X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקשר בין השמנה, סוכרת, כאבי ראש, מיגרנות, מצב העור או תחושות עייפות וכבדות, קשורות כולן לתזונה, מושפעות ממנה ולעיתים אף נובעות בפירוש מתזונה לקויה
▪  ▪  ▪
תזונה לקויה גורמת לכאבי ראש [צילום: AP]

רוב האנשים חושבים שאין שום קשר בין הבריאות שלנו לבין האוכל אותו אנו אוכלים. יש המון דעות שונות ומשונות לגבי אוכל בריא ולא בריא בהתייחסות לאוכל - מה שמוסיף על הבלבול.
מי שלא מתמודד עם בעיות משקל, אפילו אינו מודע לכך שאולי האוכל שהוא אוכל מזיק לו, אולי יש לו בעיית טריגליצרידים או כולסטרול גבוה. מזל שאצלי במושב, כאשר הרופאה לא רואה מישהו למעלה משנה, היא יוזמת פגישה איתו ושליחתו לבדיקות כלליות.
בזמן האחרון המון חברה צעירים פוגשים אותי לאחר שנכנסו לשוק אחרי בדיקות שגרתיות שכאלו. פתאום, בגיל צעיר, נתקלים בבעיות שאפילו לא חשבו עליהן. ואז אני מקבלת טלפון שהם חייבים לראותי כדי שאדריך אותם מה לעשות.
הקשר שבין מחלות שונות והמזון שאנו אוכלים הוכח בהרבה מאוד מחקרים. כמובן, הפרעות רבות נובעות באופן ישיר או מושפעות ישירות מתזונה - בעיות בתפקוד מערכת העיכול, תופעת גזים, בטן נפוחה או עצירות. אלו הסובלים ממחלות שונות של מערכות הלב והדם או רמות כולסטרול גבוהות, יכולים לשפר את מצבם בשמירה על תזונה נכונה המתאימה להם.
הקשר בין השמנה, סוכרת, כאבי ראש, מיגרנות, מצב העור או תחושות עייפות וכבדות, קשורות כולן לתזונה, מושפעות ממנה ולעיתים אף נובעות בפירוש מתזונה לקויה. השאלה בדבר הקשר שבין המזון שהאדם מכניס לפיו ובין מצב בריאותו אינה חדשה. בתרבויות שונות בעולם עסקו בשאלה זו רבות וכבר בתקופות עתיקות ביותר. הרפואה הסינית שמה דגש ברור על תזונה כחלק מאורח חיים בריא והיא נותנת הנחיות לגבי דברי המזון הנכונים למניעת מחלות ולשמירה על איזון, כמו גם הנחיות לגבי התזונה המתאימה למחלות מסוימות, מצבים נפשיים, עונות השנה, שעות ביממה ועוד.
הרמב"ם עסק בנושא מרתק זה רבות ובכתביו ניתן למצוא המלצות לתזונה נכונה לשמירה על בריאות הגוף והנפש. הרפואה ההודית העתיקה גם היא חקרה את הנושא רבות ואלו הן רק דוגמאות מעטות.
אולם אין ספק שבעידן הנוכחי ובעיקר בעולם המערבי, ניצב האדם בפני בעיה יומיומית של בחירה. כי המחקרים מוכיחים שאוכל טוב, נכון ומזין, עוזר לשמור על הבריאות ואף להתחסן מפני מחלות, להגביר את החיוניות והמרץ, לשפר את מצב הרוח ולהאט תהליכי הזדקנות.
מכאן, שצריכת מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה, במסגרת קלורית נכונה, ודגש על פירות, ירקות, דגנים, קטניות, שילוב של חלבון מן החי ומן הצומח ובעיקר מידה נכונה, גיוון ואיזון, יכולה לתרום באופן ממשי לבריאותינו.
היום גם יפה לראות כיצד אותה קלישאה האומרת ש"אוכל בריא לא יכול להיות טעים", מתגלה כלא נכונה. שפים ידועים מפרסמים מתכוני בריאות טעימים ומסוגננים העומדים בכבוד בקטגוריית 'אוכל גורמה'. גם אוהבי המטוגן והשמן מבינים שרצוי וגם ניתן להחליף מזונות מסוימים בתחליפים בריאים יותר, ללא כל התפשרות על הטעם.

לדיאטה און ליין
תאריך:  02/02/2009   |   עודכן:  02/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
כעת, יותר מתמיד, הגיע תור ישראל להניח בגלוי ובאומץ הצעה ליוזמת שלום כוללת מצידה ולהציג מה היא מוכנה להקריב על מזבח השלום - עם החמאס בדרום, עם הרשות הפלשתינית במזרח, עם סוריה ואף עם לבנון בצפון    ותשקוט הארץ
רפי פרידמן
קריאה ליושב-ראש מועצת יש"ע לקום ולהפעיל את מנגנוני מועצתו
גורי גרוסמן
כך היו מטיחים בנו בכירי הפובליציסטים בתקשורת הכתובה והאלקטרונית, בארס השנאה לבנימין נתניהו ולממשלת הימין שלו, אילו ממשלת הליכוד הייתה יוזמת מבצע דוגמת "עופרת יצוקה"
ראובן לייב
בפיצול האישיות שלה נקרעת טורקיה בין האינטרסים הצבאיים והתיירותיים שלה לבין מחויבותה הדתית-לאומית לעולם המוסלמי
יוסי אחימאיר
האח אלי לבני צודק: "אל תשתמש ציפי בשם הורינו במערכת הבחירות"    אבל היה עליו לומר לה יותר מזה: "אחותי, סטית מדרכם של אמא שרה ואבא איתן וחבריהם לאצ"ל, התנערת מן המורשת הלאומית, קיבעת את עצמך שמאלה מן המרכז, את וחברייך שפרשו מהליכוד, אל תוליכי שולל את הבוחרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il