X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כידוע, מהפיכת האינטרנט הפכה את כל אורחות חיינו ומי מאיתנו שעוסק או מתעניין בעולם התקשורת ויח"צ מרגיש זאת טוב במיוחד, לאור הפיכתה של הרשת לאחת הזירות העיקריות במדיה, אם לא העיקרית שביניהן אז איך אפשר לנצל את כל זה לטובת יחסי הציבור של בית העסק שלנו?
▪  ▪  ▪
האינטרנט מהווה זירה משמעותית לעסקים [צילום: פלאש 90]

על-פי דוחות ועדת המדרוג אשר סיכמו את נתוני השנה שעברה, 77% מבין כלל אוכלוסיית ישראל, גולשים ברשת. כלומר, למעלה מ-5,200,000 איש.
ברור אם כן, שהאינטרנט הוא זירה משמעותית עבור עסקים ובהתאם, יחסי ציבור באינטרנט הפכו להכרח של כל בית עסק ולכלי עבודה משמעותי בידיו של היחצן, בכפוף לאסטרטגיה תדמיתית מדויקת ומפולחת כמובן.

חיפוש אקטיבי תורם לאמינות

מנועי חיפוש באינטרנט, מהווים אמצעי עיקרי לאיתור מידע ברשת ומשמשים כצינור המחבר עשרות מיליוני גולשים עם המידע, המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כיום, רוב רובה המכריע של התנועה ברשת, מיוצרת על-ידי מנועי חיפוש, בראשם גוגל כמובן.
כאשר לקוחות רוצים לבדוק את שירותיו של בית עסק כזה או אחר, הדרך הפשוטה והנגישה ביותר עבורם היא האינטרנט. חיפוש פשוט במנועי החיפוש יוביל להמלצות / הכפשות על אותו בית עסק. אם מדובר על מסעדה למשל, יקבלו הלקוחות כתוצאה מהחיפוש, המלצות גולשים, מתכונים ייחודים של שף המסעדה, תמונות וחווית מן המסעדה וכמובן גם אתר החברה שיכול להכיל את כל הפרסומים אודות המסעדה.
חשוב להדגיש נקודה חשובה: כאשר לקוח מחפש מידע על בית עסק / שירות, המידע שהוא נחשף אליו ביוזמתו, נתפס בעיניו כאמין ואובייקטיבי יותר. דהיינו, החיפוש והיוזמה לאיתור המידע, תורמים משמעותית לאמינות המידע המתקבל על העסק, יותר מחשיפה אגרסיבית בערוצי מדיה כמו: טלוויזיה, רדיו, פרסומי חוצות וניוזלטרים, הנכפים על הקורא או הצופה. העובדה שלרוב התוכן נכתב על-ידי גורם שלישי - עיתונאי, מבקר או בלוגר - הופכת אותו לאמין. גם בעולם האינטרנט וגם במדיה הקונבנציונלית.

אתר עלייה לרגל

קיומו של אתר אינטרנט לבית עסק נתפס כהכרחי באופן גורף ובצדק, שהרי אתר הוא למעשה כרטיס ביקור לכל דבר ועניין ועצם חוסר קיומו מספיק על-מנת שיעיד בהתאם על חוסר רצינות ואמינות של בית העסק.
משום כך, חשוב להקפיד על הנראות, התכנים והפונקציונליות של אתר האינטרנט, שכן כל אחד ממרכיבים אלו וכמובן כולם גם יחד, מהווים את חלון הראווה של העסק - וללא חלון מעוצב, מושקע וחכם שמפתה את הלקוח להיכנס פנימה, ספק אם מדובר בעסק בעל זכות קיום לאורך שנים. זהו אם כן כלי יח"צ ראשון במעלה וחשוב מאין כמוהו.
כלי נוסף ומשמעותי בעולם יחסי הציבור באינטרנט, הוא הוידיאו PRESS. כאשר הגבולות בין הטלוויזיה למחשב האישי מטשטשים, יצירתם וצריכתם של תכני וידיאו מקוונים נמצאים כרגע בשיאן. זהו כלי רב עוצמה, המאפשר להעביר מסרים באופן מוחשי, באמצעות תוכן ויזואלי מעניין. וככל שיהיה משעשע, מתוחכם או בלתי צפוי יותר, כך גוברים הסיכויים שיהפוך לויראלי ומכאן השמיים הם הגבול.

אינטראקציה

יחסי הציבור באינטרנט כוללים אמצעים חדשים שלא קיימים במדיה הוותיקה, כמו למשל השתתפות בפורומים מקצועיים, הקמת עמודי פייסבוק ייעודיים או בלוגים נושאיים, בהם ניתן לקדם נושאים תוך יצירת תדמית של מומחים, כאשר בעבר, הדרך היחידה לבסס לעצמך מעמד דומה, היה רק באם עורך העיתון היה בוחר בך כמגיב / בעל טור. מיותר לציין, שרק מעט היו זוכים לכך.
פעולת יחסי ציבור מקצועית ונכונה תשאף לאתר פורום, בלוג או כל פלטפורמה אחרת העוסקת בנושא אותו רוצים לקדם, על-מנת ליצור קשר ישיר עם קהל המטרה. גישה זו אינה שיווקית-פורמלית, אלא נובעת מתוך הרצון ליצור עניין ושיח אמיתי.
יש כמה פורטלים ייעודיים לפורומים וקהילות והבולט ביניהם הוא "תפוז". כמו-כן, רשתות חברתיות ובלוגים, כאמור, מהווים גם כן זירה מצוינת ליצירת יחסי ציבור ובלוגים, כאשר המשותף בין כולם הוא היכולת לחלוק מידע ודעות עם הגולשים באופן דו כיווני. כמובן שאין זה אומר כי יחסי הציבור כבר לא מעוניינים בפרסומים במדיה המודפסת או המשודרת, בוודאי שלא, אך גם כאן יכולה הרשת לעזור רבות ליחסי ציבור של בית העסק: כל פרסום או כתבה משמעותית על בית העסק במדיה יכולה וצריכה להיות מקודמת בכל הפלטפורמות האינטרנטיות האפשריות: באתר האינטרנט של העסק, בעמוד הפייסבוק, בבלוג וכדומה, על-מנת לחלוק את הצלחתו ולהעביר הלאה ללקוחות פוטנציאלים נוספים את שמו של בית העסק.
וכך, כאשר הגולשים יחפשו מידע על בית העסק במנועי החיפוש, הם יוכלו למצוא בדיוק את המידע החיובי על בית העסק, זה שהתפרסם במדיה, זה שהעסק דאג להפיץ ולטפח וזה שבסופו של דבר ימקם אותו כראשון ומוביל בתחומו.

הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות
תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תפוז / Tapuz
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
דיירים ברחוב האר"י בצפת ביקשו - וקיבלו - סעד זמני של תשלומי שכר דירה עבור פינויים מבניין בו המגורים מסוכנים, עקב מקלט ציבורי המאיים להתמוטט עליהם
אבישי אפרגון
חיזבאללה הולך ומסתבך בלחימה בסוריה, בלא שיש לו יכולת להיחלץ מהביצה העמוקה והטובענית. נפילתה של סוריה הינה חלום הבלהות של הארגון (כפי שעלה בבירור גם מנאומו של מנהיג הארגון במוצ"ש) לפיכך, נפילתו של המשטר הסורי תהווה עבורו מכה אנושה
משה חסדאי
עד כה, התשובה הישראלית לשדים ערבים פלשתינים בדמות אדם שתוקפים וטורפים חיילים ואזרחים ישראלים הינה טעות הרת אסון. עם שדים שחורים כאלה רוצים ישראלים חולי נפש ורוח לעשות שלום, ולהקים להם מדינה ערבית פלשתינית נוספת, כדי שיקבלו פרס על רצחנותם והברבריות שלהם. העולם יתעורר ואנחנו איתו והתשובה לטרור הערבי תבוא במלוא עוצמתה
יואב לוין
העולם לא צריך להיות, כפי שהוא היום, הוא לא היה תמיד כזה, והוא יכול להיות אחרת    כאשר אנחנו נצמדים להתניה, ומתנגדים לשינוי, אנחנו יוצרים ים של בעיות    כאשר אנחנו משתחררים מהלפיתה ההרגלית של ההתניות, נפתחים וזורמים עם השינוי, אנחנו פותרים את הבעיות"
איתמר לוין
יאיר לפיד מראה שתפקיד שר האוצר הוא מבחינתו עיסוק צדדי, וכי העיקר מבחינתו הוא היותו יו"ר "יש עתיד" בכלל והמאבק בחרדים בפרט. אם כך הדבר, שיתפטר ויפנה את תפקיד השר למי שיקח אותו ברצינות הראויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il