כלי התחבורה הוותיק הוא כאילו המועדף על השר ומשרדו. לפי מחקר של "מגמה ירוקה", השקיע
משרד התחבורה 65% בפיתוח תשתיות לתחבורה פרטית מול 35% של תשתיות לתחבורה ציבורית. אין מדינה בעולם שלא דאגה לרשת רכבות מתקדמת או לתחבורה ציבורית ברמה גבוהה לשירות האזרחים: רשת הרכבות והתחתיות הן מופת לקדמה, שכלול, מהירות ודייקנות לטובת אזרחי המדינות בסין, ביפן, בטייוואן ובשאר מדינות המזרח המתקדמות, וכן מדינות המפרץ ומצרים, וכמובן אירופה המערבית והמזרחית, אוסטרליה, קנדה וארה"ב.
אצלנו "קידמו" את האוטובוסים הנעים בכבדות בכבישים הצרים עמוסי המכוניות הפרטיות בכבישי ישראל. תדירות הופעת הקווים עלתה, אבל משרד התחבורה לא הצליח להוסיף לשירות את ציור מסלול האוטובוס והתחנות בכל תחנה או על גב האוטובוס או בתוך האוטובוס. עדיין, כמו בשנות ה-50, הנוסע צריך לחכות לאוטובוס ולשוחח מבחוץ עם הנהג: "סליחה, תגיד, האם אתה מגיע לשוק הכרמל?".
גם ההגעה לתחנת רכבת, במידה שיש כזו, היא דרך ייסורים, כי האוטובוס מתקדם לאט בעיר לכיוון התחנה, כך שנסיעה מתל אביב לחיפה או בחזרה כרוכה בעוד שעה או שעתיים של מסעות עירוניים באוטובוסים איטיים, מהתחנה ואליה. ואפשר להוסיף עוד כהנה וכהנה על תלאות האזרח והתחבורה בישראל.
והשר כ"ץ? חשיפתו של עידן יוסף ב-News1 על תלונות האזרחים שנמחקו ונעלמו מעל פני האדמה, על-ידי
שר התחבורה, היא פרולוג עצוב לארבע שנים של משילות עלובה.