משרד התחבורה, עיריית תל אביב וחברת נתיבי איילון עשו טעויות רבות בדרך ליישום הפעימה השנייה של הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית. כמו תהליכים רבים המבוצעים בידי גורמי השלטון, גם הרפורמה הנוכחית מגיעה מעט מדי ומאוחר מדי. אבל מכאן ועד למסע ההשתלחות והשיסוי נגד הארגון-מחדש והוגיו רחוקה הדרך.
בשבועות האחרונים פתחו קומץ קולני של נפגעי הרפורמה במחאה מסיבית. התגייסה לכך התקשורת, שלא ממש הבינה את פרטי התוכנית ונאחזה ברסיסי מידע, וכך נוצרה לארגון-מחדש תדמית מכוערת.
במשך שנים התחבורה הציבורית תקועה. בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי, והפעימה השנייה היא עוד צעד שמקפיץ את גוש-דן קדימה. בדרך יש אומנם פה ושם טעויות וחוסר עבודת עומק, אבל את האמת יש לומר: הרפורמה טובה!
האם הטענות על כך שהיא פוגעת בנוסעים משוללות יסוד? יש ויש. רוב הטענות מבוססות על דמיונות וחששות שווא, מיעוט קטן אכן מוצדק - אבל רובו נפתר עוד בטרם החלה הפעלת הרפורמה. השאר ייפתר תוך כדי ביצוע.
תקלות מקומיות אינן סיבה לזרוק את המים עם התינוק. עם הזמן המעוות יתקון והיה העקוב למישור. זו אינה סיבה לעצור או לעכב בכהוא זה רפורמה טובה.
הבעיה מתחילה בתקשורת, שבמקום לשקף את המצב האמיתי, שופכת רפש על התוכנית שפותרת תקיעוּת של שנים. כשאין טענות אמיתיות, מתחילים ללכלך בשקרים של העלאת מחירים, תדירות נמוכה, פגיעה בנוסעים לבתי חולים ושלל המצאות (מה לא עושים בשביל למכור עיתון...) נכון שהפעימה השנייה לא תביא אותנו אל המנוחה והנחלה, אבל אין ספק שהיא טובה בהרבה מן המצב הקיים.