X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם כך, איך אפשר לצפות מבעלי עסקים להצליח לסגור את שנת הכספים שנה מאוחר יותר?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רבים מבעלי העסקים שמבצעים הנהלת חשבונות כפולה מכירים את החוויה הבאה:
"הנה חלפו חודשים רבים מאז שהשנה שעברה הסתיימה לה, והנהלת החשבונות מזמנת אותי לפגישת 'התאמות בנקים' בה נעבור ביחד על כל הפעולות הלא ברורות שאין עבורן התאמה - שיקים שהופקדו, שיקים שנפדו וכן הלאה - כדי לפצח את חוסר ההתאמות".
בפגישה כזאת מתבקשים להסביר למי הכסף שולם, מדוע הפעולה הזאת לא מופיעה בחשבון ההוא, איך זה שלא טופלה החריגה ההיא וכן הלאה.
אנחנו מדברים על שנה עד שנתיים אחרי שהכול קרה. איך לכל הרוחות אמורים לזכור את כל זה?!
בעל עסק מוזמן פעם בשנה לפגישה כזאת ובה מבצעים את כל ההתאמות השונות. זה לא ממש מצליח כי לא ניתן לזכור, ללא תיעוד, את הנתונים כל כך רחוק אחורה, הפתרון הרווח הוא "לעגל פינות" כי "אין ברירה" - כך אומרים.
נשאלת השאלה: מדוע מאפשרים למצב כזה להתרחש?
התשובה הרווחת של בעלי העסקים היא שאינם מבינים בנושא דבר והם סומכים על בעלי המקצוע שיהיה בסדר. כמו ברוב המקרים, גם פה, למושג "יהיה בסדר", אפשר להתייחס באירוניה ובחוסר אמונה מוחלט. בעלי עסקים המאפשרים את קיומו של מצב כזה, גורמים לכך שלא יהיה בסדר ואף מסכנים את עצמם באופן כלשהו.
כמובן שאי-אפשר להתחמק מביצוע הפעולה הזאת, כי על-פי חוק היא נכונה, וגם בלי קשר לחוק, היא באמת חשובה כי עולים בה על טעויות שעלולות להיות מהותיות מאוד - עשרות ולפעמים מאות אלפי שקלים זה משהו שבוודאות היה צד את תשומת ליבו של כל אחד.
הנה מגיע הרעיון ה"פרוע" והנקודה הבסיסית - מנהל החשבונות אמור לעשות את התהליך הזה עם בעל העסק מקסימום אחת לשלושה חודשים ואפילו עדיף מדי חודש בחודשו!
בגלל שזה תהליך מיגע ובגלל שרוב מנהלי החשבונות מחזיקים יותר תיקים מכפי שאפשר לטפל בהם בנוחות, הם נוטים לדחות את זה לדקה התשעים. לפעמים זה באמת יוצא שנה מאוחר יותר. זה לגמרי חוקי ובמקרה של משרדים גדולים לראיית חשבון, המדינה מאפשרת להם אפילו פיגור גדול יותר בסגירת שנות המס של לקוחותיהם.
אם נשים את נושא החוקיות בצד, מה קורה אם מפספסים טעות של אלפי שקלים לרעת בעל העסק או לטובתו, לא כדאי לדעת על זה כשעדיין אפשר לעשות משהו לגבי זה?
ובנוסף, אם נחזור לנקודה של הזיכרון האנושי - מי באמת יכול לזכור את השיק הזה והזה מלפני שנה או שנתיים. בכדי להוסיף שמן למדורה - למה לשבת שנתיים מאוחר יותר על שנה שלמה של תיאום בנקים?
לפיכך, בעקבות כל הנסיבות שהוזכרו עד לנקודה זו, אני ממליץ לבצע את הצעדים הבאים:
1) לתאם פגישה אחת לכל שלושה חודשים עם הנהלת החשבונות כדי לעשות בקרה על תיאום בנקים. הפגישה צריכה להתקיים 3 שבועות לאחר סוף הרבעון.
2) לא מזיזים את הפגישה משום סיבה שבעולם. אם הנהלת החשבונות עמוסה היא תמיד תרצה לדחות ולכן תמיד חייבים להיות ערוכים עם "טיסה" ביום למחרת, "חתונה", "חותנת"... לא משנה מה. הנקודה לא להסכים שיזיזו את הפגישה בעבור שום הון שבעולם - לא להסכים!
חשוב לציין, הניסיון של הנהלת החשבונות להזיז את הפגישה לא נובע מרוע לב וגם לא מעצלות - זה בגלל שבאופן קבוע הם תחת עומס ופיגורים בתיקי לקוחות אחרים. את בעל העסק לא מעניינים תיקי הלקוחות האחרים של הנהלת החשבונות שלו, יש לו עסקים שהוא חייב לטפל בהם, וגם אם הוא לא מבין בדיוק מה הם עושים, שישאל, ילמד ויתעניין - כי זאת לא פעולה של מה בכך.
התוצאות לא מאחרות לבוא - בדוק! הנהלת החשבונות מתרגלת אט-אט למעורבות של בעל העסק, הם נערכים טוב יותר לפגישות הבאות והפיגור נעלם. בעל העסק לומד הרבה על התהליך שמבוצע, יחד עם פרטים רבים נוספים על העסק שלו.
נקודה מעניינת נוספת לסיכום, כאשר בעל העסק לא מסכים להזיז את הפגישה בהנהלת החשבונות ומתעקש עליה, הוא למעשה מבצע סוג של "מסדר המפקד" גם אם בסוף הוא לא ממש "בודק את כל האבק בפינות". הנהלת החשבונות עוברת לדום לקראת הפגישה איתו כי אולי הוא ימצא גם אצלם טעויות - חומר למחשבה.

תאריך:  26/05/2010   |   עודכן:  26/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי זוכר מה קרה באפריל שנה שעברה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישעיהו תדמור
המפתח לחינוך התלמיד לתפיסה מעמיקה של קיומו כאדם הוא בכך שהמורה עצמו יבחן דרך קבע את ההוויה הקיומית שלו-עצמו    משמע, שיכיר בגיבוש המתמיד, המשתנה, של הוויית החיים שלו-עצמו, ושל תובנותיו ביחס לתפקידו - לשליחותו, לזהותו ולקיומו כמורה
אורן פרסיקו
קמפיינים ציבוריים נגד תאונות דרכים משתמשים בטקטיקה של הפחדה למרות שיעילותה פחותה    "בישראל אוהבים להשתמש באשמה" קובעת ד"ר נורית גוטמן, והסיקור העיתונאי הוולגרי מעודד קמפיינים שליליים
גרשון אקשטיין
לא אחת, אנו האזרחים המודאגים, מתעוררים לאחר חלום בלהות בו תסריט אימים של התקפת-פתע על מדינתנו הקטנה, שטופי זיעה קרה, שמא זה יכול לקרות במציאות    להלן תיאור של תרחיש אימים (אחד מהם), כאשר השאלה המרכזית היא: האם אנו מוכנים לקראתו?    מאמר זה לא דן בהתארגנות צה"ל ומערכת הביטחון לתרחיש זה, מאחר שבטוחני כי הם עוסקים בכך ועושים עבודת קודש ראויה
מתי דוד
הכזב של חופש הביטוי האקדמי, כמסווה פוליטי שמאלני    פרופסורים ישראלים בשירות תעמולת הפלשתינים    אנרכיסטים אקדמאים, אנטי-ציונים, פעילים בקמפוסים ישראלים
איינאו פרדה סנבטו
במרכז ההיגוי לעולים מאתיופיה יש משאב אנושי אדיר ואת זה צריך לנצל לטובת הקהילה    לכן, אני מציע שמערכת החינוך תיקח יוזמה של עשייה ותהפוך אותם למורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il