נציג המשטרה, רפ"ק אמיר ליפשיץ, אמר כי הפקחים יפעלו לצד המשטרה וציין כי בשנת 2021 רשמה המשטרה 12,281 דוחות על נסיעה בנתיב רב תפוסה, ב-2022 נרשמו 9,254 דוחות ומתחילת השנה הנוכחית 2,758 דוחות. הוא הוסיף כי המשטרה לא מתנגדת להצעה, ואמר כי היא מתמקדת יותר באכיפת עבירות מסכנות חיים.
ח"כ
שלום דנינו הציע כי אם יש בעיה, אזי
משרד התחבורה יכול לממן שוטרים, ורצוי שיפקח קודם על הנושאים שבאחריותו כמו מוסכים לא מוסדרים ועוד. הוא אף הזהיר מאלימות כלפי הפקחים ואמר כי אם יש למשרד כסף פנוי אז הוא צריך לשפץ את כביש 40 בו אירעה השבוע תאונה קטלנית, "כדי שלא נראה ילד בן 10 חודשים שנהרג".
על כך השיבה עו"ד ראובני כי כשהמשרד מממן את המשטרה הכסף נכנס לתוך סל סמכויות שיטור והמשטרה עושה גם דברים אחרים. מנהלת אגף האכיפה בנת"צים במשרד התחבורה, שרונה קרסגי, אמרה כי למשרד יש כיום 8 פקחים ובכוונתו להכשיר עוד 6-5. נציג האוצר, דניאל שוורץ, ציין כי כיום יש 4 נתיבים לרכב רב תפוסה בלבד, ולכן כמות הפקחים תספיק.
היו"ר
דוד ביטן סיכם את הדיון ואמר כי בכוונתו להביא את ההצעה להצבעה בשבוע הבא. הוא ביקש לקיים דיון בנושא הקצאה לפחות חלק מכספי הקנסות לטובת המאבק בקטל בדרכים, וביקש ממשרד התחבורה לשקול לקדם זאת בהצעת חוק נפרדת שלא במסגרת חוק ההסדרים.