X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהלים מחויבים לבחור בקפידה את הצוות עימו הם עובדים - איך עושים זאת?
▪  ▪  ▪
פרודוקטיביות היא מילת המפתח

בתקופה זו, המאופיינת בשינויים רבים ואי יציבות חשוב עוד יותר להקפיד על יציבות. אחת הדרכים לעשות זאת בארגון היא על-ידי צוות מיומן, נאמן, אמין ומקצועי.
ימים אלו מחייבים אותנו כארגון כעם וכיחידים להירתם למטרה ולגייס את כל כוחותינו על-מנת להצליח. לכן אנו כמנהלים מחויבים לארגוננו ולעצמנו לבחור בקפידה את הצוות עימו אנו עובדים.
במאמר זה בחרתי לדבר על השלבים בבחירת עובד טוב, על החשיבות בצוות מיומן ועל השיטה הנכונה ביותר לדעתי לתגמול נכון, חכם ויעיל של עובד.
תהליך בחירת העובדים יכול להיות מייאש ואפילו מייגע אך הוא בהחלט החשוב מכל. לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים כדי לפרוח ולשגשג ארגון צריך כוח אדם יעיל.
נשמע פשוט לדרוש משהו בסגנון של "אמין, זמין וחרוץ" אך בשטח העובדות מראות אחרת וכדי שארגון יוכל לשגשג הוא חייב צוות מיומן חזק ומלוכד העובד כמקשה אחת. על-פי רוב, נקראים העובדים כ-"צוות העובדים" אני מעדיפה לקרוא לזה "הצוות המנצח" וכשמו כן הוא, מנצח!
כדי להוביל ולעבוד בצורה יעילה ופרודוקטיבית חשוב לדעת שיש פרמטרים לבחירת כוח אדם עליהם אסור לוותר.
תחילה נחלק את אוכלוסיית העובדים לשתי קבוצות:
בראשונה נמצאים:
  • זה שעושה "רק מה שבתפקיד שלו"
  • זה שיוצא בכל עשר דקות להפסקת סיגריה
  • זאת שלא יודעת מה עושים ותמיד צריכה הכוונה
  • זאת שתשעים אחוז מהזמן בטלפון (והשד יודע עם מי...)
  • זה שעובד יום אחד ואחר כך ארבעה ימים בחופשת מחלה...
לעומת הקבוצה הראשונה יש את קבוצה מס' 2 ובה:
  • עובד שאכפת לו כאילו העסק שלו ותמיד רואה את טובת העסק
  • עובד שלא מתחשבן על כלום ותמיד חושב צעד אחד קדימה
  • עובדת שמטפלת בבעיות ולא זורקת אותן עלייך
  • עובד שבא לעבודה בכיף וכמעט שלא מחסיר ימים
  • עובדת עם מצב רוח טוב שמשרה אווירה טובה
מניסיוני, לא קל למצוא ולזהות את העובד המיוחל, אך, גם כן מניסיוני, עובד כזה אכן קיים. חשוב מאוד בראש ובראשונה לא להתפשר! לא להעסיק עובד "כי חייב מישהו בתפקיד", "כי אין ברירה ויש לחץ", "כי אי אפשר לעשות הכל".
בסופה של דרך, אם לקחת עובד גרוע, יוצא שעשית הכל לבד ושילמת לו כסף לשווא וזה במקרה הטוב. במקרה הגרוע הוא מבריח לקוחות וגורם לארגון להפסדים רבים של כסף וקשרים.
כדי לדעת שנמצאים איתך העובדים האידיאלים, האחראיים, החרוצים והאמינים, אני מציעה את שיטת התגמול שפיתחתי ולדעתי היא השיטה האידיאלית. היא נקראת "השיטה המתגמלת" והיא השיטה היחידה המבטיחה באופן כמעט מדעי תוצאות בזמן אמת.
השיטה המתגמלת מתנהלת בשיטת הבסיס והבונוס כאשר צריך להמציא מפתח ניקוד. הכוונה לסכום X של כסף עבור נקודה ונקודה עבור מוצר. כל עובד בחברה הוא יצרן. ועל כן כל יצרן מקבל את שכרו על-פי עמלו.
לדוגמא: המוצרים של המזכירה הם מספר הפגישות שהיא קובעת ביום, כמות הדואר שהיא מוציאה (אם מדובר בדואר שיווקי), כמות הפעולות הבנקאיות שהיא מבצעת ועוד.
המוצרים של איש השיווק הם מספר הלקוחות החדשים שאיתם הוא יוצר קשר ביום, מספר הלקוחות החדשים שהוא הביא בשבוע, מספר התערוכות בהם היה ועוד.
לכל עובד בכל תחום יש מוצרים אותם הוא צריך לספק עבור העסק בו הוא מועסק. מרגע שהראייה משתנה וניתן לכמת את העבודה למספר של מוצרים, אז ניתן גם לתגמל עבורה, מה שמגדיל את המשחק והופך אותו ליותר מעניין.
עובד שיודע שהוא מקבל שכר לפי מה שהוא עושה יעשה יותר.
כן, תנו לעובד לשלוט במשכורת שלו (בהחלט ניתן להחליט עד איזה תקרה היא יכולה להגיע ולפי זה לתכנן את מפתח הניקוד. אך גם חשוב להקפיד שיהיה ריאלי ומתגמל).
פרודקט = שכר, ולא זמן כפי שנהוג לחשוב במקומות מסוימים. עובד יכול להיות יום שלם בארגון ובסופו אין פרודקשן. ברגע שמציבים את התנאי של שכר תמורת עבודה ניתן לראות כבר בריאיון מי עובד שבא לעבוד ומי לא. עובד שנשאר הוא זה שיודע ובטוח שהוא מסוגל לתת מוצרים, לא זמן, רצון טוב הוא דבר נחמד וחשוב אך לא מספיק!
ארגון מצליח מחפש עובד שמגיע בבוקר כדי לעבוד ולייצר!

תודה לרון האברד על חלק מהנתונים בהם הסתייעתי.
הכותבת הינה מנכ"ל לוטן תדמיות.
תאריך:  04/01/2009   |   עודכן:  04/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צוות מנצח - ינצח ומנצח הכל!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיותר מצידך לציין שאת.....
י.ש  |  4/01/09 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
ההנהגה השפויה מקרב ערביי ישראל מתגלית מעל השטח בפרהסיא
ד"ר אורי מילשטיין
הלקח העיקרי של השבוע הראשון של המבצע
גלעד קדומים
המבצע הנוכחי, עושה רושם, מוצא חן בעיני רבים מהציבור ולאו דווקא מהסיבות הנכונות
ראובן לייב
בתום שנה של מעקב אחר איכותן של מסעדות בארץ זכתה "מל ומישל" התל אביבית למירב הנקודות
בעז שפירא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il