1. "נתתם הסכם החילוץ: משרד האוצר ילווה לרכבת חצי מיליארד
שקל". למעשה, מעולם לא סיפרו לנו שמצב הרכבת מצוין, כך שלא הופתענו. לידיעתכם,
רכבת ישראל תנפיק אג"חים בתחילה 2013 כדי שהציבור (האומלל) ישתתף בהפסדיה. אתם מוזמנים לקנות.
2. אורי יוגב, יו"ר דירקטוריון הרכבת בתקופה האחרונה, פוטר על-ידי השר כ"ץ. מי זה יוגב? לא חשוב. העיקר שכל הזמן מפטרים אנשים ומביאים אנשים חדשים לתפקידי המפתח.
3. "הרכבת הקלה בתל אביב תתעכב בשנתיים". "האוצר בודק אי-סדרים במיזם הרכבת הקלה בתל אביב. רשות החברות מינתה רואה חשבון לבדיקת התנהלות נת"ע, החברה האחראית על הפרויקט. באוצר מתרעמים על החלטת נת"ע לפרסם מכרזים עוד לפני שהתקציבים להקמת המיזם אושרו. לפי ההערכות, הפרויקט יחרוג מהתקציב ב-2-3 מיליארד שקל".
הערה שלי (ש.ק.): מי שמאמין שיש עיכוב של שנתיים או שהפרויקט יעלה "רק" עוד כמה מיליארדים, נשאר תמים. רק לא הבנתי למה תקעו את הדחפורים הענקיים? לעשות עלינו רושם? כבר זרמו הרבה מיליארדים בנושא הזה. כבר הפרו חוזה עם חברת בומברדייה - מטובת החברות בעולם (אין הרבה) - להקמת רכבות תחתיות וקלות, ושילמו קנס ענק (מכיסנו). למה מבזבזים את כספנו? שוב משכורות וקופונים לאנשים שלא עושים כלום? חברת נת"ע רצתה גם לעבור למשרדים מפוארים בעזריאלי ואיכשהו נמנע, בינתיים, הבזבוז. החברה גם מתנהלת ללא יועץ משפטי וכולי וכולי. פשוט תענוג לקרוא את הפרטים.
4. משהו שקשור לתחבורה ולא לרכבת: ההסתדרות מטרפדת את ניסיונותיו של השר כ"ץ לחתום על הסכם "שמיים פתוחים", שפירושו פתיחת שוק התעופה לתחרות של חברות זולות: לחץ של ועד עובדי אל-על וחברות תעופה ישראליות "לא ירשה" תחרות של חברות תעופה זולות מישראל ליעדים בעולם וחזרה. אנחנו לא ככל העמים. אצלנו הכל ימשיך להיות הכי יקר!
תיהנו, אם כן, מחדשות הרכבת והתעופה, ותחשבו על זה.