X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חזרה לתחנות. תושבי גוש דן חזרו לקבל תחבורה ציבורית ברמה נמוכה, שירות בינוני והמתנה אינסופית לאוטובוס שאולי יבוא
▪  ▪  ▪

שבוע לאחר המהומה סביב הרפורמה בתחבורה הציבורית, התקשורת ותשומת הלב הציבורית מופנות לדברים אחרים. אין פלא. סביר להניח שמרבית הנוסעים עסוקים עד לרגעים אלו בהישרדות טיפוסית ישראלית, שמהותה לאתר את האוטובוס הנכון שיביא אותם למקום העבודה וחזרה, ולחזור לשגרת העבודה. ויש גם סיבה נוספת: רוב הנוסעים שהיו תקועים בתחנות, לא מאמינים שבצד השני של הקווים יושבים אנשים שבאמת יכולים לסייע להם. סביר להניח שיש להם כוונות טובות, אבל עם כוונות טובות לא מגיעים מיפו לרמת אביב.
כי בשורה התחתונה, לאף אחד מהנוסעים אין שום תקווה או אמונה כי משהו באמת ישתפר במערכת ההסעה ההמונית של גוש דן. במקרה הטוב, הם ימשיכו לקבל את אותו שירות בינוני ומטה שמספקות מרבית חברות האוטובוסים, השינוי במספרי הקווים או המסלולים לא ישנה את תרבות הנהיגה של נהגי האוטובוסים, לא יעשה אותם אדיבים יותר וסבלניים יותר. שום רפורמה לא יכולה לשנות הזנחה מכוונת של שנים בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית. המקרה של מערכת ההסעה ההמונית בגוש דן הוא מקרה פרטי, דוגמה קטנה למה שאין ולמה שחסר בכל התחבורה הציבורית בישראל.
אין טעם לכלות את הזעם במוקדנים של חברות האוטובוסים. לא צריך לצעוק על נהג האוטובוס עצמו, איש קשה-יום, שעובד 10-8 שעות על ההגה רק כדי להביא משכורת סבירה הביתה, שאינו יודע מה זה חג ומה זה שבתות.
מדיניות ההסעה ההמונית לא הייתה מעולם מבוססת על צורכי הנוסעים. אלו היו מאז ומתמיד קהל שבוי. גם כשפרנסי משרד התחבורה החלו להשתעשע לפני יותר משני עשורים ברעיון "ההפרטה", שנועדה להגביר את התחרות בשוק ההסעות ההמוני להוזיל מחירים; בפועל לא הייתה שום הפרטה, משרד התחבורה שיחק במשחק הכיסאות המוסיקליים, לקח קווים ממפעיל אחד והעביר לשני, ערבב בין מפעילים וגרם בשקט בשקט לכאב ראש לא קטן ללא מעט נוסעים. אבל אלו המשיכו לסבול בשקט כי הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית הם אלו שאין להם ברירה, אלו שאין להם רישיון נהיגה ואלו שאין הפרוטה מצויה בכיסם. אז האוטובוס לא עצר, אז מה? אז הנהג סגר עלי את הדלת, אז מה? ניסיתים פעם להתלונן על נהג אוטובוס במשרד התחבורה? במקום לבדוק, מזמינים אותך לשימוע ועימות עם הנהג, שתמיד יטען שהוא בכלל לא זוכר וכי לא היה אף בתחנה או שהיה עומס תנועה כבד. בסופו של דבר חברת האוטובוסים תיקנס בקנס סמלי ולמחרת בבוקר התחבו-רע הציבורית תחזור למה שהיתה.
הרפורמה שינתה קווים והזיזה אנשים מתחנה לתחנה, היא לא הזיזה את האחראים במשרד התחבורה ממקומם. מי שאחראי על התחבורה הציבורית זה משרד התחבורה. הפקחים שלו אמורים לאכוף את המדיניות ואת החוקים. מתי פגשתם לאחרונה פקח של משרד תחבורה שאוכף את החוק באוטובוס? הצחקתם אותם.
הכישלון הברור של הרפורמה הוא לא בעצם קיומה, אלא בשיווק ובהסברה שלה. מישהו שם לא חשב עד הסוף. חוברות ההסברה המהודרות בנייר כרומו נזרקו למדרכות כאבן שאין לה הופכין. המידע שהועלה לאתר האינטרנט היה חלקי ולא ברור.
מישהו שם מיהר לרוץ ולספר לחבר'ה, במקום להתחיל בתהליך מסודר של הסברה, הכנת הציבור לקראת המהפך הצפוי לחבריהם. שבוע אחרי השיגרה חזרה לתחנות. התחבו-רע הציבורית ממשיכה לפעול כסדרה.

תאריך:  11/07/2011   |   עודכן:  11/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחבו-רע ציבורית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יישומה היה מתנשא
סתם_1  |  12/07/11 11:08
2
תחבו-רע ציבורית
עמירם סטרולוב  |  20/07/11 01:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
הגיע הזמן שהשר סילבן שלום יבין כי כאן זו מדינת ישראל, לא שווייץ, ואת המדינה הזו בונים הרבה רומנים, טורקים, ערבים, סודאנים, תאילנדים וסינים ומעט מאוד, קמצוץ ממש, של יהודים ישראלים    אז, להאריך את שבוע המנוחה זה לתת פרס לבטלנים, לא לשדרג את העובדים
ענבל בר-און
בכיר במשטרה, בתגובה לחשיפת החוקים הפרטיים ששלחו נאמני קצב למתלוננת: "נחצו הקווים האדומים"    אה, לא ידענו
נרי אבנרי
תחזית מדינית היא תוצאה של חיבור נתוני אמת. משאלת לב היא מתכון בטוח להערכה שגויה    אני מתפוצץ מסקרנות לדעת איך, איך, איך יוסי שריד הגיע למסקנה נחרצת שממשלת רבין תביא שלום    הלכתי לארכיון...
יוסף עברון
"אין עוד שני עמים אחרים שהטביעו חותם שכזה על העולם. שניהם גילו כושר קיום, חרף סכנות וסבל אין קץ ממדכאים מבחוץ... הם נשארו קיימים חרף כל מה שיכול היה העולם לעשות כנגדם, וחרף כל מה שיכלו לעשות כנגד עצמם"
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
תזכיר החוק לביטול הפטור לדירות השקעה שפורסם לאחרונה מורכב ומסובך, ומעורר את הצורך בבחינה מערכתית של הסוגיה החשובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il