X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסגרת אשראי קבועה בבנק היא הרגל יקר, שממשיך להתקיים משנה לשנה כדי להתחיל להכניס את הכסף הזה לכיסכם, מומלץ לבצע ארבע פעולות פשוטות
▪  ▪  ▪

לפעמים נראה לכם, כאשר אתם מגיעים לבנק על-מנת להשיג מימון לעסק, להגדיל את האשראי או בקשה דומה אחרת, שפקיד הבנק ממש מזעיף פנים לנוכח הבקשה. תגובות מסוג זה יכולות לעורר את הרושם שהבנק עושה לכם טובה כאשר הוא מאשר הלוואה או מסגרת אשראי. זה כמובן רחוק מאוד מהאמת — הבנקים אוהבים מאוד עסקות שמגדילות את היקף פעילותם. והלוואות למיניהן ומסגרות אשראי הם מבין התחומים החשובים ביותר עבור המערכת הבנקאית, ומהווים מקור רווח עצום עבורה.
מסגרת אשראי, באופן מיוחד, היא סוג של הסדר שנוח לשני הצדדים — מבחינת הבנק, גם אם הלקוח לא ניצל לחלוטין את המסגרת הוא עדיין משלם עבורה. הריבית שהבנק גובה תלויה כמובן ברמת הסיכון שהוא מעריך שכרוכה באשראי - "לקוח טוב" יקבל ריבית נמוכה יותר מזו שיקבל לקוח פחות טוב, והיא תכלול אחוזים נוספים כתוספת סיכון של הבנק. ובנוסף, יש לזכור שהבנקים גובים עמלות הרבה יותר גבוהות על כל פעולה כאשר החשבון אינו ביתרת זכות.
עבור עסקים רבים, מסגרת אשראי קבועה היא הפתרון הפופולרי ביותר, בעיקר בזכות הגמישות והזמינות של הכסף. אין צורך לשוב ולהגיש בקשה חדשה להלוואה, למלא טפסים, להשיג ערבים, ולעבור את כל ההליך מול הבנק. ניתן אומנם לבטל את המסגרת בכל זמן, אבל מסתבר שיש בעלי עסקים שלא ימהרו לבטל אותה גם אם העסק יציב, רווחי ואין שום בעיה באופק. העלות הכספית הגבוהה נשכחת, והעסקה נמשכת מכוח ההרגל.
מסיבות ניהוליות רבות, אפשר להבין את זה. יחד עם זאת, כתוצאה מכך הכסף ממשיך לדלוף, ולפעמים מדובר בסכומים גבוהים ביותר. הנקודה היא, שזה כסף שבעל העסק מייצר ומשלם הלאה - ללא סיבה טובה. בכסף הזה, הוא כבר היה יכול לקנות רכב חדש או להשקיע במשהו אחר וכולי.
מסגרת אשראי קבועה בבנק היא הרגל יקר, שממשיך להתקיים משנה לשנה, וכדי להתחיל להכניס את הכסף הזה לכיסכם, מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:
1) אשראי הוא כמו הלוואה עומדת - למעשה זו הלוואה שעליה משלמים רק ריבית. ההבדל בין אשראי לבין הלוואה עומדת (בחלק מהבנקים היא נקראת "בולט") הוא שאשראי מתחדש לו שוב ושוב כמעט בלי מאמץ מבעל העסק. במקום להשאיר את האשראי הזה ברמה של "הלוואה עומדת", היפכו אותו להלוואה מתכלה, עם מועד סיום החזר. יתרונותיו של הפתרון ברורים:
  • הריבית על ההלוואה נמוכה בחלק מהמקרים יותר מהריבית על האשראי בבנק.
  • העסק מחזיר לעצמו את השליטה בהון שלו.
  • במהלך תקופת ההחזר, סכום ההחזר עצמו הולך ופוחת, דבר שמותיר יותר מזומנים בידיו של בעל העסק.
  • היתרון החשוב ביותר - בסוף התקופה העסק כבר לא חייב כספים לבנק (וגם לא משלם ריביות לחינם).
2) לאחר שהחלטתם להמיר את האשראי להלוואה, חישבו מה כושר ההחזר של העסק. זה צריך להיות סכום חודשי שלא יעיק על הפעילות השוטפת ויורגש רק במקצת מבחינת רווח הבעלים. וכעת, על-פי סכום זה, חשבו את זמן החזר ההלוואה.
3) הכינו תוכנית מנוסחת היטב עבור פעולה זו והגישו אותה לבנק יחד עם הבקשה. מומלץ לנהל משא-ומתן לגבי גובה הריבית על ההלוואה, ואל תתפלאו אם בסופו של דבר הריבית תהיה נמוכה יותר מריבית האשראי.
4) במסגרת הכנת התוכנית מומלץ לנסח מדיניות אשראי של העסק ולשמור עליה בקפידה. אם כבר הגעתם למסקנה שעם מסגרת אשראי קבועה בבנק אתם משלמים ריבית סתם, לחינם, למה שלא תרוויחו את הכסף הזה לעצמכם באופן קבוע? הצעד הזה הוא ממש בגדר חובה.
כאשר מטפלים באשראי בעזרת הלוואה, סכום הכסף שנשאר לשלם לבנק הולך וקטן מחודש לחודש. כך אפשר לראות את הכסף בסוף המנהרה. ייתכן שפתרון זה נראה מובן מאליו, ולמרות זאת, למרות פשטותו, הוא לא מיושם פעמים רבות עקב אינסוף סיבות, וחבל...

תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמיאל אונגר
אם תקום מדינה פלשתינית, לא נוכל לסמוך על כך שגורלנו יהיה שונה מגורל הצ'כים
זאב גולדשטיין
דוח מבקר המדינה והסיפורים שצפים מדי פעם בתקשורת רק חיזקו את שהיה ידוע מאז ומתמיד והיה ברור וצפוי - החרדים הספרדים יצרו את השד והוציאו אותו מהבקבוק רעב ועצבני. במהלך שנות המדינה נוצר מצב מוזר שבו הציבור החרדי-ספרדי ביקש משום מה להיטמע ולהידמות עד כדי טשטוש זהותו בתוך הציבור האשכנזי. הבחורים הספרדים במעשיהם ובביטול עצמם ותרבותם, טיפחו את האפליה והגזענות ואת כל מה שבא יחד איתן
זיו כהן
הארגונים החברתיים שמסייעים לעובדים הזרים פוגעים אנושות בחוליה החלשה במדינה    לא עומדת לחלשים במדינה היכולת הפוליטית והציבורית להתגייס כדי להגן על עצמם    על המדינה לצמצם דרסטית את קליטת המהגרים, גם במחיר של אי-מתן אישורי-עבודה
גרשון אקשטיין
אין ספק שאירועי הנכבה האחרונים מציבים רף חדש בהתמודדות בינינו ובין הפלשתינים, וזה היה רק הפרומו. אין להסתפק רק בתלונות לאו"ם, יש לעשות יותר מכך
ישראל רוזן
שימור ימי השואה, הזיכרון והעצמאות בתאריכם המקורי הוא הערובה שיונצחו לדורות, ויש להשיבם לתאריכם ההיסטורי    ליום ל"ג בעומר נפקות הלכתית ומנהגית חשובה בנושאי נישואין, תספורת, שמחה בימי העומר ועוד. האם כל אלו יוסטו בעקבות פגרת בתי הספר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il