X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר התחבורה הצליח בתום הקדנציה שלו להוסיף נדבך נוסף לערימת הכישלונות שלו. הפעם "מחק" השר בכוונה או "במקרה" למעלה מ-4,000 תלונות של אזרחים נגד קווי האוטובוסים
▪  ▪  ▪
שר התחבורה ישראל כ"ץ. קדנציה כושלת [צילום: פלאש 90]
חשיפה: שר התחבורה ביטל במחי-יד אלפי תלונות נוסעים
עידן יוסף
למעלה מ-4,000 תלונות שהגישו נוסעים נגד חברות התחבורה הציבורית נמחקו. הליכים משפטיים בוטלו, והמתלוננים מופנים ממשרד התחבורה למשטרה * הסיבה: השר כ"ץ ביטל את צו הפיקוח
לרשימה המלאה

נכון, הכנסת התפזרה ויש סיכוי שהשר ישראל כ"ץ לא יהיה שר התחבורה בקדנציה הבאה. אולי כי בנימין נתניהו לא יהיה ראש הממשלה, ואם יהיה, יבחר שר אחר שאולי יתאים יותר לתפקיד.
עמיתי המצטיין ב-News1, עידן יוסף, פרסם (31.10.12) באתר זה את המעללים האחרונים בקדנציה של השר כ"ץ, שלדעתי כל הקריירה שלו בארבע השנים האחרונות היא כישלון חרוץ אחד, בזבוז כספים והעמקת המיקום של ישראל כאחרונה בין המדינות המתקדמות בתחום התחבורה הציבורית.
מספר עידן יוסף, כי השר הבלתי מוכשר, ישראל כ"ץ, הצליח בתום הקדנציה אחרי ארבע שנים להוסיף עוד נדבך לערימת הכישלונות שלו. הפעם "מחק" השר כ"ץ בכוונה או "במקרה" למעלה מארבעת-אלפים תלונות של אזרחים נגד קווי האוטובוסים, מהן תלונות שכבר נדונו בערכאות וטרם הסתיימה בדיקתן, מהן ששכבו כאבן שאין לה הופכין במשך שנה או יותר, מבלי שמשרד התחבורה הואיל לטפל בהן.
מבלי להיכנס לתירוצים של השר על הסיבות למחיקה והעלמה לנצח של התלונות, זוהי דוגמה לא יחידה של יחס השלטון לאזרח. זכות התלונה לאזרח? לא אצלנו. ולא בענייני תחבורה, רווחה, יוקר המחיה וכדומה.

שלטון, משילות והיחס לאזרח

הליכוד החדש-המאוחד אוהב כבר מזה שבוע להשתמש במילה משילות, כי מילים כידוע עושות את הכל, אמר פינקלשטיין (לא מעשים). במקרה של השר כ"ץ - שהוא השר שאת דרך עבודתו וניהולו את משרד התחבורה יש ללמוד בבתי ספר למנהיגות - משילותו על המשרד שלו הייתה רצף מחפיר של זלזול וכישלונות. זאת, בתחום הנוגע, אישית, לחיי יום-יום, לעבודה, לתפקוד של כל אזרח בישראל, מקטן ועד גדול, בכל גיל ומעמד.
כדי לא להלאות את הקורא שכבר קרא לא פעם את מעללי השר - ואם הוא ליכודניק ינסה בכל כוחו להתעלם כמו שכל ליכודניק מתעלם מעובדות - פעמיים לפחות התחילו לבנות בארץ רכבת תחתית-קלה בגוש דן. מדינת ישראל היא בין היחידות בעולם שאין בה רכבות תחתיות עירוניות ואי לכך התנועה בכבישים היא עינוי, בזבוז זמן ודלק וזיהום אוויר לכל אזרח הנוסע באוטובוס או ברכבו הפרטי. השר כ"ץ הצליח להשאיר את המצב הקבוע ונכשל בכל ניסיון להתחיל ברצינות בנייה של רכבת כזו. הוא בזבז כסף בצורה מטורפת, כסף שירד לטמיון. לאחרונה, פרסם משרד התחבורה תצלומים שלא מראים דבר, המתכוונים להוכיח ש"בונים את הרכבת הקלה בגוש דן" - זריית חול בעיני האזרחים התמימים.
רכבת ישראל היא כלי תחבורה מפגר בעשרות שנים אחרי שירותי הרכבות בעולם המתקדם. השר כ"ץ לא קידם את הרכבת ככלי תחבורה, בזבז כספים בלי הכרה, לא הצליח בבחירת מנהלים שהוחלפו בתדירות של גרביים ולא הצליח ביחסי אנוש עם ועד הרכבת. ארבע שנים שבעניין רכבת ישראל קרו רק דברים רעים ושום התקדמות לא חלה בתחבורת הרכבת בישראל.
השר כ"ץ העדיף לדאוג לחרדים בקומבינות שונות במהלכי קווי האוטובוסים. כנושא הכלים של נתניהו הוא מנהל את משרד התחבורה לפי ענייני קואליציה ובריתות עם מפלגות שטובות לאדונו.

מסע תלאות באוטובוסים

כמו בשנות ה-50
משרד התחבורה לא הצליח להוסיף לשירות את ציור מסלול האוטובוס והתחנות בכל תחנה או על גב האוטובוס או בתוך האוטובוס. עדיין, כמו בשנות ה-50, הנוסע צריך לחכות לאוטובוס ולשוחח מבחוץ עם הנהג: "סליחה, תגיד, האם אתה מגיע לשוק הכרמל?"

כלי התחבורה הוותיק הוא כאילו המועדף על השר ומשרדו. לפי מחקר של "מגמה ירוקה", השקיע משרד התחבורה 65% בפיתוח תשתיות לתחבורה פרטית מול 35% של תשתיות לתחבורה ציבורית. אין מדינה בעולם שלא דאגה לרשת רכבות מתקדמת או לתחבורה ציבורית ברמה גבוהה לשירות האזרחים: רשת הרכבות והתחתיות הן מופת לקדמה, שכלול, מהירות ודייקנות לטובת אזרחי המדינות בסין, ביפן, בטייוואן ובשאר מדינות המזרח המתקדמות, וכן מדינות המפרץ ומצרים, וכמובן אירופה המערבית והמזרחית, אוסטרליה, קנדה וארה"ב.
אצלנו "קידמו" את האוטובוסים הנעים בכבדות בכבישים הצרים עמוסי המכוניות הפרטיות בכבישי ישראל. תדירות הופעת הקווים עלתה, אבל משרד התחבורה לא הצליח להוסיף לשירות את ציור מסלול האוטובוס והתחנות בכל תחנה או על גב האוטובוס או בתוך האוטובוס. עדיין, כמו בשנות ה-50, הנוסע צריך לחכות לאוטובוס ולשוחח מבחוץ עם הנהג: "סליחה, תגיד, האם אתה מגיע לשוק הכרמל?".
גם ההגעה לתחנת רכבת, במידה שיש כזו, היא דרך ייסורים, כי האוטובוס מתקדם לאט בעיר לכיוון התחנה, כך שנסיעה מתל אביב לחיפה או בחזרה כרוכה בעוד שעה או שעתיים של מסעות עירוניים באוטובוסים איטיים, מהתחנה ואליה. ואפשר להוסיף עוד כהנה וכהנה על תלאות האזרח והתחבורה בישראל.
והשר כ"ץ? חשיפתו של עידן יוסף ב-News1 על תלונות האזרחים שנמחקו ונעלמו מעל פני האדמה, על-ידי שר התחבורה, היא פרולוג עצוב לארבע שנים של משילות עלובה.

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  01/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר כ"ץ נגד אזרחי ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה חשובה בגלל ש
עומר6  |  1/11/12 23:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז זעירא
טוב עשו אנשי המל"ג כאשר פעלו בנחרצות ובעיקשות והביאו לדיון ולבדיקה מעמיקה עד כדי האפשרות לסגירת מחלקה שאיננה עולה בקנה אחד עם מטרת האקדמיה - חופש אקדמי ומגוון דעות רחב. טוב שתהליך זה, אשר מבליט חטא עצום של אטימות וסגירות אקדמית, ייעלם מן המפה האינטלקטואלית ויביא לעידן חדש שבו האקדמיה תדע ותבין כי מקצועיות ומגוון דעות יהיו שזורים יחדיו וייצרו מציאות חדשה
מתי דוד
משפטן מקיאבליסט שרצה להיות מהפכן אידיאליסט והפך לאנרכיסט שרוצה להרוס את "הסדר הישן"
עמוס דאי
משה כחלון הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא דוגל בימין מדיני ובשמאל חברתי. על כן, אני צופה לו הצלחה
ראובן לייב
בפניה המצולקות של הפוליטיקה הישראלית משה כחלון הוא גומת-חן יחידה ואין לו עדיין תחליף. כל מי שחרד לדיוקנו המוסרי של הממשל הישראלי הבלתי-תקין צריך להתפלל לשובו לזירה
נורית גרינגר
כאשר ערכי האדם פוגשים גבורה ונחישות התוצאה היא שמשיגים את המטרה הסופית. זהו סיפור על גבורה ונחישות בלתי נתפסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il