X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה - חרבות ברזל) (תיקון - הוראת קבע), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת אריאל קלנר. מוצע לקבוע כי שר התקשורת, בנוסף לסמכויות הנוספות הקבועות בחוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024, יהיה מוסמך להורות לגופי הממשלה לעצור את שידוריו של ערוץ זר, לאחר קבלת האישורים הנוספים לפי החוק. עוד מוצע להאריך את תקופת תוקף הוראות שנתן שר התקשורת ל-90 ימים, וכי ניתן יהיה להאריך את תוקפן ב-90 ימים נוספים, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי או הממשלה. בנוסף, מוצע לקבוע את החוק כהוראת קבע.

תאריך:  26/06/2024   |   עודכן:  26/06/2024
+מאגר ביומטרי בחצי הכוח: הארכה זמנית בלבד, ח"כים דורשים חקיקה מסודרת
22:43 26/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוועדה המשותפת אישרה הארכה זמנית לאגירת טביעות אצבע במאגר הביומטרי, תוך ביקורת על התנהלות הממשלה והדגשת הצורך בחקיקה מסודרת  ▪  הדיון עסק גם בקשיים ביישום המאגר והחלטות שנויות במחלוקת, כמו החזרה לאגירת טביעות אצבע  ▪  הוועדה קראה לקבל החלטות מהותיות ולהסדיר את הנושא בחקיקה ראשית במקום להסתמך על הארכות זמניות

טביעת אצבע תחת זכוכית מגדלת
+יוארך בשנה החוק המאפשר לחרדים להשתלב בשירות לאומי אזרחי
21:46 26/06/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי (תיקון מס' 6), התשפ"ד-2024. 27 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 18 מתנגדים. ההצעה מאריכה בשנה את תוקפו של החוק המקל על השתלבותם של תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים בשירות לאומי אזרחי.
ח"כ לימור סון הר-מלך הציגה את ההצעה וציינה בהקשר זה, כי "בימים אלה דנה ועדת החוץ והביטחון בהצעות חוק שעניינן בבחינת ההסדר הכולל בנושא גיוס תלמידי הישיבות. במסגרתו, צפויה להיבחן גם סוגיית השירות הלאומי האזרחי לתלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדיים".

+המועצה הציבורית להנצחת החייל תכריע בעניין הכיתוב על מצבת יודקין
18:26 26/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון החליט כי בקשתה של משפחת יודקין להוסיף את הכיתוב "השם יקום דמו" על מצבת בנם, חלל צה"ל ישראל יודקין, תוכרע על-ידי המועצה הציבורית להנצחת החייל  ▪  חברי כנסת רבים תומכים בבקשת משפחת יודקין, וטוענים כי מדובר בהנצחה ראויה של חלל יהודי שמסר את נפשו למען המדינה  ▪  ח"כ שטרן: הנושא רגיש ועלול ליצור תהיות לגבי מצבות של חללים אחרים

ללא כיתוב. כרית מצבתו של סרן ישראל יודקין [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אושר בטרומית: אי־תחולת הסדר פנסיוני על עובד זר המועסק אצל יחיד בענף הסיעוד
14:55 26/06/24  |  מירב ארד

אושר בטרומית: יחיד שמעסיק, שלא על דרך משלח יד, עובד זר בענף הסיעוד - יהיה פטור מקיום הוראות הסכם קיבוצי או צו הרחבה לעניין ביטוח פנסיוני. חבר הכנסת אליהו רביבו: "מדובר בסבים שלנו, בהורים שלנו, באחים שלנו. עובד זר מרוויח בישראל לפחות פי 4 משכר המינימום בארץ מוצאו. עובד זר לא מזדקן בישראל, הוא לא יקבל קצבה בגיל הפרישה מקרן הפנסיה שלו. מטרת ההצעה היא לתקן את העוול ולהקל ולו במעט בנטל הבלתי נתפס המוטל על המטופל הסיעודי. הצעת החוק הזו תחסוך אלפי שקלים בשנה לכל מטופל סיעודי".

+"חוזים אישיים - הדרך היחידה להזרים דם חדש למערכת החינוך"
14:08 26/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך אמר סגן הממונה על השכר, אוהד אלקבץ בדיון בוועדת החינוך של הכנסת על המשבר במו"מ עם ארגון המורים  ▪  רן ארז: האוצר בא עם המצאה חדשה לתת לנו קנסות כדי שנתכופף לחוזים אישיים ולפגיעה בעבודה המאורגנת והביטחון הכלכלי  ▪  השר קיש: יש לשים את העבר בצד ולהתקדם הלאה

הדיון בכנסת. ללא פריצת דרך [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: אי חיוב ארנונה בגין שטח שתקרתו משטח הצללה, לרבות פרגולות
13:57 26/06/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מסי העירייה ומסי הממשלה (פטורין) (פטור מארנונה למצללה), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת משה פסל. 27 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 3 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכספים. מוצע לפטור מארנונה שטח שתקרתו משטח הצללה לרבות פרגולה.
ח"כ משה פסל, יוזם ההצעה: "מדובר בהורדת נטל המס על האזרחים. אם אדם קנה דירה, שילם מס שבח, שילם הכול כדת וכדין ורוצה להנות מהמרפסת ומהצל - הוא מחויב לשלם כאילו זה שטח רגיל של הבית. אני מקווה שכעת מי שירצה לעשות במרפסת שלו קצת צל - לא יהיה צריך לשלם הרבה מסים".

+אושר בטרומית: דמי הלידה ישולמו בשלוש פעימות חודשיות, במקום בפעימה אחת
13:56 26/06/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה בטרומית: דמי הלידה ישולמו בשלוש פעימות חודשיות, במקום בפעימה אחת. עפ"י הצע"ח דמי לידה ישולמו למבוטחת בשלוש פעימות חודשיות, החל ממועד קביעת הזכאות להם - אלא אם הגישה המבוטחת בקשה כי דמי הלידה ישולמו לה בפעימה אחת סמוך למועד שבו נקבעה זכאותה להם.
ח"כ אברהם בצלאל: "יולדת מקבלת מביטוח לאומי דמי לידה בפעימה אחת, מיד לאחר הלידה. ההצעה מבקשת לעשות חסד עם משפחות רבות שבהן אין התנהלות כלכלית תקינה. הכסף אמור לשמש את המבוטחות לניהול התזרים החודשי שלהן. העברת דמי הלידה בפעימה אחת עלולה לגרום יותר נזק מאשר תועלת".

+השר קיש: החוק שנידון בוועדת חו"ב חייב לאפשר לצבא לקבל את 3,000 הבחורים שהוא צריך
13:16 26/06/24  |  מירב ארד

שר החינוך יואב קיש על גיוס החרדים: "החוק שמובל בוועדת חו"ב חייב לאפשר לצבא לקבל את 3,000 הבחורים שהוא צריך. אם רוצים להוביל לגיוס אמיתי של חרדים - לא יכול להיות שבאים ומצפים להכניס אותם לתוך מסגרות עם נשים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריאל קלנר / Ariel  Kallner  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר בטרומית: שר התקשורת יוסמך גם לעצור את שידוריו של ערוץ זר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
כך אמר סגן הממונה על השכר, אוהד אלקבץ בדיון בוועדת החינוך של הכנסת על המשבר במו"מ עם ארגון המורים    רן ארז: האוצר בא עם המצאה חדשה לתת לנו קנסות כדי שנתכופף לחוזים אישיים ולפגיעה בעבודה המאורגנת והביטחון הכלכלי    השר קיש: יש לשים את העבר בצד ולהתקדם הלאה
מירב ארד
המשמעות: אם החוק לא מאושר היום גם בוועדה ובמליאה - ביום ראשון יפוג התוקף וצה"ל יצטרך לשחרר מילואימניקים בני 40
עידן יוסף
כך הצהירו נציגי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית    הנושא מטופל ע"י הלשכה המשפטית של משרד התחבורה מאחר שלגישת המשרד הפקחים באוטובוסים אינם כפופים אליו    מחלוקת בין משרדי האוצר והתחבורה מעכבת פרסום נוהל הפקחים
עידן יוסף
גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ואמרו כי התעקשותו להסכמה בעניין גיל הפטור משחקת לידי האופוזיציה ויחד עם יתר ה"מורדים" בליכוד מקרב את סופה של הממשלה    השר שיקלי: "אסור לוותר על הורדת גיל הפטור. הפערים אינם דרמטיים, אנחנו יודעים שמתכנסים לאזור ה-3,000 בשלב א' ו-50% בתוך חמש שנים"
עידן יוסף
משרד התחבורה: נגיש חוו"ד לוועדת המחירים להעלאת תעריפי הנסיעה הבין עירונית - התעריף לנסיעות של 20-30 ק"מ יעלה ב-20%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il