צריכה נאותה של סידן לתהליך דיאטה ולירידה במשקל. הסידן הוא היסוד החמישי מבחינת שיעור תפוצתו (3.22%) בקרום כדור הארץ באטמוספירה ובאוקיינוסים. הוא מופיע כסידן פחמתי - בסלעי שיש ודולומיט, נטיפי מערות וזקיפים, קונכיות צדפים וקליפות ביצים.
צבעו של הסידן לבן כסוף, אך בהיחשפו לחמצן, נוצרת שכבה עליונה של סידן חמצני בעלת גוון צהבהב. גוש סידן המוטל למים מעלה מייד בועות מימן. אם מבעירים סידן באוויר או בחמצן, נוצרת להבה בהירה ואילו הוספת מלחי סידן מעניקה ללהבת גז גווני אדום חום.
הרבה שואלים מה מקורה של שכבת האבן הנוצרת בקומקומים לאחר ההרתחה, "הרי הכנסנו מים נקיים" - הם טוענים, נבהיר, כי הגורם לכך הם מלחי הסידן הנמסים בקלות ומחלחלים באדמה למאגרי מי התהום. אלה מגיעים למי הברז, מתאיידים בעת ההרתחה ומותירים מאחור משקע אבן בכלי החימום.
בעלי חיים וצמחים זקוקים לסידן כדי לגדול. לספיגת הסידן בגוף מסייע ויטמין D. הסידן הוא מינרל החיוני לבנייה ולשמירה על מסת העצם. 98% מהסידן בגוף מרוכז בעצמות ו-1% בשיניים. השאר משמש לתפקודים פיסיולוגיים כמו: כיווץ שרירים, העברת מסרים עצביים - הסידן מתקשר למגוון רב של חלבונים, המתפקדים במערכות הביולוגיות של הגוף, ביניהן: יעילות מערכת העצבים - בהעברת אותות עצביים. כמו-כן הוא תורם לתהליך קרישת דם.
מעבר לתרומתו לתקינות השלד, צריכה נאותה של סידן חיונית למניעת יתר לחץ דם, ויש הטוענים גם כי הינו בעל תפקיד במניעת סרטן המעי הגס. כמו-כן, מחקרים חדשים קושרים גם צריכה נאותה של סידן לתהליך דיאטה ולירידה במשקל. אחד הסיכונים הכרוכים בצריכה לא מספקת של סידן הוא דלדול עצם (אוסטאופורוזיס). צריכת הסידן היומית המומלצת היא 1,000 מ"ג בממוצע.
מקורות הסידן במזון:
מזונות שונים כמו מוצרי חלב, ירקות ירוקים, אגוזים, טופו ופירות יבשים מכילים כמויות סידן גדולות. החלב מהווה את אחד המקורות העיקריים לסידן בתזונה. על מקורות המזון האחרים לסידן נמנים: טחינה, שקדים, שומשום, ברוקולי, כרוב, תפוזים, תרד, סרדינים וסויה.
אלו הטוענים נגד החלב - ויש רבים כאלו - מדגישים שגם הפיל הוא צמחוני ולא ניזון מחלב בשום צורה שהיא ויותר מכך - הג'ירף, ששלד חזק הוא הכרחי אצלו - גם הוא צמחוני ולא ניזון מחלב. וזה נכון. רק שהם אוכלים המון ירקות ירוקים ואנו ממעטים לאוכלם.
הכמות הנדרשת לכך היא ענקית. נכון שמי שמקפיד יכול לשרוד נהדר גם ללא מוצרי חלב, אך עליו לצרוך גם אגוזים, שקדים, סויה וכדומה ויחד עם כך, לעסוק בפעילות גופנית בונת עצם, כמו למשל הרמת משקל, שכיבות שמיכה, עבודה שנעשית בלחץ על המפרקים. שם במפרקים ממשיכה העם לגדול ולהתחזק. מומלץ להסביר זאת לילדים ובפרט אם הינם בגיל ההתבגרות. חשוב לבנות עצמות חזקות כדי שבגיל המבוגר יותר לא נחוש בנזקים של דלדול העצם.
אך, למרות חיוניות הסידן לגופנו, עודף ממנו בגוף, מזיק ועלול לגרום לבחילות, הקאות והיווצרות שכבת סידן בלב ובכליות. תמיד נאמר - החשוב ביותר זה לא להגזים לאף כיוון.

לדיאטה און ליין
תאריך:  25/11/2008   |   עודכן:  25/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון; עו"ד ניר הורנשטיין
לאור צניחת מחירי אגרות החוב של חברות הנדל"ן, רכישה עצמית של אג"ח מסתמנת כצעד כלכלי הגיוני וחיוני    חשוב להיות מודעים גם להשלכות המס הכרוכות בו
צחי פנטון
האם הח"כים אינם מבינים שהמנדט אשר ניתן להם בבחירות לכנסת ה-17 תחת השם "איחוד-לאומי-מפדל" לא היה מנדט אישי אלא הצבעה ציבורית על דרך, על מצע, על רעיון?    כיצד הם מעיזים לנהוג במנדט שניתן להם כאילו מדובר בנכס פרטי אשר ניתן להעבירו ממקום למקום?
ד"ר אברהם בן עזרא
כנופיות הטרור מצפון ומדרום מקבלות כמתנה משר הביטחון של ישראל את הזכות להפתיע ולא להיות מופתעות
יוסי עבדי
האם המציאות המשפטית ברשויות המקומיות מסייעת להגן על אינטרס התושבים, או שמא היא אך מגבילה את נציגי השלטון המקומי תוך שהיא מזרזת סממני שחיתות?    ובמילים פשוטות: האם עובדים עלינו כאן בעיניים?
יהונתן דחוח-הלוי
מרקוס, מבכירי הפובליציסטים בעיתון הארץ, מציג עיתונות חדשה האומרת דבר והיפוכו בתוך פחות מחודש ימים בהידרשו לנתח את התנהלות ציפי לבני    האם יואל מרקוס אינו קורא את המאמרים שהוא עצמו כותב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il