X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהתחשב בעובדה שמדי חודש משתמשים בתחבורה הציבורית מעל 2.5 מיליון איש, הכנסת עושה מעט מדי ואינה מקדמת את הנושא
▪  ▪  ▪
אייכלר. מזרזין למזורזין [צילום: אתר הכנסת]
אין בשורה
רק לאחרונה הוקמה לוועדת הכלכלה ועדת משנה לתחבורה ציבורית, ונדמה היה כי תביא בכנפיה בשורה. אבל זו בקושי מתכנסת, וכאשר היא מתכנסת, סדר היום שלה לא ממש תואם את הבעיות המהותיות בשטח ואינו עוסק בליקויים הרבים העולים בעיתונות

דומה כי התמורות שעוברת התחבורה הציבורית בישראל לא עומדות על סדר יומם של חברי הכנסת. סיפר לי השבוע אחד הח"כים את מה שאמרה לו אשתו, נוסעת קבועה באוטובוסים: "אתם, שאף פעם לא נוסעים בתחבורה הציבורית, לא באמת מבינים מה עובר עלינו". אשתי צודקת - הודה.
סקר של "אור ירוק" משנת 2009 מלמד כי 60% (2.5 מיליון אנשים) משתמשים בתחבורה ציבורית לפחות פעם בחודש, כמחצית האוכלוסיה (48% שהם 2 מיליון) משתמשים בה לפחות פעם בשבוע ו-19% (800 אלף) כמעט כל יום. די בנתון זה כדי להמחיש לח"כים את קהל הבוחרים הפוטנציאלי שיש בקרב משתמשי התחבורה הציבורית.
למרות זאת, למקום עבודתם מגיעים נבחרי הציבור במכוניות פרטיות, ומיליוני הנוסעים בתחבורה הציבורית לא באמת מעניינים אותם. המוזר הוא, שהעוזרים הפרלמנטריים ודוברי הח"כים, שכן נוסעים באוטובוסים, אינם מסבים את תשומת ליבם לפוטנציאל.
לקיים דיון יום-יום
רק לאחרונה הוקמה לוועדת הכלכלה ועדת משנה לתחבורה ציבורית, ונדמה היה כי תביא בכנפיה בשורה. אבל זו בקושי מתכנסת, וכאשר היא מתכנסת, סדר היום שלה לא ממש תואם את הבעיות המהותיות בשטח ואינו עוסק בליקויים הרבים העולים בעיתונות - הארצית והמקומית. סדר היום של ח"כ ישראל אייכלר, העומד בראש הוועדה, לא תמיד תואם את זה של כלל משתמשי התחבורה הציבורית, ועיקר הדיונים עוסק בתחבורה ציבורית לציבור החרדי. אין להכחיש שמדובר בקהל גדול מאוד שעושה שימוש רב באוטובוסים, וראוי כי ידונו גם בצרכיו (אולי אפילו להקים עבורו תת-תת ועדה...), אך גם לאחרים מגיעה תחבורה ציבורית ראויה. במצב העניינים היום, היה מוטב אם ועדה שכזו תכונס יום-יום, ואפילו לכמה ישיבות ביום.
שדולה משותקת
אולי לא ידעתם, אבל בכנסת יש גם שדולה למען תחבורה ציבורית. עומד בראשה יריב לוין, שעם כל החיבה שהוא רוחש לקידום העניין, הוא עסוק בתקופה האחרונה בעניינים הרי-גורל שאינם מאפשרים לו לעסוק בנושא. בשדולה, שלא זכור מתי התכנסה לאחרונה, חברים אורי אורבך וציפי חוטובלי - שלא ממש מגלים עניין בתחבורה הציבורית - הם אינם פועלים בנושא, ואפילו לא נואמים. היחיד שאיכשהו עוסק בנושא, בעיקר מההיבט הסביבתי והמוניציפלי בתל אביב, הוא דב חנין. אורי מקלב אינו חבר בשדולה, אך בפעילותו הרבה למען הנושא הוא קרן אור באפלה.
על סדר היום של התחבורה הציבורית לא חסרים נושאים לדיון. בין היתר ניתן למנות את: סכנת החיים הנשקפת לנוסעים ברכבת ישראל, הסקירה של ארגון תחבורה בדרך שלנו בנושא כשלי הארגון-מחדש בגוש-דן, הצפיפות באוטובוסים ובעיות התדירות, העדפת הרכב הפרטי, מידע שגוי או חסר, ופעילות שר התחבורה להכשלת הרשויות המטרופוליניות.
לח"כים ממרצ, שתובעים את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, אין סיכוי אמיתי לקדם את הנושא בשל ההרכב הקואליציוני הנוכחי. במקום לקדם הצעות חוק רציניות שייטיבו עם משתמשי התחבורה הציבורית בשאר ימות השבוע, הם ממשיכים לירות כדורי סרק בנושא השבת, רק כדי לתפוס עוד כותרת בעיתון.

עוסקים רבות בנושאי תחבורה
תגובת דובר ועדת הכלכלה, ליאור רותם, באשר לדיוני ועדת המשנה לתחבורה ציבורית:
▪  ▪  ▪

"ישיבת הוועדה האחרונה הייתה אחרי החגים. ב-24 באוקטובר קיימה הוועדה ישיבה משותפת עם הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, שעסקה בהיערכות מוקדמת לנסיעות לקבר רחל לקראת יום פטירתה.
"מלבד זאת, למרות שוועדת הכלכלה היא הוועדה העמוסה ביותר בכנסת (היא הוועדה היחידה שלוח הזמנים שלה מלא בישיבות למשך כל החודש הקרוב) הוועדה מוצאת זמן לטפל בשורה ארוכה של נושאים הקשורים לתחבורה גם לא באמצעות ועדת המשנה. לשם המחשה, מאז הדיון האחרון של ועדת המשנה לתחבורה ציבורית קיימה ועדת הכלכלה לפחות 7 דיונים שעסקו בנושאים שונים הקשורים לתחבורה, כאשר אחד הדיונים עסק ישירות בנושא התחבורה הציבורית בניסיון לטפל בפגיעה בבעלי העסקים ברחוב אבן גבירול בתל אביב כתוצאה מהקצאת הנתיב הימני ברחוב לתחבורה ציבורית".

תאריך:  27/11/2011   |   עודכן:  28/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אייכלר, תתניע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עושים פרזיטים למדינה?
משה רבנו חייב כל   |  28/11/11 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס דאי
המצב השורר כיום בכל מדינות ערב שבהן נפל השלטון, הוא תוצאה ישירה ועקיפה של ההשפעה האמריקנית והעומד בראשה, מיסטר "כל יכול", שמכות הברק שלו היכו וגרמו לטבח ולהרג של המוני מוסלמים    יש לעצור אותו, כי הוא מהווה סכנה לעולם וגם לישראל, ולהעמידו לדין בגין פשעי מלחמה
אלי אלון
הקמת השוק הסיטונאי החדש בצומת מסובים ומתחם מסחרי סביבו "תמחק" מאות דונמים של שטחים פתוחים וירוקים. מדוע ארגוני הסביבה ושמירת הטבע לא מוחים כנגד פגיעה כה משמעותית בטבע בסביבה ובנוף הירוק?
מתי דוד
מרגע חזרתו ארצה משקיע שמעון שבס מאמצים רבים לחזור לתודעה ולפופולריות הציבורית, כשלב בהתארגנות ובהכנות לקראת חזרה אפשרית לזירה הפוליטית, עליה הוא מצהיר בגלוי
עו"ד משה גולדבלט
התקשורת כבר מחלקת בגלוי את פעילי לשכת עורכי הדין למחנה הנשיאה ביניש ולמחנה השר נאמן    באשר לנשיאת העליון - התקשורת מייחסת לה למעשה מעורבות פוליטית עמוקה בלשכת עורכי הדין שהיא גוף פוליטי לכל דבר - ובכך נגרמת פגיעה קשה נוספת במעמדו של בית המשפט העליון
יעקב בן אפרת
במצב הנוכחי, הפיכתה של כיכר תחריר למטרה במקום לאמצעי, רק תוביל לאנרכיה של עימותים פנימיים ולהעדר יציבות, דבר שעלול להביא בסופו של חשבון לנסיגה של העם מהמהפכה, ולחיפוש של יד חזקה שתחזיר את השקט לרחובות מצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il