X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם בשנה החולפת, 2013, נראה כי מה שאפיין את משרד התחבורה בראשו עומד השר ישראל כ"ץ היה בזבוז כספים וחוסר יעילות
▪  ▪  ▪
תקלות מתקלות שונות [צילום: פלאש 90]

בכל פעם שאני נמצאת בפקק בתוך תל אביב או במקום אחר אני חושבת על שר התחבורה ישראל כ"ץ. במילים אחרות, האיש כל הזמן בראש שלי ואני שואלת את עצמי, מה עושה ישראל כ"ץ כדי שבעתיד הקרוב או הרחוק יהיה פתרון לצפיפות הנוראה על הכביש באזור גוש דן ובשאר הערים שמסביב. לא ידוע לי על שום תוכנית להקלה במצב התחבורה הציבורית ובפתרון לפקקים ברחובות ובדרכים הבין-עירוניות. ואל תספרו לי על הרכבת הקלה, התחתית ואיך שלא יקראו לזה. אתם יודעים שעד היום אלה רק דיבורים ובזבוזי כספים נוראיים ותו לא.
נראה כאילו השר מרוצה מעצמו, אוהב את תפקידו ומקבל מחמאות על עבודתו. נושא התחבורה קרוב ללבי מהסיבה שחייתי בעבר במדינה אירופאית בעלת תחבורה מסודרת ומתקדמת לעילא ולעילא וביכולתי להשוות את הנחיתות הקשה שאנו חיים בה בתחום התחבורה לעומת מקומות רבים אחרים בעולם היום.
אספתי כמה נתונים הקשורים למשרד התחבורה מן השנה החולפת, 2013. שימו לב לבזבוז הכספים ולחוסר היעילות המאפיינים משרד זה:
רכבת לירושלים - טעות בסלילת הדרך
במהלך 2013 התגלתה טעות בסלילת המסילה לרכבת המהירה מתל אביב לירושלים. שתי מסילות נבנו לאורך מאות מטרים בתוואי בלתי מדויק, כך שהיה צורך להפסיק את העבודות, לפרק את הטעות ולהתחיל סלילה מחדש. בפרויקט של הרכבת המסכנה, שאורך מסילותיה הוא בסך-הכל 57 ק"מ, בנייתן נמשכת בלי סוף, כאילו מדובר ברכבת של 570 ק"מ. שוב התעכב יום סיום בניית המסילה לרכבת זו. הטעות עולה מיליונים והנוחיות של אזרחי ישראל עוד לא נראית באופק. בחלם עשו את זה טוב יותר.
רכבת ירושלים הישנה - רכבת שהיא רקבת
ב-29 בינואר השנה ראיתי בתוכנית החדשות של רפי רשף, אזרח ישראלי המעיד על התלאות שעבר באותו יום בנסיעה ברכבת מבית שמש לירושלים. האזרח, המשתמש ברכבת מדי יום הלוך וחזור, סיפר את מה שסיפרה הידיעה החדשותית. הרכבת הישנה, שמקומה מזמן במגרש גרוטאות, נסעה כדרכה לירושלים ולאחר נסיעה בת 20 דקות הודיע עובד הרכבת כי הרכבת לא יכולה להתקדם בגלל תקלה ולפיכך תסע ברוורס חזרה לבית שמש! זה מה שקרה. האזרח חזר לרכבת בשעה חמש אחר-הצהריים כדי לנסוע הביתה. שוב קרתה תקלה עם מספר עצירות בדרך. בכל עצירה כבה החשמל ואנשים מבוהלים ישבו בחושך מוחלט, אי-שם, מבלי לדעת אם יגיעו אי-פעם לתחנה או לא. הנסיעה מירושלים לבית שמש נמשכה לפחות שעתיים של זחילה מאיימת. אותו נוסע קבוע הוסיף כי תקלות כאלה ואחרות קורות כל הזמן בקו הנסיעה הזה שהוא משתמש בו מחוסר ברירה. מה אכפת להם מהאזרחים? העיקר שאומרים שיש רכבת.
מטרוניתות - הפסדי כספים ובזבוז מאות מיליונים!
בחיפה השקיעו מיליונים בפרויקט המטרוניתות, שהן אוטובוסים ארוכים האמורים לשפר את מצב התחבורה בחיפה הסובלת מפקקים אינסופיים וממצב תחבורתי נורא. בתום הפרויקט נזף מבקר המדינה במתכנני משרד התחבורה עקב טעויות וכשלים. בין השאר, הקהל העומד על הרציף כדי לעלות לאוטובוסים מרציפי העלייה לא מצליח בגלל כשל תכנוני. חוסר יעילות וחוסר נוחות. עוד כישלון ועוד כסף שנזרק לריק. זה מזכיר את פרויקט התחבורה הציבורית (קווי אוטובוסים) באזור תל אביב, בקדנציה השנייה של ישראל כ"ץ - פרויקט שתכנונו עלה הון וסבל מטעויות אינסופיות וסרבול אינסופי ושינוי התוכנית פעם אחר פעם. הפרויקט "לא הצליח", בין השאר, לסמן על כל אוטובוס את תוואי הנסיעה כפי שנהוג בכל העולם: כיתוב על האוטובוסים ובתחנות. אצלנו ממשיכים לשאול את הנהג מבחוץ: "אתה מגיע לדיזנגוף?"
סכסוכים ברכבת ישראל
הרכבת, וכמו שקוראים לה הלקוחות הקבועים, "רקבת", ממשיכה להיות מלאה בסכסוכי עבודה ובתקלות טכניות, איחורים, ביטולים ותיקונים. קצב התפתחות הרכבת וקצב התפתחות תחבורה המובילה את הנוסע לרכבת, מתקדם באיטיות המתאימה לימי הביניים. שום דבר בשירות שנקרא רכבת ישראל לא דומה ביעילות, בדייקנות ובאפשרויות כמו באירופה, במזרח הרחוק ובארצות המפרץ. זאת לאחר הסכמים עם עובדי הרכב (שיפור משמעותי של שכר העובדים).
זה מזכיר לי את מחדל הקדנציה הקודמת של ישראל כ"ץ - מחדל אחד מני רבים - בו בוטלו עבודות כריית הרכבת התחתית-הקלה של תל אביב ובוטל החוזה עם חברת בומברדייה, החברה החשובה בעולם לייצור קרונות רכבת. עבור ביטול החוזה, שילם משרד התחבורה לבומברדייה קנס של 12 מיליון שקלים. מעבר לקנס, אין לנו רכבת תחתית ולא רכבת קלה. נמאס לנו לשמוע כל פעם על תאריך חדש לסיום פרויקט זה שכבר אכל מיליוני דולרים והשאיר אותנו באותו מצב עגום כמו ברצות מתפתחות.
אפשר להמשיך עם הרשימה, ולא חסרים עוד סיפורי מחדלים במשרד התחבורה. השר גוזר סרטים סדרתי ידוע כמי שמתחיל פרויקטים שבסוף לא יוצאים לפועל, ובכלל משקיע את מרצו בפרויקט הרכבת לאילת שגורלו לא ברור ודומה לגורל שאר התוכניות הבולעות את כספינו לשווא.

תאריך:  05/02/2014   |   עודכן:  05/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקדנציה השלישית של ישראל כ"ץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נראה שזו הכתבה החמישית בה
תוקפת הגב' קיסרי  |  5/02/14 20:42
 
- שולה צודקת=כץ חפר קו ברלב עקום
ע_הראל  |  16/02/14 10:08
2
ישראל כץ עסקן סוג ז׳
וידלוביץ  |  7/02/14 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
סקירה מקיפה על המטרונית מלמדת על צפיפות בשעות השיא, בעיות תיקוף ונגישות וחוסר קדימות ברמזורים    הנחמה: נהגים אדיבים ואוטובוסים נקיים
עידן יוסף
מחליפה את אגד ונתיב אקספרס    תדירות הקווים עלתה ונוספו קווים חדשים
עיריית ירושלים
עיריית ירושלים ערכה כנס שיתוף ציבור לקראת הפעימה הקרובה בתחבורה ציבורית בעיר
עידן יוסף
שירותי התחבורה הציבורית צפויים להישאר לפחות שנה ללא פיקוח לאחר שבוטל מכרז הבקרה התפעולית    משרד התחבורה אומר שפקחים מטעמו יבצעו בקרה אולם מדובר במספר זעום של פקחים שרובם לא קיבל הכשרה לתפקיד
שיר כהן
הישג משותף לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א ומשרד התחבורה: קו חדש יושק בת"א ויחבר לראשונה בין מערב העיר לבין צפון העיר והאוניברסיטה בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il