X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לכל עסק יש סל מוצרים פחות או יותר קבוע, שהעסק מנוסה בו. יחד עם זאת יש צורך לרענן מדי פעם את ההיצע ולהחדיר מוצר חדש לשוק. איש העסקים עדי פלאוט ממליץ על נוהל עבודה פשוט, שכולל את כל הדברים הבסיסיים
▪  ▪  ▪
להגדיר נוהל עבודה תקין [צילום: איגוד לשכות המסחר]

לכל עסק יש סל מוצרים פחות או יותר קבוע, שהוא "הלחם והחמאה" - נתון יציב ומוכר שהעסק ממש מנוסה בו, שמוכר היטב ללקוחות ואף זוכה לשביעות רצון. יחד עם זאת, בגלל שינויים תמידיים בסביבה העסקית - טכנולוגיות חדשות מופיעות וישנות דועכות, נורמות צריכה משתנות, כניסת מתחרים חדשים לתחום, או מסיבות רבות אחרות, יש צורך לרענן מפעם לפעם את ההיצע ולהחדיר מוצר חדש לשוק. זה גם מבטיח צמיחה וגם שומר על הרלוונטיות של העסק מול תנאים דינאמיים.
"הלחם והחמאה" של "חרוז כזה" היו עד לפני כמה שנים, מכירת חרוזים וסדנאות חריזה מזדמנות. ב-2007 החליטה מנכ"לית החברה לפתח מוצר חדש - "אקדמיה לתכשיטנות", כדי לפנות לפלח נוסף של לקוחות עם הצעה לקרירה מקצועית. בדרך כלל כל החדרת מוצר כזו, בפני עצמה, מהווה הוצאה אדירה - בעל העסק עצמו משקיע שעות ארוכות בתכנון, בדיקות ומחקרים, ואם הוא משתף את חלק מהעובדים שלו בחקר הפוטנציאל העסקי הרי שיש כאן השקעה לא מבוטלת.
ב"חרוז כזה", החליטו המנכ"לית ומנהלת השיווק, לאחר תחקיר, על השקה הדרגתית כדי לא לזעזע את הקיים וגם כדי לא להכניס את העסק להוצאות כבדות ובלתי הפיכות בפרק זמן קצר. אט-אט במהלך שלוש השנים האחרונות הושק המוצר על-ידי שורת צעדים כגון: מיתוג, קידום ותקשורת שיווקית עם זהות עקבית ומסר אחד - "תכשיטנות כמקצוע!". לאחר ביצוע כל צעד בתוכנית נבחנו התוצאות. המדרג המתון אפשר לחזור בקלות על פעולות מוצלחות ומנגד לבטל פעולות שלא הוכיחו את עצמן.
אסנת פלאוט, מנכ"לית ומיסדת חרוז כזה: "העסק קיים מאז 1996 ומוכר בזכות מוצרים ותיקים ומוכרים, לכן החלטנו על מהלך הדרגתי וזהיר שהוכיח את עצמו. לפני שבועיים קיבלנו הכרה ואישור רשמי לפיקדון חיילים משוחררים וזה הישג גדול מבחינתנו". השקת מוצר או שירות היא נקודת הזינוק שלו בדרך להחדרתו לשוק - נקודת זמן חשובה במחזור החיים שלו. היא גם משפיעה על מיתוגו ומיצובו בהמשך, ובנוסף מהווה חשיפה ראשונית, מודעות והנעת גלגל המכירות. אז אחרי שהשקעתם זמן ומאמצים בפעולה שיווקית כה חשובה - לא תרצו שזה יצליח?

איך הם עשו את זה?

הנה נוהל עבודה קצר, פשוט, שכולל את כל הדברים הבסיסיים:
1. הגדרות להשקה - המנהל מגדיר את השקת המוצר (מהו המוצר, מי קהל היעד, וכו').
2. גיבוש הצוות – המנהל מגדיר את האחראים להשקה, לשלב הפיילוט בלבד. כלומר, בתום הפיילוט אנשים אחרים יהיו אחראים להמשך הפעולה השיווקית. המנהל יגדיר את האחראים בתחומים רלוונטיים שונים. למשל, אם מדובר במוצר מזון שמשווק לסופרמרקטים - העובדים הרלוונטיים יהיו: מנהלי שיווק ומכירות, מנהל תמחור, המפיץ שמביא את המוצר ממש פיזית עד לעסק של הלקוח, וכו'.
3. נוהל השקה הכולל:
א) רצף פעולות - מערכת צעדים עם קדימויות ברורות.
ב) שרשרת פיקוד - הגדרות כתובות לגבי: מי מנהל, מי מקבל הוראות, מי אחראי לביצוע, מי מדווח למי.
ג) יעדים לביצוע, יעדי זמן וכו'.
4. תדרוך
א) תדרוך לצוות הפרויקט - המנהל הבכיר מתדרך את צוות הפרויקט לגבי הנהלים. כעת הצוות המצומצם מתואם, וניתן להתחיל לבצע את הדברים בפועל.
ב) תדרוך קצר לכלל הצוות - מטרתו לאותת לעובדים: "משהו שונה קורה עכשיו. אנא עזרו לזה להצליח, כל אחד מכם בתחומו".
5. פיילוט - יש לבחור בלקוח ראשון להתנסות– הלקוח מספק לצוות הפרויקט הזדמנות לבדוק את פס הייצור וליצור אב טיפוס. כאן צוות ההטמעה רואה מה הקשיים, מה לא עובר היטב מהנייר אל המציאות וכו'.
6. תחקיר - בסיום הפיילוט יש לבצע תחקיר להסקת מסקנות ולאחריו להוציא נוהל סופי וסגור.
7. יש לתדרך את כל הצוות לגבי התחלת השירות בפועל, ולוודא שכל אחד יודע מה לעשות.
זה נראה מאוד בסיסי, כמו א'-ב', אבל לפעמים החדרת מוצרים נכשלת בדיוק בגלל חוסר שימת לב לכל הפרטים הללו על קו הזינוק. כדי לוודא שכל מוצר מצליח להימכר יש צורך בנוהל אחיד ותקין. וכעת, אחרי הגדרת הנוהל, העסק יכול לסמוך על החדרת מוצר שקטה ויעילה.

ההשקה של וובוקס: מהלך מרוכז מהיר ומוצלח

וובוקס, חברה לשירותי מחשוב עננים, היא דוגמה לחברה שהצליחה לבצע השקה מוצלחת. בשונה מההשקה של חרוז כזה, ההשקה של וובוקס הייתה מהלך מרוכז ומהיר והתבצעה בשני אירועים שהיוו את יריית הפתיחה של עידן חדש בחיי החברה.
וובוקס שנרכשה ב-2009 על-ידי חברת קומסקיור-מקבוצת קומליין, הוקמה ארבע שנים קודם לכן. במהלך שנותיה הראשונות היא הצליחה לגייס פחות מעשרה שותפים עסקיים (מפיצים) ורק חלקם היו פעילים. מיד לאחר הרכישה יצר המנכ"ל החדש, תוכנית עסקית שהתבססה על יצירת רשת שותפים, שיפיצו את מוצרי החברה וייהנו מעמלות. בהתאם לכך בנתה מנהלת השיווק, רחלי נטע, תוכנית שיווקית-אסטרטגית מפורטת, שעיקרה היה השקת תוכנית השותפים ויצירת באז במשק.
בעלי עסקים שכבר התנסו בהחדרת מוצרים חדשים לשוק אולי עברו חוויה שטלטלה את העסק לזמן מה, הכניסה "רעשים" ולפעמים הצליחה ובמקרים אחרים אולי פחות הצליחה... יתכן שחלק מהמוצרים נקלטו בשמחה, חלקם לא נמכרו למרות שהלקוחות דווקא אהבו את מה שהם קיבלו, ואחרים מעולם אפילו לא זכו להגיע עד ללקוחות עצמם ואיך שהוא התהליך לא הושלם.
ובכן, השקה דורשת תכנון וסדר, אחרת בעל העסק מהמר על זמנו וכספו. אבל אם אין נוהל קבוע להחדרת מוצר חדש, זה אומר שבכל פעם נעשה משהו אחר, דברים נשכחים, העובדים לא יודעים מה עושים ואלא אם כן נאמר להם בכל פעם "עכשיו אתם אמורים ל..." שום דבר לא קורה וכן הלאה. אילו העובדים רק ידעו על קיום פעולת ההשקה, ואילו לקוחות יזמינו את השירות וגם יקבלו אותו לשביעות רצונם זה יכול להיראות אחרת. במקרה של וובוקס - כצעד ראשון נבחר צוות היגוי שהכין מערכת צעדים מפורטת לאישור ולביצוע.
התוכנית כללה את מיתוג תוכנית השותפים, שיתוף פעולה עם מייקרוסופט וקידום אישי וממוקד של ההשקה לרשימות נמענים שנבחרו בקפידה. באירועי ההשקה נחשפו המוזמנים למיתוג החדש, שמעו הרצאות על התחום המתפתח של מחשוב עננים, וקיבלו מידע לגבי תוכנית העמלות.
מספרת רחלי נטע, מנהלת השיווק: "לאורך כל הדרך נשמרה מערכת הצעדים בקפדנות - היא הגדירה לוחות זמנים, מטלות, ותחומי אחריות לכל בעלי התפקידים. אני מאמינה שדבקות בתוכנית, יחד עם החיבור למייקרוסופט שנתן את ההילה הנכונה, הביאו לכך ששני אירועי ההשקה היו מוצלחים ביותר". כ-100 אנשי מחשוב חתמו על הסכם שותפות עם ווובוקס, הישג מרשים לחברה שיצאה זה עתה לדרך עם מעט מאוד שותפים. אירועי ההשקה נתנו לוובוקס מעמד חדש, והחברה הקטנה והאנונימית פרצה לתודעתם של אנשי התחום כמעט בן לילה. לאחר שלב ההשקה, המשך ניהול תוכנית השותפים עבר לאנשי הצוות של וובוקס אשר ממשיכים לתחזק אותה ברמה שוטפת.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין - חברת אחזקות וניהול עסקי הפועלת משנת 2004.
תאריך:  29/12/2010   |   עודכן:  29/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אבישי מלכא, עו"ד אביגדור ליבוביץ
המדינה יכולה וצריכה הייתה לצפות כי היעדר היערכות שירותי הכבאות ומחסור בחומרי כיבוי עלולים להביא לחוסר שליטה של המדינה במקרה של התפרצות אש    לפיכך, קמה למדינה חובה לפצות את התושבים, עת לא קיימה את חובת הזהירות המוטלת עליה
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און סבורים כי יש להניף את פטיש-השופטים בגין התרחשות השריפה ברכבת ישראל    במקום צקצוק שפתיים - הטלת אחריות פלילית    במקום הנדת ראש והשתתפות בצער המשפחות - ענישה מחמירה, אשר תמחיש כי חיי אדם אינם הפקר
אורן פרסיקו
בכנס בירושלים הספיד נחום ברנע את דב יודקובסקי ודיבר על שילוב התכונות הנדיר שהפך אותו לאחד העורכים הגדולים בתקשורת הישראלית
איתמר לוין
המעקב אחרי התנהלות השופטים מגיע לבית המשפט העליון    השופט אשר גרוניס מפגין תקיפות וחוסר סובלנות כלפי עורך דין שניסה להטעות את בית המשפט, ואמפטיה וסבלנות כלפי נתבע בא בימים
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
68 מאיירים חברי אגודת המאיירים בישראל מציגים 111 איורים שהם מסע ויזואלי באגדות ובספרות הילדים    תערוכה בגלריה יד לבנים ברעננה - לא רק לילדים!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il