X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך קורה שדווקא אחרי שמבצעים עסקה גדולה עלולים להיכנס למינוסים ולצרות אחרות מול הבנק?
▪  ▪  ▪
עת ל-30,000 ועת ל-10,000 [פלאש 90]

לרוב העסקים יש סל מוצרים שכולל עסקות קטנות, בינוניות, גדולות או אפילו ענקיות. העסקות הגדולות הן אלה שדורשות את מרבית תשומת הלב כי הן גם אלה המכניסות לעסק את סכומי הכסף הגדולים והן דורשות את מרבית ההשקעה מצד בעל העסק או איש המכירות.
לאחר כל ההשקעה כשהעסקה נסגרת, יש חוזה והצ'קים או כרטיס האשראי כבר בכיס, הנטייה הטבעית לרוץ מיד ולהשקיע את הכסף, לשלם איתו חובות או לרכוש איתו דברים שמזמן היו צריכים כבר להירכש ורק חיכו לתזרים מזומנים - זו הנקודה לעצור!!! זו בדיוק הדרך למלכודת פיננסית.
בדוגמה אמיתית מעסק ניתן להמחיש את המלכודת: בעל העסק מוכר חבילות שירות ללקוחות (במקרה הזה מדובר בסקטור הפרטי ולא העסקי). הוא משתדל למכור את השירות בחבילות כי כך הוא מקבל את כל הסכום מראש ולא צריך לבזבז זמן על מכירה חוזרת, וזה מה שנכון לעשות. הוא צריך להקדיש בין חודשיים לארבעה חודשים כדי לספק במלואה את החבילה, אך את הכסף הוא גובה בשני תשלומים ולפעמים אפילו במזומן, כך שחשבון הבנק שלו מראה בבת אחת סכומים ממש גבוהים. עד פה - הכל טוב.
אז איך קורה שחשבון הבנק של העסק עולה ואחר-כך מתרסק?
בניתוח של המצב נראה:
נסגרה עסקה ששווה 100,000 שקל והיא דורשת ארבעה חודשים כדי לספק אותה במלואה. העסקה אמורה לממן ארבעה חודשי פעילות עסקית. במילים אחרות, לא מקבלים את כל ה-100,000 שקל בבת אחת, יהיה נכון יותר לומר שיש "משכורת מובטחת" של 25,000 שקל למשך ארבעה חודשים. בארבעת החודשים האלה, הכסף הזה אמור לממן את ההוצאות הבסיסיות של העסק.
בנוסף, היו דברים מעולם ולקוחות עלולים במקרים מסוימים לבטל עסקות ולבקש החזר כספי. כך שאם כל הכסף נלקח והשתמשו בו - עלולה להיווצר צרה צרורה. לכן, הגישה הנכונה והמומלצת לכל לקוחותיי היא לקחת את הכסף ולהפקיד אותו בחשבון "נכנס" - ולא להשתמש בו עד שלא סופק החלק היחסי שלו.
לדוגמא, יכול להיות שבשביל לספק את העסקה הזאת של ארבעת החודשים, השווה 100,000 שקל, צריך לספק בחודש הראשון שירות בשווי של 30,000 שקל (כי החודש הראשון הוא אינטנסיבי), בחודש השני יש המתנה ואז מספקים שירות בשווי של 10,000 שקל בלבד וכן הלאה. במקרה כזה, מזרימים בסוף כל חודש, אחרי שהשירות סופק, את שווה-הערך של הכסף לחשבון העובר ושב שלך (כן, צריך שני חשבונות נפרדים!) ורק אז הכסף באמת שייך לך.
במקרים שקשה במיוחד לחשב את הערך במדויק, אפשר לחלק את הסכום למספר החודשים שבהם השירות מסופק, ולהשתמש רק בסכום הזה ורק בסוף אותו חודש של אספקת השירות.
אפילו אם יש כרגע מינוס בבנק ומנהל הבנק לוחץ לסגור את המינוס עם כל הכסף הזה - הוא עדיין לא שלך!!! יש להיזהר מהמלכודת הזאת. העובדה שהכסף נכנס מראש ובמזומן לא אומרת שהוא שלך ולא אומרת שאתה צריך להשתמש בו. נהפוך הוא, במקרים כאלה אורך רוח משתלם הרבה יותר, ותכנון פיננסי קפדני יאפשר לך לחיות בשפע ולהימנע מצרות צרורות.

עדי פלאוט, מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין.
תאריך:  03/09/2009   |   עודכן:  03/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכנה מאחורי מכירות בסכום גבוה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
אילו היינו במקום שאין שם שור, אין צורך למשפטי שור נגח. ואילו היינו יושבים באוהלים כקדריים, אין צורך למעקה ומזוזה. ואם בארץ הודו, אין צורך למשפט גניבה ורציחה ועושק ועדות שקר    פרשת כי תבוא
דבי גילד–חיו וסיגל שהב
מה עושים עורכי דין העובדים בארגונים ואשר שואפים ליזום שינוי חברתי רוחבי ולא נקודתי? מעתה אמור: עריכת דין חקיקתית
יצחק מאיר
70 שנה אחר אותו ספטמבר דומה כי דבר אחד לא השתנה - האדם. הקידמה לא לקחה אותו למקום ממנו אי-אפשר לצאת למלחמות מטורפות עוד, היא לא דיכאה בו את הקנאות העיוורת ואת המשטמה הנוקמת    אני מפחד
גרשון אקשטיין
ההכרזה שהפלשתינים יקימו מדינה עצמאית גם אם לא יהיה הסכם, עברה בשקט יחסי וללא תגובה מדינית    מה הם מרכיבי הפירוז מבחינה מדינית וביטחונית, מה על מדינת ישראל לעשות במקרה זה, והאם אנו לפני סכסוך דמים נוסף טרם זמנו? האם זה לא הזמן, לאור המצב, לשלב ידיים ולהקים ממשלת חרום לאומית?
דודו אלהרר
פלשתינים שבעלי תעודת-זהות ישראלית מארגנים בגלוי עצרות מחאה המוניות נגד ישראל, מניפים אל-על דגלים של האויב, מכריזים בראש חוצות הכרזות נגד המדינה, מגבשים מסמך-חזון חתום על-ידי מנהיגיהם השולל מכל וכל את המדינה היהודית ואנחנו בשלנו - הם אזרחים נאמנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il