X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוועדה המחוזית של דרום הארץ החליטה בשבוע שעבר לאמץ את התוכנית אשר הוכנה בחברת "נתיבי ישראל" עבור הרכבת לאילת. האישור ניתן לאחר שהתקיים דיון ארוך ומאסיבי בנוגע לתוואי המסלול. הרכבת אמורה להתחיל לנוע ב-2019, אך גם זה לא וודאי
▪  ▪  ▪
רכבת ישראל. מתי תגיע לאילת? [צילום: עידן יוסף]

זה אולי לא הסיפור הכי עסיסי בעולם, אך מדובר בנושא חשוב. הוועדה המחוזית של דרום הארץ החליטה בשבוע שעבר לאמץ את התוכנית אשר הוכנה בחברת "נתיבי ישראל" עבור הרכבת לאילת.
האישור ניתן לאחר שהתקיים דיון ארוך ומאסיבי בנוגע לתוואי המסלול המשתרע ממישור ימין אשר שוכן בפאתי המכתש הגדול, ועד לכביש הערבה.
התוכנית כוללת כריית מנהרות במרכז מישור ימין לאורך 13 ק"מ עד לנחל צין. המנהרה תחל באזור מעלה עקרבים, דרך נחל צין וכלה בנחל סייף.
מתנגדי התוכנית טוענים שכתוצאה מכך ייהרסו מסלולי טיולים בנחל, וכן יהיה צורך לחצוב פתח ענק בהרים כדי שהרכבת תוכל לנוע במורד כביש הערבה. כמו-כן, נחשב נחל סייף לאתר בעל שימור גבוה המושך אליו בעלי-חיים רבים, ובכללם ראמים.
בהמשך המסלול תחצה הרכבת את ציר המעיינות ותרד בסוללת ענק בגובה של בניין רב-קומות עד לכביש הערבה. עד סוף השנה יוחלט איזו מדינה תבצע את הכרייה (עד כה פנו ממשלות סין, צרפת וספרד). ככל הנראה ב-2019 תנוע הרכבת הראשונה לאילת. אך כפי שמתנהלת הביורוקרטיה בישראל, לא הייתי בונה על זה.

הכותב הוא בלוגר ופובליציסט.
תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבת לאילת יצאה מהתחנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
19 של איזה אלף...מילניום 2 או
3019...כ"ץ יכול  |  23/02/13 06:48
2
הבטחות של פוליטקאים
הכל בחלום  |  24/04/13 09:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה הורה לפתוח בהליכים משמעתיים בגין אי-התערבות נהג בהטרדת נוסעת בידי חרדים    אגד: עמדנו בכל הנהלים
עידן יוסף
בכך נדחה מועד ההפעלה של פרויקט התחבורה הגדול של חיפה והקריות בכמעט שנה מהמועד המתוכנן
הרב אליהו קאופמן
מאחורי הבריונות בקווי האוטובוסים עומדים חסידי גור, שאשדוד הפלשתית לשעבר היא מרכזם. הללו - כ"ציונים" גדולים, לא ישכרו חברה פרטית אלא יעמדו על כך שרק "אגד" ה"לאומית" תשרת אותם
עידן יוסף
משרד התחבורה נמנע מלהציג את ההוראות שנועדו למנוע הדרת נשים    בדיקת News1 מגלה שההנחיות עמומות: הנהג חייב להתערב רק כאשר מופעלת אלימות כלפי נוסעת
עידן יוסף
כשלוש שעות נמשכה נסיעת הסיוט של צעירה דתייה מהגולן בקו 985 של אגד    נוסעים חרדים קיללו אותה טמאה, הטרידו אותה ואיימו    הנהג שחשש מתלונה לא עצר את האוטובוס ולא עירב את המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il