X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רכבת תחתית. בישראל?! הלוואי! [צילום: איתמר לוין]
חדשות מרכבת ישראל ומהרכבת התחתית
מה קרה בחודשיים הראשונים לחפירות החדשות של מנהרות הרכבת התחתית בשלושה מקומות בגוש דן? ומה קורה עם רכבת ישראל האהובה? החדשות - כצפוי - לא כל-כך טובות...

בסערת הרגשות שאנו חווים בזכות הגזירות הכלכליות, סיפורי השחץ של הממשלה שהתגלו כבלונים נפוחים, בענייני מה שמכונה "גיוס החרדים", "הפצצה הקרובה של ישראל על הכורים באירן" ועוד ועוד, הפסקנו לחשוב על איך ייראו חיינו בעתיד הקרוב בנושא האלמנטרי: תחבורה.
מי שאוהב את ה-4 על 4 שלו, מתלהב לשלם עבור מחירי הדלק החדשים ולצאת לכבישים ולהגיע בכוחות עצמו בין פקקים וזיהום אוויר לכל יעד בישראל, שיבושם לו. בטח גם יצביע ביבי בבחירות הבאות. לחלופין, בכל העולם, האזרחים מכל התרבויות והשפות אוהבים להשאיר את המכונית בבית, לעלות על הרכבת שלהם, מהירה, זולה יחסית, מדייקת, נוחה, לא מזהמת ומביאה את הנוסע למרחק מאות קילומטרים בבטחה ובמהירות שבן-תמותה לא יוכל להתחרות בהן ברכבו. כל בן-תרבות יעדיף להשתמש ברכבות ולהגיע למחוז חפצו נינוח ולא סחוט מנהיגה מייגעת.

שוב "התחילו" לבנות רכבת תחתית

בטח שמתם לב שבחודשיים האחרונים זכינו להופעתם של כלי עבודה חודרי קרקעות, בעלי כושר חפירה, בעלי חזות מרשימה ומלאת אנרגיה, שנמסר לציבור שהם כלי החפירה למנהרות הרכבת התחתית בשלושה מקומות בגוש דן. החלו אם כן, ולא בפעם הראשונה, חפירות הרכבת התחתית שהן חלק מהרכבת הקלה שאמורה להיות "מערכת להסעת המונים", כזו שקיימת בכל עיר גדולה בעולם.
מה קרה אפוא בחודשיים הראשונים של החפירות החדשות ומה קורה עם רכבת ישראל האהובה, זו שלמזלה הרע גידלו אותה כיתומה ומעולם לא זכתה בקידום, בחשיבות, בסדר-עדיפות וכל יחס התואם לערכה עבור ציבור האזרחים (זוכרים? 11 שרי תחבורה התחלפו במשך 16 שנה...). מכיוון ששקיפות היא נושא אטום במדינת ישראל, וגם אם מספרים לנו, לדוגמה, איזו כלכלה נפלאה יש אצלנו (המוצלחת בעולם), מסתבר בדיעבד ששיקרו לנו, הרי שלעולם לא נדע בדיוק מה קורה בעולם הרכבות, אלא אם כן נעקוב אישית וספציפית ונספר גם לכם.

חדשות ממש אחרונות

1. "נתתם הסכם החילוץ: משרד האוצר ילווה לרכבת חצי מיליארד שקל". למעשה, מעולם לא סיפרו לנו שמצב הרכבת מצוין, כך שלא הופתענו. לידיעתכם, רכבת ישראל תנפיק אג"חים בתחילה 2013 כדי שהציבור (האומלל) ישתתף בהפסדיה. אתם מוזמנים לקנות.
2. אורי יוגב, יו"ר דירקטוריון הרכבת בתקופה האחרונה, פוטר על-ידי השר כ"ץ. מי זה יוגב? לא חשוב. העיקר שכל הזמן מפטרים אנשים ומביאים אנשים חדשים לתפקידי המפתח.
3. "הרכבת הקלה בתל אביב תתעכב בשנתיים". "האוצר בודק אי-סדרים במיזם הרכבת הקלה בתל אביב. רשות החברות מינתה רואה חשבון לבדיקת התנהלות נת"ע, החברה האחראית על הפרויקט. באוצר מתרעמים על החלטת נת"ע לפרסם מכרזים עוד לפני שהתקציבים להקמת המיזם אושרו. לפי ההערכות, הפרויקט יחרוג מהתקציב ב-2-3 מיליארד שקל".
הערה שלי (ש.ק.): מי שמאמין שיש עיכוב של שנתיים או שהפרויקט יעלה "רק" עוד כמה מיליארדים, נשאר תמים. רק לא הבנתי למה תקעו את הדחפורים הענקיים? לעשות עלינו רושם? כבר זרמו הרבה מיליארדים בנושא הזה. כבר הפרו חוזה עם חברת בומברדייה - מטובת החברות בעולם (אין הרבה) - להקמת רכבות תחתיות וקלות, ושילמו קנס ענק (מכיסנו). למה מבזבזים את כספנו? שוב משכורות וקופונים לאנשים שלא עושים כלום? חברת נת"ע רצתה גם לעבור למשרדים מפוארים בעזריאלי ואיכשהו נמנע, בינתיים, הבזבוז. החברה גם מתנהלת ללא יועץ משפטי וכולי וכולי. פשוט תענוג לקרוא את הפרטים.
4. משהו שקשור לתחבורה ולא לרכבת: ההסתדרות מטרפדת את ניסיונותיו של השר כ"ץ לחתום על הסכם "שמיים פתוחים", שפירושו פתיחת שוק התעופה לתחרות של חברות זולות: לחץ של ועד עובדי אל-על וחברות תעופה ישראליות "לא ירשה" תחרות של חברות תעופה זולות מישראל ליעדים בעולם וחזרה. אנחנו לא ככל העמים. אצלנו הכל ימשיך להיות הכי יקר!
תיהנו, אם כן, מחדשות הרכבת והתעופה, ותחשבו על זה.

תאריך:  07/08/2012   |   עודכן:  07/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדשות מרכבת ישראל ומהרכבת התחתית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יעל ענתבי
בראיון לתקשורת של שר התחבורה ישראל כץ שניתן השבוע, אמר השר, כי כל קווי האוטובוס בירושלים נשארו במקביל להפעלת הרכבת. מובן שהשר אמר דברים לא נכונים שהם עצם הבעיה. אני מניחה שהשר לא שולט בפרטים של כל פרויקט אבל לא להבין חלק מהותי ביותר במערך ההסעה שעלה מיליארדים ופקידי משרדו מתכננים לזרוק פה עוד מיליארדים - זה כבר חוסר אחריות
עידן יוסף
רכבת ישראל החלה בהפעלת קו הרכבת המשודרג בין באר-שבע לת"א    משך הנסיעה התקצר בכ-20 דקות אך התארך בשל עצירה בקריית גת    יתרון לרכבת על פני האוטובוסים? ספק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il