X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגם שאול בנביאי המדינה הפלשתינית? תוכנית השלום, וליתר דיוק תוכנית העוועים של מופז, טומנת בתוכה פצצות מצרר שאול, מלחמות - מול לבני - לא על הגב שלנו
▪  ▪  ▪
המפזז. מופז [צילום: פלאש 90]
הפלשתינים כיום דורשים שישראל תשוב לגבולות 1967 ורואים בעצמם את יורשיהם של הצבא המצרי שפלש לעזה ושל הלגיון הערבי-ירדני שהשתלט על יהודה ושומרון. ישראל עדיין לא גיבשה לעצמה את הגבולות שהיא חפצה בהם. כלום אין זה ברור כי ברגע שתקום מדינה פלשתינית ללא גבולות מוסכמים יחלו מיד סכסוכי גבולות לְאֵין-סְפוֹר בין שתי המדינות?!

   עידן יוסף
לשכת לבני מציגה: המנוי מופז אינו זמין

שאול מופז בנעליו של יוסף שילוח
ד"ר דויד שוורץ
אם זו לא הייתה המציאות, אלא רק סרט "בורקס" מבדר בניצוחו של יוסף שילוח האגדי, היינו צוחקים גם אנו, אלא שלמראה המציאות של "הריאליטי הישראלי" - אנו מזילים דמעות
לרשימה המלאה

משרתי עצמם
אהרון רול
מה המשותף לשמעון פרס, לאהוד ברק, לציפי לבני ולשאול מופז? * ניחשתם נכון - כל הארבעה משרתים רק את עצמם ולא את מדינתם
לרשימה המלאה

"הגם שאול בנביאים" [שמואל א', י', 12] - בעיתוני סוף השבוע פורסם כי שאול מופז מתכוון להציג את תוכניתו המדינית בפני חברי הכנסת של תנועתו קדימה, לאחר שהדבר לא עלה בידו לפני או אחרי אותה מסיבת עיתונאים מפורסמת שקיים זה לא מכבר. כזכור, מופז כינס מסיבת עיתונאים והציג את 'תָּכְנִית השלום' שלו, תוכנית עִוְועִים: הקמה מיידית של מדינה פלשתינית ללא קביעת גבולות קבע. שאול מופז, אשר ערב הבחירות פיזז ללא גבולות, עד לרגע האחרון, בין 'הליכוד' לבין קדימה, והצהיר בערב הצהרות נאמנות לליכוד ולמחרת מיהר להסתופף תחת כנפיה של ציפי לבני בקדימה, שוב מפזז בפזיזות, אולי במגמה להביך את ראש מפלגתו המצדדת דווקא במו"מ מוקדם ובהקמת מדינה פלשתינית בגבולות מוסכמים (מוסכמים עם מי? זו עוד שאלה קשה שלשניהם, לציפי ולשאול, דומה שאין תשובה). כתבתי: "תוכנית עוועים" משום שאין בה היגיון, היא גרועה לפלשתינים וגרועה עוד יותר לישראל.
הגיע הזמן להבין כי הקמת מדינה פלשתינית היא צעד שאין ממנו חזרה. ברגע שיוכרז על הקמתה, ובעיקר - בהסכמת ישראל, היא תתקבל חיש כחברה מלאה בארגון האומות-המאוחדות, בו יש לערבים ולתומכיהם רוב מוחלט. בהיותה חברה באו"ם, פלשתין תעשה כרצונה ולמדינת ישראל לא תהא כל השפעה עליה ועל מדיניותה. אם כיום לא קל לנו, כאשר השלטון הפלשתיני נחלק בין החמאס בעזה לפת"ח ברמאללה, וכאשר מעזה נורים טילים ופגזי מרגמה בכל עת שמתחשק למי מהארגונים המזוינים שם לעשות כן - מה יהא כאשר תקום מדינה פלשתינית? ראינו מה עלתה לנו כאשר אחרי 9 שנות הפגזה על ישובים אזרחיים בִּצֵעַ צה"ל את מבצע "עופרת יצוקה" בחבל ארץ הנשלט בידי ארגון טרור. גּוּנֵינוּ וְעוֹדֵנוּ מגונים מעל כל במה אפשרית. על ראשנו ניתכוֹת "בַּלִיסְטֱרַאוֹת-פָּז" ("גולדסטון") ואין איש בעולם המוכן להאזין לנו ולשמוע את האמת.
אם החמאס יחדש את האש אחר הקמת מדינתו - מי יתיר לנו להגיב באש כנגד מדינה החברה באו"ם? אם נעשה כן עוד נתגעגע לימים אלה של ההתנפלות הכלל-עולמית עלינו.
הדברים אמורים לגבי כל מדינה פלשתינית שתקום, בין בהסדר קבע וגבולות קבע ובין בהכרזה חד-צדדית של הפלשתינים. אולם בהצעתו של מופז טמונים מוקשים רבים, שלא לומר פִּצְצוֹת מִצְרָר. הפלשתינים כיום דורשים שישראל תשוב לגבולות 1967 ורואים בעצמם את יורשיהם של הצבא המצרי שפלש לעזה ושל הלגיון הערבי-ירדני שהשתלט על יהודה ושומרון. ישראל עדיין לא גיבשה לעצמה את הגבולות שהיא חפצה בהם. כלום אין זה ברור כי ברגע שתקום מדינה פלשתינית ללא גבולות מוסכמים יחלו מיד סכסוכי גבולות לְאֵין-סְפוֹר בין שתי המדינות?! הרי גם כאשר יש גבול ברור, המסומן בגדרות מערכת, כפי שהמצב בגבול עזה לאחר "ההינתקות", הגבול אינו שקט; חוליות מרצחים ומבריחים מנסות כל העת לחדור דרכו ולמקש את סביבותיו, וזה מעבר להפצצות הטורדניות.
אינני מאמין כי ניתן להקים מדינה פלשתינית מפורזת. אנו עדים למאמצי ההתחמשות האדירים של החמאס, אולם ברגע שתקום מדינה פלשתינית לא נוכל למנוע התחמשות מלאה בגלוי ובראש חוצות. כל הסכם פירוז לא יועיל. הנשק הזה יופנה בראש ובראשונה לגבולות הבלתי קבועים, תוך ניסיון צפוי וברור ליצור ולקבוע עובדות בשטח. אז עם מי מופז רוצה לחתום את ההסכם שהוא מציע? עם עזה או רמאללה?
הזעזוע של ההינתקות הביא להשתלטות החמאס על עזה. ההסכם של מופז יביא להשתלטות החמאס על יתר שטחי 'הרשות'. אם בהשתלטות על עזה מילֵאנו פִּינוּ מים ולא הושטנו יד לאבו-מאזן, כיצד נוכל, אף אם נִרְצֶה, להתערב בענייניה הפנימיים של מדינה שכנה?!
בתוכניתו של מופז גם אין פתרון בר-קיימא לשאלת ירושלים, לשאלת גושי ההתנחלויות, לרבות גוש-עציון, אדומים, גילה, בית צפפא, אריאל ועוד. כל אלו יהפכו מיד לפצעים שותתי-דם, פשוטו כמשמעו, וְיַדֵנוּ תִּקְצַר מִלְהוֹשִׁיעַ.
אכן - גם הכרזה חד-צדדית של הפלשתינים תיצור קשיים דומים, אך אז ידנו לפחות לא תהֵא בַּמָעָל, ואפשר שתוכל להגן עלינו, אולם אם ניתן ידינו להקמת מדינה פלשתינית ללא גבולות מוסכמים - ידינו תהיינה קשורות ומכופפות.
מופז יקירנו - אנא נהל את מלחמותיך מול ציפי לבני בתחומי קדימה ולא על גַּבֵּנוּ, ובעיקר - לא במישור הבינלאומי.

הכותב הינו שופט בית משפט השלום בבאר שבע בדימוס.
תאריך:  01/12/2009   |   עודכן:  02/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופז שוב מפזז ללא גבולות
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מופז הוזה והזוי האיש נפל על
צדק חברתי  |  1/12/09 22:58
2
בכל אייטם הקשור למופז, אני לא
בוש ונכלם  |  2/12/09 01:42
3
היום,היו משחררים את החייל
פישלזון  |  2/12/09 06:46
4
לדמיין ש...
ד"ר שמטוב  |  2/12/09 07:47
5
מאפס יוצא רק אפס. זה מופז. ל"ת
קינאה ונקמה בלבד  |  2/12/09 07:56
6
האם נערכה בדיקה בטחונית לאירני
חץ  |  2/12/09 08:41
7
איך הוא הגיע לדרגת רמטכ"ל...?!
הרשלה  |  2/12/09 08:42
 
- תזכורת
היסטוריה  |  4/12/09 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד דוד בסון, משה ברנע
עד כה נהגו הגופים המפקיעים לשלם סכומים זהים בגין הפקעת קרקעות בהיקף קטן וגדול - יש לתת פיצוי מוגבר להפקעות גדולות
יחיאל (חיליק) רוזמן
לא מבאס אותי לקנפג, לברווז, לדלט, לפבלש ולנקסט    מעט על שטח ההפקר הלשוני ועל חוסנה השביר של השפה    עברית שפה יפה
אברהם שרון
כמו זיקיות ערמומיות אנו מחליפים גוונים על-פי חשבונות כדאיות ותועלת    לא יתפסו אותנו לא מוכנים    פראיירים אנחנו לא
דוד בן ציון
הטעות הגורלית של רה"מ היא בעצם יצירת חיץ בין גושי ההתיישבות לבין י-ם    נתניהו מדבר לשלום ונתניהו גם תועה בשלום
עינת ששון
ההבדל המהותי בין צמחי מרפא לויטמינים ומינרלים, הוא שהויטמינים והמינרלים הם חיוניים לגוף, ואנו חייבים לקבלם מבחוץ - ממזון או מהשלמות תזונה (תוספים), בניגוד לצמחי המרפא שעשויים אולי להועיל, אך בוודאי אינם חיוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il