X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משה דן מדריך תיירים מוסמך, סופר ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אותו "חוק בינלאומי" ה"קובע" את "אי-חוקיות" ההתנחלויות מבוסס על פרשנות לאמנת ג'נבה הרביעית של הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום (ICRC), שהיא ארגון שוויצרי פרטי, שהחליטה - בדיונים חשאיים, שהפרוטוקולים שלהם חסויים - כי ישראל מפרה את האמנה
▪  ▪  ▪
התנחלויות ישראליות הן המבטיחות את האפשרות לדו-קיום בשלום [צילום: פלאש 90]
קידומה של תוכנית "שתי-המדינות" לא יפתור את הסכסוך, אך יסכן את ביטחון ישראל ויערער את היציבות באזור. רק פתרון אזורי - שיערב את כל מדינות ערב ביישובם מחדש אצלן של הפליטים הערביים, במתן אזרחות וזכויות אדם ובהבטחת זכותה של ישראל להתקיים - באפשרותו להביא שלום

בהאשמותיהם של נשיא ארה"ב אובמה, של מזכירת המדינה האמריקנית קלינטון ושל אחרים, כי היישובים היהודיים ביהודה ושומרון ובאזורים בירושלים שסופחו לישראל אחרי 1967 הם "בלתי-חוקיים", מהווים "מכשול לשלום", ועל כן "בלתי-קבילים" - אין כל חדש. בכפיית העמדתם זו - דווקא יש.
לא רק שעמדה זו מבוססת על מידע מוטעה ושגויה, אלא שהיא פוגעת בצעדים בוני שלום. היא מעודדת את אויבי ישראל להגביר את השימוש באלימות ולהקשיח את עמדותיהם. נוסף על כך מגלים הישראלים כי ארה"ב אינה צד הוגן ומאוזן בסכסוך.
אין שום חוק האוסר על יהודים להתגורר ביו"ש ובירושלים. להיפך, יש סיבות רבות רבות התומכות בזכותה של ישראל לאזורים אלה ולריבונותה עליהם. בהיותה חסרת בסיס היסטורי ועובדתי, יש בהגדרת הנוכחות היהודית באזורים אלה כ"בלתי-חוקית" משום התעלמות מהקשרם של הדברים.
ערבים מתייחסים להקמתה של מדינת ישראל ב-1948 כאל אסון ("נכבה"); עצם זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית, ולא גבולותיה של המדינה, היא הבעיה. יתר על כן, ערבים רואים בשליטתה של ישראל בשטחים נוספים אחרי 1967 "נכבה" שנייה. הם עומדים על כך ששתי הטרגדיות יתוקנו - כלומר על ישראל להיעלם מן העולם.
למי, אם כן, שייכים יו"ש וירושלים המזרחית, ומדוע ההתיישובות היהודית שבהם מכונה "בלתי-חוקית"? אותו "חוק בינלאומי" ה"קובע" זאת מבוסס על פרשנות של אמנת ג'נבה הרביעית שנעשתה על-ידי הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום (ICRC), שהיא ארגון שוויצרי פרטי. בהיותה נחשבת ל"פרשנית הרשמית של האמנה", החליטה הוועדה - בדיונים חשאיים, שהפרוטוקולים שלהם חסויים - שישראל מפרה את האמנה.
אין שום דרך לדעת כיצד הגיעו חברי הוועדה, ה-ICRC, להחלטתם זו, וגם אין דרך לערער עליה. בית הדין הבינלאומי וארגונים נוספים מקבלים את פסיקותיה של ה-ICRC, ויש אף משפטנים ישראלים המסכימים עמה.
לו הייתה ה-ICRC מחליטה אחרת, או כלל לא הייתה מגיעה להחלטה בעניין, ולולא היו חבריה פועלים באורח חד-צדדי, ללא שקיפות ובהליך משפטי מוטה, לא סביר שהייתה מתעוררת בעייה כלשהי עם מגורי יהודים בשטחים שבמחלוקת.

החטא הקדמון - הקמת מדינת ישראל

ההתיישבות היהודית הפכה עתה לסוגייה מרכזית, היות שאי-הכרה בתביעותיה של ישראל ליו"ש ולירושלים חיונית לאימוץ "פתרון שתי המדינות", כלומר לייסודה של מדינה ערבית-פלשתינית שנייה (בנוסף על ירדן), וכן למסירת רמת הגולן לסוריה.
אך מדינה פלשתינית שנייה, המבוססת על קווי שביתת הנשק של 1949 וללא נוכחות יהודית, לא תפתור את בעיית "החטא הקדמון", שהוא הקמתה של מדינת ישראל ב-1948. הקמתה של מדינה כזאת גם לא תביא את "קץ הסכסוך", היות שזה לא החל ב-1967, בעוד יש נושאים רבים אחרים, כמו ה"פליטים" הערבים, שיש לפתור אותם.
הסכסוך בין ישראל ובין שכנותיה הערביות אינו ניטש על שטחים. הוא סכסוך קיומי ודתי.
קידומה של תוכנית "שתי-המדינות" לא יפתור את הסכסוך, אך הוא כן יסכן את ביטחונה של ישראל ויערער את היציבות באזור. רק פתרון אזורי - שיערב את כל מדינות ערב ביישובם מחדש של הפליטים הערביים, במתן אזרחות וזכויות אדם ובהבטחת זכותה של ישראל להתקיים - באפשרותו להביא שלום; הפתרון לסכסוך לא יושג על-ידי ייסוד מדינה ערבית נוספת.
מדינה ערבית פלשתינית שיכולה להצליח תהיה רק פרי של תהליך שלום אמיתי, המתנגד טרור, אלימות והסתה. על מדינה זו להיות בעלת מוסדות כשירים הפועלים בצדק ובשקיפות, בעלת מפקדה צבאית אחת הנוהגת באחריותיות, ועליה להכיר בזכויותיה ההיסטוריות והחוקיות הלגיטימיות של מדינת ישראל בארץ ישראל.
לפני שאוכפים את ההצעה של "שתי-מדינות", על תומכיה קודם כל להסביר כיצד תתפקד המדינה, מהן מטרותיה והאם היא תהיה כוח חיובי. עליהם גם לנמק מדוע יישובים יהודיים הם אסורים. שהרי אם ערבים רשאים להתגורר במדינת ישראל, מדוע אין היהודים יכולים לעשות כן במדינה פלשתינית?
פירוק יישובים לא יביא אפוא שלום. הקמתה של מדינה פלשתינית לפני חיסול הטרור, האלימות וההסתה רק יאשש את העמדה שאלימות ג'יהאדיסטית עובדת, ושעליה להימשך. ההוכחה: חמאס בעזה וחיזבאללה בלבנון. כל עוד הם בשלטון, התוכנית של "שתי-מדינות" היא אשליה מסוכנת.
ההתנחלויות הישראליות הן לא רק חוקיות וחיוניות לעתידה של ישראל ולביטחונה, אלא שהן הכרחיות למניעת הקמתה של מדינת טרור איסלמיסטית. באורח פרדוקסלי, התנחלויות ישראליות הן המבטיחות את האפשרות לדו-קיום בשלום.

לאתר מגזין מראה
משה דן הוא סופר ועיתונאי.
תאריך:  23/04/2010   |   עודכן:  23/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרדוקס ההתנחלויות ה"בלתי-חוקיות"
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
יפה דרשת וטענת
מרק_טווין  |  23/04/10 19:47
2
זהו חוק שמאלני קיצוני נגד מדינ
קורןנאוה טבריה  |  24/04/10 04:53
 
- נאווה היום לוחמת בסיירת ש'ס
גילוי האמת לאמיתה  |  24/04/10 10:08
 
- אלטע, אגב כלבים
שרון ר.  |  24/04/10 19:43
3
לך וערוך משאל בין משפטני ותגלה
שולטי  |  24/04/10 23:55
4
סליחה: שמישהו יסביר לי:
צבי גלברד  |  25/04/10 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
ללא ספק, תערוכת האמנות הטובה ביותר המוצגת כעת בישראל    תערוכה לאמן שיצירותיו הן ברמה בינלאומית מהמעלה הראשונה, ומשום מה בארץ לא זכו לחשיפה הראויה בעשרות השנים האחרונות
אורי נטע
אורלי וילנאי פתחה סניף של ערביי ארץ ישראל בטלוויזיה
רועי אורן
במדינה שקטה כפולין אין זה מפתיע שאסון כבד כמו התרסקות המטוס בעיר סמולנסק ברוסיה יעורר שאלות רבות ויעמיד למבחן את הדמוקרטיה במדינה זו
ד"ר אברהם בן-עזרא
מומחה בית המשפט זוכה למעמד בכיר ביחס למומחים של הצדדים, ובחוות דעתו הוא כבר מתווה את פסק הדין, אלא אם כן באי-כוח הצדדים לא מתייאשים ונלחמים על סכויות לקוחותיהם, כפי שקרה בתיק אוחיון נ' חממי    יש תקווה גם אחרי חוות דעת גרועה של מומחה בית המשפט, אך תקווה זו תתגשם רק בדרך הקשה הדורשת סבלנות, עקשנות, צדקת דרך ותחכום
טובה ספרא
אצלנו: ממדי רשת השחיתות ימשיכו להתרחב    צפויה המצאה טכנולוגית חדשה    תמונת הכוכבים לשבוע 30.4.10-23.4.10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il