X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טליה פישמן עורכת ומתרגמת ספרותית ומשפטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מריה שריבר הפנימה איכשהו את המסר הזה, שנשים שוות פחות. הסיבה לכך שאני טוענת כך היא, שהיו ממש הרבה עדויות לגסויות רוח שלו כלפי נשים, במיוחד ב-2003, לפני הבחירות המיוחדות במסגרתן שוורצנגר נבחר למושל. צצו אז מספר עדויות של נשים שתיארו דברים מגעילים. שריבר עמדה לידו ותמכה בו ואמרה שהוא נהדר ונפלא. היא כנראה חשבה שאיתה הוא אחרת
▪  ▪  ▪
ארנולד שוורצנגר ומריה שריבר. חשבה שאיתה הוא מתנהג אחרת [צילום: AP]

מתברר עכשיו שסוכנת הבית של משפחת שוורצנגר הייתה גם המאהבת של המושל. יש תמונות של שתי המשפחות יחד, כלומר משפחתו החוקית של שוורצנגר עם סוכנות הבית ובנה, שהוא, ללא ידיעת רב הנוכחים בתמונה, גם בנו של שוורצנגר עצמו.
האמת שאני לא מצליחה להזדעזע. מצד אחד זה כל כך דומה לאופרת סבון שזה מצחיק, ומצד שני הוא פרנס את סוכנת הבית (קנה לה בית קטן על שמה) ונתן אינסוף מתנות לבן. הוא לא התכחש לאבהות שלו מבחינה פיננסית; הוא לא גירש אותה מעל פניו כמעשה אברהם אבינו בהגר (ועכשיו שאני חושבת על זה בתנ"ך יש פוטנציאל לאופרות סבון רבות).
חברה טובה שלי שותפה לדיעה שמדובר בבגידה נוראית, ויש לה כל הסימפטיה למריה שריבר, אשתו של שוורצנגר. מריה שריבר היא בת למשפחת קנדי המפורסמת, למעשה היא אחיינית של הנשיא קנדי ז"ל. שריבר שפכה את ליבה בתוכנית של אופרה, שזה מה שידועונים אמריקנים עושים כשיש להם הודעה לעיתונות והם רוצים לעשות אותה בתנאים נוחים.
אופרה הייתה מאד אוהדת. חברה שלי מדווחת שהיא אחזה לשריבר את היד בזמן הווידוי ואחר כך חיבקה אותה (חיבוקים אצל אופרה זה כמעט סטנדרט). דרך אגב, אני חייבת לעצור כאן כדי לדווח דיווח בזק: אופרה פורשת! היא על כל פנים הודיעה על פרישה והיא עכשיו תבלה את רב זמנה בטירה שלה בקליפורניה, שמזכירה איכשהו את ארמון פטרהוף בסנט פטרסבורג.
למען הסר ספק לא הייתי רוצה בעצמי להיות אשה נבגדת - זה נשמע נורא מעליב - אבל אני בכל זאת רוצה לתת את ההקשר הרכילותי-היסטורי של הבגידה הזו. מריה שריבר היא כאמור אחייניתו של הנשיא האהוב ג'יי-אפ-קיי שנכנס למיטה, לפי מה שאומרים, עם חלק גדול מנשות וושינגטון. ג'קי, אשתו, ידעה לפחות על חלק. היא בטוח ידעה על מרלין מונרו כי היא במיוחד לא השתתפה במסיבת יום ההולדת 45 הענקית שעשו לנשיא, שם מונרו שרה לו "יום הולדת שמח!"
אבל זה הולך עוד קודם: ג'ו קנדי, אבי המשפחה, ניהל רומן מאד ידוע עם הכוכבת ההוליוודית גלוריה סוואנסון וזה לא רק זה. משפחת קנדי לא החשיבה את הנשים שלה מי-יודע-מה. הגברים היו החשובים והנשים פחות. רוז, אם המשפחה, לא התלוננה כי היא קיבלה שזה המצב.
מה שאני מנסה לומר זה שאולי מריה שריבר הפנימה איכשהו את המסר הזה, שנשים שוות פחות. הסיבה לכך שאני טוענת כך היא, שהיו ממש הרבה עדויות לגסויות רוח שלו כלפי נשים, במיוחד ב-2003, לפני הבחירות המיוחדות במסגרתן שוורצנגר נבחר למושל. צצו אז מספר עדויות של נשים שתיארו דברים מגעילים. שריבר עמדה לידו ותמכה בו ואמרה שהוא נהדר ונפלא. היא כנראה חשבה שאיתה הוא אחרת.
אז שוורצנגר לא מכבד נשים ולא חושב אותן לשוות ערך לגברים, ובכל זאת משהו בסיפור הזה נוגע לי ללב. שוורצנגר מזדהה עם אנשים עם כוח ומלגלג לאנשים שאין להם כוח. הוא בטח חשב שאם הוא מתחתן עם מריה שריבר לבית קנדי הוא מתחבר, מבחינה סמלית, לעורק הראשי של מערכות הכוח האמריקניות. אבל בסוף זה לא היה עניין של כוח בכלל.
בתמונות אנחנו רואים את שוורצנגר מחבק את סוכנת הבית שלו, מילדרד באנה, אשה לא במיוחד יפה או צעירה או נחשקת לפי אמות המידה האמריקניות הסטנדרטיות. לפי ה"נשיונל אנקווירר" היה למילדרֵד בביתה (זה הבית שהוא קנה לה) מקדש קטן עם פוסטרים, תמונות, קטעי עיתונים ומזכרות מהסרטים של שוורצנגר. בהנחה שה'נשיונל אנקויירר' צודק סוכנת הבית הייתה מאוהבת בו, היא הייתה איתו כי היא רצתה אותו.
שוורצנגר בחר לספר לאשתו על הילד הלא חוקי מיד עם סיום תפקידו כמושל. שרייבר הלכה להתוודות אצל אופְּרה, והיא דורשת ואני מאמינה שגם תקבל 400 מיליון דולר במסגרת הסכם הגירושים המתהווה. מילדרד באנה שומרת על כבודה ומסתתרת היכנשהו, אף אחד לא יודע איפה.
ולמי שבכל זאת אוהד את משפחת קנדי - כי זה הדבר הקרוב ביותר שיש לאמריקנים למשפחת מלוכה - יוצאים עכשיו לאור מספר ראיונות שג'קלין קנדי אונאסיס נתנה מיד אחרי רצח בעלה. הבת שלה, קרוליין, אומרת שעכשיו סוף סוף נדע מי היא הייתה באמת, אבל האמת היא שאני לא מאמינה.
ג'קלין ידעה שהנישואין שלה לא מבוססים על אהבה. קנדי התחתן איתה כי היא הייתה מהמעמד הנכון ואונאסיס התחתן איתה כי היא הייתה האלמנה של קנדי. צר לי אבל אני לא מאמינה שיש לה משהו אותנטי וחשוב להגיד לנו, הנשים שרוצות לדעת איך זה באמת היה. אני יוצאת מתוך הנחה שכדי לחיות את החיים שהיא חיתה היא הפנימה לגמרי את הקוד הפטריאכלי-מיסוגוניסטי משהו של העולם שלה. השתפכות בסגנון אופרה לא תהיה שם. אה, ודרך אגב, יש עכשיו מושג חדש - 'אופּרֵפיקָציה', שזו מעין השתפכות בסגנון אופרה.

תאריך:  29/05/2011   |   עודכן:  29/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוורצנגר וסוכנת הבית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
טליה פישמן את טיפשה ל"ת
ניסימיקו  |  29/05/11 16:47
2
יש לי חדשות עבורך
אליק א.  |  29/05/11 17:39
3
כתבה עלובה. גרפומנית ושטחית ל"ת
רחובותית  |  30/05/11 15:05
4
חשיבות עצמית מעוורת
גם חוצפה  |  30/05/11 16:31
5
אחלה כתבה, לא מבין מה הדיבורים ל"ת
עידן74  |  20/06/11 02:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
בפסטיבל לרגל מינוי אשה לראש אכ"א, שכחו בצבאנו, שהשופטת ברלינר נושאת דרגת ייצוג של אלופה    ההחלטה המבישה, שברלינר חתומה עליה, הרבה יותר מאפיינת את הנעשה בצבאנו מאשר קידום אחת מלבלריותיו לדרגת אלופה
זאב גולדשטיין
אין מדינה שתסכים כי גבולותיה יהיו פרוצים וכי כל דיכפין ייכנס. כל עוד גבולות ישראל יהיו בבחינת קו צבעוני (ירוק סגול וכו') על המפה ולא גבול כמשמעותו בשאר מדינות העולם, ישראל תמשיך להיות יעד קורץ לכל נדכאי העולם
בעז העצני
התוכן, הסגנון, המילים שבחר והביצוע המושלם של נתניהו איחדו את הרפובליקאים והדמוקרטים סביב ישראל ונגד אובמה. מי שלא צפה בראש הממשלה בבית הלבן ובקונגרס, לא ראה מופע הסברה מרהיב מימיו. היה זה נתניהו במיטבו ובגדולתו, כפי שרק הוא מסוגל להפיק. עם זאת, הופעתו המבריקה של נתניהו מספיקה לדחייה של הצרות, אך מעמיקה את הנזק לעתיד, כי קו ההסברה שנקט אבוד מראש ואינו קביל בעולם, פרט למגרש הביתי האמריקני
דודו אלהרר
בבוקר צח וזִיוָנִי תתעשת מדינת-ישראל ומנהיגיה יבינו שכָּלוּ כל הקיצין ואין מנוס אלא לקום ולעשות מעשה נגד אויבי העם היהודי בארצו. להסיר את הנגף, לרפא את המורסות ולבודד את הנגועים מכלל ישראל. כי באה העת
איתן קלינסקי
לא מקובלת עלי הגישה של עם נבחר, כאשר היא סוללת דרך לדחיית עמים אחרים ומתן התר לאפליה כלפיהם - רק "לַנָּכְרִי תַּשִּיךְ". כואב לי לראות מה קורה לעוצמה הערכית, הטמונה בפסוק "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ", כאשר הרמב"ם מצמצם אותו "לרעך - רק מבני ישראל שלא רשע". הפסוק נחבט בחבטה קשה על-ידי הגישה הלאומנית, שאנחנו בני עם נבחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il