X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם תעלה ח"כ מירי רגב בתחנת הרכבת בחיפה ולא תמצא מקום ישיבה, האם היא תאשים בכך את החיילים שתפסו לה את המקום?
▪  ▪  ▪
מירי רגב. שתנסה לעלות עם מדים [צילום: דובר צה"ל]
מחפשת את המטבע מתחת לפנס
חברת הכנסת רגב רוצה לראות במו-עיניה את הצפיפות. אלא שאצלה הדברים פועלים קצת אחרת. להזמין את העיתונאים שיגיעו עד חיפה - זו בקשה מוגזמת, לנסוע מביתה בראש העין עד חיפה ומשם לאת דרומה בלי עיתונאים - חבל בכלל להתאמץ. אז אם ההר לא יבוא למוחמד יבוא מוחמד אל ההר. היציאה ברכבת צפונה תהיה מתל אביב - בקטע הפחות עמוס. היא כבר תדאג למצוא את המטבע מתחת לפנס

עידן יוסף
ההחלטה למנוע מחייל לנסוע ברכבת לא תשונה

הודעה דרמטית במיוחד יצאה מלשכת דובר ועדת החוץ והביטחון. כל כך דרמטית עד שלא ניתן היה להמתין עם פרסומה, והיה צורך דחוף להוציא אותה חצי שעה אחרי שנכנסה שבת. ההודעה אומרת שמירי רגב, חברת הכנסת העומדת בראשות ועדת המשנה להכשרות וכוח אדם (מתברר שיש כזו ועדה), תצא ביום ראשון הקרוב לסיור ברכבת ישראל.
היא לא תתעניין ברמת הבטיחות הרעועה המסכנת את הנוסעים, וגם לא בשביתות שעיתוין נגזר ממצב רוחה של יו"ר ועד העובדים. לנגד עיניה יהיה ההסדר החדש שיעביר לובשי מדים, למשך שלוש שעות בלבד, מרכבות דחוסות לאוטובוסים מרווחים.
לפני כשנה נועץ בי אחד מחברי הכנסת וביקש לעמוד מקרוב על הצפיפות ברכבת ישראל ולהפתיע את מנהליה, בלי צלמים ובלי מיקרופונים. יעצתי לו להצפין מביתו שבאזור המרכז אל אחת מתחנותיה של הרכבת ביום ראשון בבוקר. אפילו אם תגיע עד תחנת חיפה מרכז זה יהיה טוב - הצעתי. בסופו של דבר היוזמה שלו נגנזה, אבל נראה שיש מי שמנסה לשחזר אותה.
האם הפמליה תגרום לאחרים לעמוד?
חברת הכנסת רגב רוצה לראות במו-עיניה את הצפיפות. אלא שאצלה הדברים פועלים קצת אחרת. להזמין את העיתונאים שיגיעו עד חיפה - זו בקשה מוגזמת, לנסוע מביתה בראש העין עד חיפה ומשם לאת דרומה בלי עיתונאים - חבל בכלל להתאמץ. אז אם ההר לא יבוא למוחמד יבוא מוחמד אל ההר. היציאה ברכבת צפונה תהיה מתל אביב - בקטע הפחות עמוס. היא כבר תדאג למצוא את המטבע מתחת לפנס.
לנבחרת הציבור שלנו מן הסתם יסדרו מקום ישיבה. אבל מה עם כל אלה שבגללה ובגלל הפמליה אותה היא מביאה עימה יצטרכו לעמוד?
רגב מוכוונת מטרה ורוצה לקצור קולות בשם הדאגה כביכול לחיילים. רק השבוע עמד שר התחבורה מעל דוכן הכנסת והסביר לה עד כמה ההסדר הנוכחי טוב, ובמקום חיילים שעומדים ואזרחים שעומדים ברכבת שבקושי זזה כי הדלתות לא נסגרות, יהיו מעכשיו לחיילים אוטובוסים שיסעו מהר יותר מרכבת ולאזרחים יהיו הרבה יותר מקומות ישיבה פנויים.
אבל את הח"כית שמעדיפה להידחס לרכבת לא ממש מעניינות העובדות, ולצערי אין זו הפעם הראשונה. רק לאחרונה הציעה הצעת חוק להסדרת תחבורה ציבורית בשעות הקטנות של הלילה. זה היה יכול להיות נחמד אלמלא הייתה בודקת ומוצאת שהביקוש לאוטובוסים בשעות אלה הוא אפסי, ויוכיחו קווי הלילה שברוב הנסיעות יוצאים ריקים וחוזרים ריקים ממקומות הבילוי. גם אם היה אחוז קטן שמעוניין בכך הרי שהדבר יפגע כלכלית במפעילות התחבורה הציבורית ובנוסף יגרע מהערנות של נהגיהן.
בסופו של דבר לא משנה מה אומר. רגב תעלה לרכבת בתל אביב, יחד עם עדת צלמים. אולי למחרת תתנוסס תמונתה בכמה עיתונים. אבל את לא משרד הביטחון ולא רכבת ישראל יבטלו את ההסכם ביניהם. ואם ח"כ רגב אינה מאמינה, שתנסה לעשות את אותו סיור ב-22 בינואר, הפעם עם מדי צבא מימיה כדוברת צה"ל.

עידכון: הסיור של הועדת נדחה ליום ראשון הבא, המועד בו יתחיל מימוש ההסכם בין צה"ל לרכבת ישראל. רגב וחבריה יסעו ברכבת מרווחת יותר. חוכמה גדולה.
תאריך:  14/01/2012   |   עודכן:  14/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגבת ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ההחלטה להקריב את חיילי צה"ל על
קורןנאוה טבריה  |  15/01/12 10:00
2
רקבת ישראל ופקידוני האוצר
תוסיפו עוד רכבות  |  22/01/12 09:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יוסי בר-מוחא פעל להארכת כהונתו בחמש שנים נוספות (מעבר ל-10 שהשלים) כמנכ"ל אגודת העיתונאים, באופן נכלולי הנוגד את החוק ואת התקנון    תשעה חברי הנהלה הצביעו עבורו, לאחר שקיבלו "ייעוץ" משפטי מעו"ד בומבך, שגויס על-ידי בר-מוחא
יהודה כסיף
שלמה מעוז פתח את פיו? ירון לונדון מיד מצדיק, מסביר, מנמק. טוב משלמה מעוז. הרבה יותר יסודי, סדור, רהוט וברור ממעוז. הרי ירון לונדון הוא איך לומר..."לבן בנק לאומי" כזה, לא?
מרדכי קידר
חמאס עשה לישראל שירות גדול בכך שפילג, ובעצם ריסק, את החלום הלאומי הפלשתיני והוכיח "לקרוב ולרחוק" שכל הסיפור הלאומי הפלשתיני לא היה ולא נברא, לא יצא מתחום הסיסמה ולא הפך מעולם למציאות
אלון דהן
הם מאמצים את עיקרון "כור ההיתוך" שמקדם השמאל העולמי, שעל פיו יש להצית מרי אזרחי, מגובה ככל שניתן בטענות מוצדקות, על-מנת לגרום לזעם ולתסיסה ציבורית, שלא יובילו לפתרון, כי אם להתנגדות פוליטית לשלטון המכהן
ד"ר עמנואל נבון
אם לפיד כופר בעיקר - בשלום, בסוציאליזם וברב-תרבותיות - איך זה שהשמאל מתלהב מהחלטתו לרוץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il