האם צריך לבטל את הוצאות המיליארדים על כבישים חדשים?
כן, ומיד.
יש עוד עניינים בסיסיים בהם מוטלים מיליארדים ללא סוף בבור ללא תחתית, אבל על כך נדבר בפעם אחרת. הכל בתנאי שגם אתם וגם אני נמשיך לנשום, לחיות ולחוות את יופי המדינה הזו הנהרסת בידי פוליטיקאיה.
מיליארדים על כלום אחרי שנתתי את דעתי הכאילו שלופה מהמותן, הבה נבחן את המציאות בה אנו חיים.
ישראל הוציאה לאורך השנים על תשתיות וכבישים מאות על גבי מאות מיליארדים של שקלים. שר התחבורה המאוהב במשרדו ישראל כ"ץ הגדיל לעשות ותכנן להוציא סכומי עתק של מיליארדים נוספים, הכל בכאילו-אידיאולוגיה לצמצם מרחקים בין המרכז והפריפריה. כעת צריכות הממשלה והכנסת להכריע בין גישת שר האוצר
יאיר לפיד המבקש להפסיק ההוצאות הללו, ובין שר התחבורה החמדן שמאיים במלחמת עולם בנדון.
גילוי נאות: לא זה ולא זה מוערכים על-ידי ככאלה שראויים להיות שרים ו/או מנהלים בתחום הציבורי. אבל יש לי גם מדינה. למרות שקולי לא בדיוק נספר שם לצידי השולחנות לצידם מתקבלות ההחלטות, בכל זאת אביע דעתי – גם זאת כאספקלריה חוזרת לדברים שאמרתי בעבר יותר מפעם אחת:
נזק כספי עצום הכבישים בישראל מיצו את עצמם, וזה בלשון המעטה. לאורך השנים האחרונות שודרגו כמעט כל הדרכים בישראל, נבנו אינסוף מחלפים, הוספו נתיבים עד בלי די, ו... מפת הפקקים רק החמירה – עד כמה שניתן לקרוא לעצם התחבורה בגרון הנהגים כהחמרה.
הכל למה?
כי לפני עשרות שנים טענתי שהמיליארדים הנזרקים לאספלט הדרכים לא יביאו כל תועלת, והנזק? מי ישורנו?
זה בדיוק מה שקרה.
הפקקים איומים. התאונות מחרידות. הפריפריה נשארה שם, ואנחנו כאן.
מה לא קרה?
מה שקרה בארצות העולם כבר לפני יובלות: רכבות מכל מקום לכל מקום.
מילה טובה צר לי מאוד לומר מילה טובה על שר האוצר שאינו ראוי לנהל אפילו את ועד הבית המשותף בחור הנידח ביותר בעולם השלישי, אבל הרעיון שקיבל ממאן דהוא ואותו פיזר לאוויר העולם להפסיק סלילת כבישים חדשים ולחסוך מיליארדים יקרים – נכון.