X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אוטובוסים לחיילים במקום רכבות אינו עניין למבקר המדינה. זה עניין ל"כיכר תחריר"... קבלו את המנה היומית: תמונה מחרידה של טמטום מנהיגותי ועיוות מחשבתי
▪  ▪  ▪

בישראל, לא רק ראש הממשלה הוא זה שמשרה חוסר מנהיגות. תהליך קבלת האישים כמנהלים בנקודות המפתח במדינה כה מעוות – עד שלפעמים נדמה כי האבסורד המוחלט ידרוש מאיתנו יום אחד להתנצל בפני אלה שטוענים כי רק ההוא למעלה הוא זה שמצילנו מכל רע.
מטפאורה מקוממת? יופי. תחשבו על זה - קודם. ראו את תרגיל העברת החיילים בבוקר יום א' להסעות באוטובוסים, הכל בטענת עומס יתר על הרכבות לרעת אזרחים שלא מוצאים מקומם להגיע לעבודתם.
בתחילה חשבתי כמו שחושבים עדיין רבים, שהרעיון לתת לחיילים הסעות מיוחדות באוטובוסים (עד הבסיס), גם אם הוא מקומם במחשבה ראשונה – יכול מאוד שיהיה אפילו טוב יותר עם הפנים לרווחת החיילים. אלא שעם חלוף הזמן ודליפת העובדות האמיתיות מפי מקבלי ההחלטה הזו – מתבררת תמונה מחרידה של טמטום מנהיגותי המלווה בעיוות מחשבתי.
אי-אפשר לתת לחיילים לנסוע אחרי 09:00?!
אז ככה: קודם כל, הבעיה ש"התגלתה" ושמיד הואשמו בה החיילים הרוצים דווקא בימי א' "לפקק" את הרכבות, התחילה באחד המחדלים הגדולים והקשים של מדינת ישראל: חוסר תכנון וביצוע מערכת רכבות כמו ברוב ארצות המערב המתפתחות – ולא רק שהקיים מימי הביניים כבר מזמן לא מתאים להווה, אלא שיש למחדל זה השלכות ישירות לכאוס הכללי בכבישי ישראל על הקטל הנורא בדרכים שלא מתכוון להירגע.
כמובן שבדרך ניהול המדינה בשיטת הפלסטר והטלאים, ניתן היה באופן מוזר וקל ביותר, להחליט שהחיילים יוכלו לנסוע ברכבות אחרי השעה 09:00. מה היה קורה? שום דבר רע. להפך, מחד-גיסא, הרכבות לא יהיו עמוסות לרעת האזרחים המשכימים לעבודתם, ומאידך-גיסא, יתנו עוד שעה-שעתיים לחיילים לישון, בייחוד לאחר הבילוי האינטנסיבי של סוף השבוע.
נדרשת מהפכה! יוצאים לכיכר תחריר!
אבל אז התבררה האמת, והתגלה פרצופם האמיתי של שרלטני המדינה: הרצון בחלופה של ההסעות מרכבת לאוטובוסים היה חיסכון של...20 מיליון שקל בשנה. תחזיקו חזק: 20 מיליון שקל בשנה! סכום זעום זה, במונחי תקציב המדינה למימון עניינים מהותיים (להבדיל מתשלום כפול ומכופל להשתקת גורמי קואליציה בכל פעם שהם מתנגדים להצעת חוק ממשלתית), הוא הרבה יותר גדול משערוריה.
זה גם לא עניין למבקר המדינה. זה כבר עניין ל"כיכר תחריר"... או במונחים ישראלים: מהפכה נדרשת בבחירות הקרובות.
אני חייב להישאר ישר עם עצמי, בייחוד כאשר לאחרונה הזדהיתי עם כוונתו של יאיר להרים את הלפיד: אני כותב את הדברים בדיוק כפי שכתבתי אותם מאש ליבי, ובדיוק כפי שהשחזתי מילותיי לאורך כל עשרות השנים האחרונות. יותר מכך - אני מסתכן סיכון ממשי... (טוב, בסדר, רק מטאפורה נוספת...) ופונה לבוחרי הליכוד ואפילו לאוהדי בית"ר ירושלים: הגיע הזמן שגם לכם יימאס מהבחירה האוטומטית במפלגה שכל השנה מתעללת בכם (בנו) ורק אחת לבחירות פתאום כולנו "אידיאולוגיה"... ביבי... ביבי... ביבי... לא נראה (אפילו לכם) מעט נמוך מאינטליגנציה מינימלית?!

תאריך:  22/01/2012   |   עודכן:  22/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על חיילים, הסעות ומנהיגים מעוותים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאין הזילזול ב-20 מיליון שקל
מכספי האזרחים  |  23/01/12 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יסעו חיילים בימי ראשון בבוקר באוטובוסים    למרות שמדובר בסידור מצוין וחכם, יש פופוליסטים כמו מירי רגב, שאול מופז וציפי לבני שרוכבים על הגל העכור של ynet
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il