|
תאריך:
|
21/02/2011
|
|
|
עודכן:
|
21/02/2011
|
מאבק אגד ומשרד התחבורה נגד הציבור הכללי |
|
1 |
|
|
אז זה מה שהיה:
במשך שנים פעלו הסעות של חברות פרטיות בין ריכוזים חרדיים ברחבי הארץ.
בציבור החרדי יש באופן יחסי מעט רכבים פרטיים, ויש באופן יחסי הרבה משפחות גדולות.
במשך שנים רבות - פעלו חברות פרטיות שהפעילו הסעות במיניבוסים או באוטובוסים (פרטיים או שכורים מאגד).
בשלב מסוים (בלחץ משרד התחבורה) נכנסה חברת אגד לתמונה.
אגד החליפה את החברות הפרטיות וכך נולדו קוי אגד שנסעו באותו מסלול, ובאותו מחיר.
הקווים פעלו בנסיעה ישירה בין הריכוזים החרדיים, ובמחיר שהיה נהוג אז (שהיה זול בהרבה מהמקובל באגד).
במשך הזמן חלו שינויים במסלול ובמחיר. המחיר עלה - אך עדיין נשאר זול יחסית.
מאיפה אני יודע את זה.
אני חיפאי - ונסעתי עם קליין לבני ברק ולירושלים, ועם בלמס לצפת.
זה כל הסיפור.
הקווים הללו היו רווחיים כשהיו בידיים פרטיות, ואין סיבה שיהיו מסובסדים ולא רווחיים כשהם בידיים של אגד.
אני בטוח שיהיו כמה קוראים שיצליחו להבחין, מעבר למסך השינאה - באמת.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הייתי שם |
|
|
|
|
|
תגובה בנוסח מקרת'י. מדוע התנגדות לאפלייה מוצגת כשנאה?
קיימים הרבה עניים שאינם חרדים, מדוע הם מופלים לרעה?
העובדות המוצגות ככל שהן נכונות לא מצדיקות אפלייה.
חברות הסעה פרטיות רשאיות לתמחר נסיעות ככל רצונן, ובלבד שהינן פועלות כחוק.
חברות הסעה ציבוריות, כגון אגד ודן המפעילות קוים ברישיון ובמחירים מסובסדים הנקבעים ע"י משרד התחבורה, ובסבסוד מתקציב המדינה, אסור שייצרו אפליה בין נוסעים שונים.
אין זה שונה מקביעת מחיר ותקצוב סובסידיה ללחם אחיד, כלום סביר כי יקבעו שני מחירים לאותו מוצר, האחד זול בבני ברק והשני יקר יותר בשכונת עוני כלשהי? האם לעניים שאינם חברי קהילה מסוימת שיש לה מפלגה מגיע פחות? סבסוד אוכלוסיה חלשה צריך להיות שוויוני לכלל אוכלוסיה זו, ללא העדפה לחלק מאוכלוסיה זו רק בגלל שיש לו ייצוג חזק בכנסת.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
למה נראה לי ששוב השינאה מנצחת.
אין סיבסוד.
יש לחץ לביטול ההסעות הפרטיות - ולכן נמצא תחליף.
מי מפריע למי שרוצה לפנות למשרד התחבורה ולהציע קו נחוץ במחיר שאף אחד לא מפסיד.
ולמה לא תבקש להוריד את המחיר בקווים האחרים.
אבל, כשמדובר על שנאה - השכל הישר נעלם.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הייתי שם |
|
|
|
|
|
איזו הצדקה יש ששני קווים דומים מאד יהיו שונים משמעותית במחירם?
ולא אכפת כלל אם השואת המחירים תהיה למטה או למעלה, כל עוד שאין אפליה בין קבוצות אוכלוסיה.
אין סיבה שעני משכונת התקווה הנוסע מתחנה מרכזית ת"א לצפת ישלם הרבה יותר מעני מבני ברק הנוסע לצפת.
אם רצון לשיוויון ומניעת אפלייה נראה בעיניך שנאה, יש לך בעייה.
האם תוכל לומר, יד על הלב, כי הפרש המחירים אין לו כל קשר לייצוג הפוליטי שיש לחרדים? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
ודאי שאוכל לומר עם יד על הלב שלהפרש המחירים אין כל קשר לייצוג פוליטי ולחרדים.
נראה שהבעיה היא דווקא אצלך.
הבהרתי את הנסיבות שבהם אנשים נסעו בקווים הפרטיים במחיר זול אבל עדיין רווחי למסיעים, ואגד השתלט על הקווים האלה, ולפחות בהתחלה שמר על המחירים הישנים.
אני חוזר ומבהיר שלא סביר שהקווים מסובסדים. אם משרד התחבורה לא היה מאלץ את החלפת המפעילים הפרטיים ב-אגד. המחירים היו ממשיכים להיות זולים, כמו בעבר.
במקום להבין שמחירי התחבורה מעוותים, והעניים מממנים את בעלי הכח, אתה בוחר לתקוף דווקא את העניים.
שאלה נפרדת היא ממה צמח העיוות הזה - זה כנראה נובע מההבדל בין תחרות חופשית להתערבות רגולטורים למיניהם.
כמובן שאין סיבה שעני משכונת התקווה הנוסע מתחנה מרכזית ת"א לצפת ישלם הרבה יותר מעני מבני ברק הנוסע לצפת, אבל כשמדובר באוטובוס שמתמלא בתחנות האיסוף הראשונות, ונוסע ישירות במסלול החסכוני ביותר ליעד, הרי אין הבדל גדול בעלויות בין מי שנוסע שעה בכביש מהיר לבין מי שתקוע באותה שעה בפקק עירוני.
אם ידוע לך שיש מספיק נוסעים לאוטובוס מהיר ללא תחנות ביניים - פנה למשרד התחבורה שיאפשר תחרות, ואז תגלה שאפשר להוריד את מחיר הנסיעה בכל קו כזה.
האם תוכל לומר, יד על הלב, כי הפרש המחירים אין לו כל קשר לשיקולים עסקיים ותחרותיים ולא לפוליטיקה.
נתתי לאור השמש להאיר את העובדות, אבל זה לא עוזר - ככה זה כששונאים.
אם היית אדם ישר ללא שינאה ודיעות קדומות - היית כותב מאמר אחר - אבל שוב פוליטיקת השנאה מנצחת.
אציין לסיום שעל אף שאני חולק עליך - אני חייב להצדיע לך.
אני מגיב כאן מפעם לפעם למאמרים של אלו שקמו על צד שמאל, ובדרך כלל, אין התיחסות בכלל או שיש התיחסות מתלהמת של מי שקשה לו להתמודד עם עובדות (גם לך היו כמה החלקות - למשל להאשים אותי ב-מקרת'יזם - בלי להבין שזה בכלל מום שבך).
לא זכיתי עד כה שמישהו משם ירים את הכפפה, ויענה לעניין.
על כך אני מצדיע.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הייתי שם |
|
|
|
|
|
"אתה בוחר לתקוף דווקא את העניים"
לא. טענתי שצריך להיות שוויון במחירים בין קוים דומים, לא אמרתי מהו המחיר שצריך להיות, מצידי שיישרו קו למחיר הזול. הרי גם אתה טענת כי " כמובן שאין סיבה שעני משכונת התקווה הנוסע מתחנה מרכזית ת"א לצפת ישלם הרבה יותר מעני מבני ברק הנוסע לצפת"...
אני תוקף את משרד התחבורה ואגד על אי שוויון המחירים בקווים דומים. אני טוען כי אי שוויון כזה יכול להתקיים לאורך זמן רק כתוצאה של לחצים פוליטיים. הרקע ההיסטורי אינו מהוה הצדקה להמשך קיום ההפליה.
כל נושא תחרות חופשית ורגולציה הינו נושא אחר ולא אליו התייחסתי, רק לנושא אי-השוויון.
אני אדם המאמין בליברליות ושוויון, מאמין במלוא מובנה של המילה. זה שאני רואה דברים מנקודת מבט אחרת, וכותב על מה שמטריד אותי, לא הופך אותי לשונא, מה גם כפי שאמרתי – לא טענתי שיש לייקר את הנסיעה בקווים שהותאמו לחרדים אלא מצידי שיוזילו את הקווים האחרים, העיקר שבסופו של דבר כולם ישלמו מחיר שווה לשרות שווה ערך...
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
ולדמיין שאנו בגרמניה הנאצית?=מדהים איך שבסופו של כל עיניין מגיעים אל היהודים(חרדים)האשמים בכל החולות הרעות?רחמנא ליצלן!כיהודיה לא שומרת מצוות=גועל נפש!!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
3 |
|
|
הצביעות חוגגת. מדוע בחברות סלולר יש מחירים שונים למגזרים שונים ואיש אינו מדבר על אפליה? מדוע לקוחות פרטיים לעיתים מהעשירונים התחתונים משלמים יותר ההלקוחות העיסקיים? כבכל תחום גם כאן מתאימים את המחיר למגזר זה או אחר אבל משום מה ניטפלים לחרדים , מגזר עם יכולות כלכליות נמוכות..... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מוטי פריאל |
|
|
נפתלי רז
כאשר העולם הערבי כולו מתהפך ומשתנה, ומול צמרת מדינית מפוקפקת - טוב שיש לעם ישראל רמטכ"ל שקול, חכם ובעל חוש הומור (זה מההונגריות...). אתה צעיר מכולם, המפקד, אבל נקלעת למציאות שבה אתה חייב להיות - המבוגר האחראי
|
|
|
|
|
|
גרשון אקשטיין
בעקבות השריפה ייבנה מערך כבאות ארצי עם שליטה והפעלה מרכזית יעברו תקציבים משמעותיים למערך הכיבוי ללא תנאים מוקדמים של האוצר, מערך הכבאות יעבור לשליטת המשרד לביטחון פנים וגם מפלגת שס נחלשה במקצת
|
|
|
|
|
|
עפר דרורי
אם אכן תותקף ישראל במטחי רקטות ברור שלא ניתן יהיה לעצור אותם בפיתוחים טכנולוגיים מרשימים כמו "כיפת ברזל" בגלל עלותם וחוסר ההצטיידות בהם כבר זמן רב מההבטחה ש"כיפת ברזל" תגן על יישובי הדרום והצפון לא נותר דבר שתי הסוללות שהצטייד בהן צה"ל מגינות על בסיסי צה"ל והעורף ממשיך להיות חשוף
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי
בית אדלשטיין הוא המתנ"ס הראשון שנפתח בישראל, ולצערי הוא המתנ"ס הראשון שנסגר משיקולים של רווח והפסד. קשה לקבל את ההודעה של עיריית קריית שמונה לפיה "רק פעילויות רווחיות יישארו, והיתר יופסקו". קשה להשלים עם מדיניות ההפרטה האכזרית של השירותים הציבוריים, שהביאה לכלל החלטה בצו בית משפט לסגור את הפואמה הפדגוגית
|
|
|
|
|
|
צבי כסה
סטף ורטהיימר מספר איך המפגש בין היקה לפלמ"ח הוליד את ממלכת התעשייה, בעזרת יהודי התפוצות יהודי התפוצות, בעיקר בארה"ב, הם מרכיב אסטרטגי שני רק לצה"ל. ואנחנו, בישראל, עושים כל שביכולתנו להרחיק אותם...
|
|
|